W ostatnim czasie mały zespół złożony z pracowników Riotu zdecydował się na przeprowadzenie ciekawego eventu typu game jam, w ramach którego w przeciągu 48 godzin mają oni stworzyć grę w jakiś sposób związaną z League of Legends.
Ostatecznie po głosowaniu graczy zdecydowano się na stworzenie mini-grę będącą platformówkę 2D tematycznie związaną z serią skórek Arcade/Battle Boss.
Szybko również podjęto decyzję o tym, że protagonistą tej gry będzie Ziggs właśnie w swojej skórce Battle Boss mimo faktu, że w związku z krótkim czasem jej produkcji trzeba było zrezygnować z części potencjału jaki niesie ze sobą ten bohater (jak chociażby możliwość sprawienia, że miotane przez niego bomby, mogłyby w większym stopniu wpływać na otoczenie).
W związku z limitem czasowym burza mózgów podczas której wymyślano podstawowe założenia gry musiała być krótka i intensywna.
Już po zaledwie czterech godzinach produkcji zaczęły klarować się pierwsze szczegóły związane z mini-grą Riotu i chociażby już wtedy udało się stworzyć wstępne i bardzo surowe szkielety poziomów, czy znaleźć odpowiedzi na kilka istotnych pytań (jak chociażby dojście do wniosku, że gra będzie zawierała Bossów).
Pierwszy zarys jednego z bossów gry – Battle Boss Branda
Po 24 godzinach intensywnej pracy zespół Rioterów był już w stanie przedstawić materiał wideo przedstawiający grywalną wersję buildu swojego nowego dziecka, na którym zobaczyć możemy jeden dość krótki poziom, a także zapoznać się z podstawowymi mechanikami występującymi w tej produkcji (jak chociażby możliwość używania bomb zarówno do wysadzania celów jak i jako narzędzia do doskakiwania do normalnie niedostępnych lokacji). Sam wspomniany film znaleźć możecie poniżej
Sporo rzeczy nadal jednak pozostawało do zrobienia, między innymi zdążono przygotować pięciu nowych przeciwników, którzy na tym etapie prac nadal nie doczekali się odpowiedniego zaimplementowania do gry. Nadal nie rozwiane były również wszystkie wątpliwości co do podstawowych założeń gry (sporną kwestią było to czy Ziggs powinien móc otrzymywać obrażenia od własnych bomb), a wraz z testowaniem produkcji na jaw wychodziła coraz większa liczba błędów, czy złych rozwiązań designerskich.
Wraz z upływem czasu walka z Brandem powoli nabierała kształtu
Wkrótce później zaprezentowano kolejny materiał wideo tym będący zbiorem ujęć z różnych momentów z dotychczasowego tworzenia gry, z którego też można było wyciągnąć jeszcze większą ilość informacji co do tego jak ta produkcja będzie ostatecznie się prezentować:
Kolejnym przełomowym momentem w produkcji mini-gry okazał się moment “dobicia” do 36 godzin od rozpoczęcia produkcji (a zatem na 12 godzin przed jej zakończeniem) kiedy to ostatecznie zdecydowano, że gra nie będzie już wzbogacana o żadną nową zawartość, a uwaga teamu skupi się na dopieszczeniu tych elementów, które zdążyły się już w niej znaleźć. Na tym etapie wydawało się, że wszystko przebiega zgodnie z planem i nie będzie żadnego problemu z zmieszczeniem się w ustalonym terminie, jednak pytaniem nadal pozostawało to jak elementy, które w związku z małą ilością czasu przygotowywane są osobno będą ze sobą współgrać w finalnym produkcie.
W celu sprawdzenia reakcji graczy, osoby które śledziły cały proces powstawania gry, jednocześnie aktywnie udzielając się na stworzonym do tego czacie otrzymały wersję demonstracyjną tej produkcji (pula graczy biorących udział w testach została ograniczona, jako że istniała obawa że przy opublikowaniu dema na szerszą skalę, część osób może je pomylić z kompletną wersją gry po tym jak ta ujrzy światło dzienne). Pierwsze opinie na temat produkcji były dość pozytywne i gracze zgadzali się, że jest ona przyjemna w odbiorze i nawet jeśli zmagała się ona z drobnymi problemami (chociażby fizyka Ziggsa zdawała się być nieproporcjonalnie inna od fizyki bomb, a podkładane pod siebie ładunki wybuchowe nie dla wszystkich były od razu intuicyjne) to liczba pozytywnych elementów zdawała się zdecydowanie przeważać. Dodatkowo testy wykazały, że nie limitowana liczba dostępnych bomb sprawia, że większość graczy będzie je ciągle używać praktycznie od razu zabijając większość przeciwników, nie dając im tym samym pola do zaprezentowania swoich ruchów (wyjątkiem był tutaj minion chowający się za tarczą). Jednak w związku z ciągle kurczącym się zapasem czasu nie wszystkie zebrane w ten sposób uwagi udało się wykorzystać, a przy planowaniu dalszych prac konieczne było podjęcie pewnych kompromisów
Pod sam koniec prac ważną kwestią było wybranie nazwy dla tej mini-gry i po wielu ankietach i dyskusjach dotychczas nienazwany projekt został ochrzczony jako “Ziggs Arcade Blast”.
W związku ze zbliżającą się premierą gry zdołano nawet przygotować krótki filmik ją promujący, któremu przyjrzeć możecie się poniżej:
W tym momencie wydawało się, że do ukończenia produkcji pozostały już tylko finałowe testy, które jednak bardzo szybko wykazały że odrobinę za bardzo skupiono się na rozwijaniu niektórych elementów przez co nie były one do końca dopracowane co prowadziło do występowania dość poważnych błędów (przez co mniejszym złem wydawać zaczęło się wycięcie części zawartości z gry). I tak okazało się, że między innymi gracz może wpaść w pustkę co kończyło się zawieszeniem całej gry, w niektórych przypadkach części bossów nie dało się zabić, czy w komputerach z określoną kartą graficzną zabicie bossa kończyło się nagłą śmiercią gracza.
Wykryte błędy zostały w dużej mierze załatane, jednak problemem nadal pozostawał bug sprawiający że mała część graczy, którzy ukończyli grę nie była w stanie zapisać swojego wyniku na tablicy wyników (ostatecznie okazało, że winna jest tu animacja zwycięstwa i sam problem ostatecznie udało się obejść).
I tak ostatecznie zakończył się proces tworzenia nowej mini-gry Riotu i jeśli jesteście nią zainteresowani to Ziggs Arcade Blast pobrać możecie tutaj.Jednak jak można było się spodziewać po krótkim czasie produkcji gra w obecnej wersji okazała się niekompatybilna z niektórymi maszynami czy systemami operacyjnymi, przez co część graczy uskarża się na fakt iż przynajmniej póki co nie są oni w stanie jej uruchomić.
źródło: https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/thunderdome-team-pvc/niZ1zuNk-read-me-thunderdome-x-team-pvc-48hr-game-jam-an-experiment-in-game-development https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/thunderdome-team-pvc/bmoF3cFE-brainstorming-dust-has-settled-editorial-update https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/thunderdome-team-pvc/sr9b8ent-end-of-day-1-recap-editorial-update https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/thunderdome-team-pvc/QgB3IgLA-24-hour-check-in-fingers-crossed https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/thunderdome-team-pvc/K7wepRAA-wheres-the-fun-editorial-update https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/thunderdome-team-pvc/XoXIzJjo-12hrs-left-what-we-learned-when-we-shipped-a-thing-and-how-we-made-the-cut https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/thunderdome-team-pvc/VEKq8mo2-the-final-countdown-editorial-update