Zespoły LCS, które trafiają do trzeciego koszyka często nie mają łatwo. W zeszłym roku Origen dodatkowo trafiło jeszcze do grupy śmierci. A mimo to, dało radę nie tylko wyjść z grupy, ale także dojść aż do półfinałów. W tym roku Cloud9 i Splyce stoją przed trudnym zadaniem. Czy dadzą radę wyjść ze swoich grup?
Splyce
W poprzednim splicie zmuszeni byli do gry w Promotion Tournament, a w teraz są na Mistrzostwach Świata. Biorąc pod uwagę, że drużyna oraz jej gracze nie brali udziału w tak dużych imprezach, a do tego trafili do grupy nazywanej przez wielu “grupą śmierci”, możemy powiedzieć, że na Worldsy jadą zebrać doświadczenie.
Charakterystyka drużynyTop | Jungle | Mid | Adc | Support |
---|---|---|---|---|
Wunder | Trashy | Sencux | Kobbe | Mikyx |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Splyce w swojej grze skupia się głównie na górnej połowie mapy. Thrashy zazwyczaj spędza większość czasu w okolicach górnej i środkowej alei. Rozstawia tam wizję, a także stara się zmniejszyć wpływ przeciwnych junglerów w tej części Summoner’s Rift. Dodatkowo właśnie na topie i na midzie przeprowadza większość swoich ganków. W szczególności Wunder jest graczem, wokół którego kręci się gra zespołu. Jemu Splyce stara się zapewnić potrzebną ilość złota poprzez zabójstwa i dostęp do farmy. W późniejszych fazach gry Wunder skupia się na splitpushowaniu i dobrze wykorzystuje teleport. Gra głównie postaciami dobrze się w tym sprawdzającymi jak Shen, Gnar, Irelia czy Fiora. Drugim graczem któremu pomaga Thrashy jest Sencux. Zapewnienie wczesnych zabójstw midlanerowi ma nie tylko pomóc mu wywierać presje na linii, ale także ułatwić mu roamy i teleport ganki jakie Sencux lubi przeprowadzać. Duński midlaner gra najczęściej takimi postaciami jak Kassadin, Azir czy Viktor, ale potrafi grać także Taliyah, Syndrą czy Zileanem.
Botlane Splyce tymczasem często skazany jest na radzenie sobie samemu. Kobbe i Mikyx jednak radzą sobie zazwyczaj w tym całkiem dobrze. Ta dwójka potrafi wytrzymywać presję narzucaną nie tylko przez przeciwne botlany, ale także przeciwnych junglerów. Z tej dwójki to Mikyx zazwyczaj jest bardziej agresywnym graczem, który stara się znaleźć sposób na złapanie przeciwnego strzelca lub supporta, ale często także roamuje na inne linie.
Cały zespół pod okiem YammatoCannona świetnie rozumie mapę. Aktualnie są prawdopodobnie jednym z najlepszych europejskich zespołów pod względem makro game’u. Wiedzą kiedy jest dobry moment na zdobycie Barona i jak dobrze rotować, by niszczyć wieżę zanim przeciwnicy zdążą zareagować. Kolejną ich silną stroną są teamfighty. Wunder i Sencux często znajdują dobre okazje by użyć teleportu i oflankować przeciwników.
Dużym problemem zespołu jest słaba kontrola smoków we wczesnej fazie gry. Thrashy spędzając dużo czasu w górnej części mapy minimalizuje swoją presję w jej dolnej części. Pozwala to przeciwnikom na łatwe zdobywanie dragonów. Dodatkowo junglerzy na Mistrzostwach prawdopodobnie będą wykorzystywali rzadką obecność Trashiego na dolnej alei, by zapewnić swoim strzelcom zabójstwa i będą próbowali na bocie zniszczyć pierwszą wieżę. Drugim problemem mogą być umiejętności mechaniczne graczy, a także brak wyraźnej gwiazdy. Brak im kogoś takiego jak Bjergsen w TSM, UZI w RNG, czy Crown w Samsung Galaxy – zawodnika, który niezależnie od wszystkiego jest w stanie wziąć na siebie ciężar gry i kiedy reszta zespołu zawiedzie, praktycznie samemu wygrać spotkanie.
PodsumowanieZalety:
- Dobre rozgrywanie late game’u
- Solidny jungler potrafiacy zapewnić przewagę górnej i środkowej alei
- Trener przeprowadzający dobre drafty
Wady:
- Problemy z wczesną kontrolą smoka
- Nieobecność Thrashiego na dolnej alei może zostać wykorzystana przez przeciwników
- Brak gwiazdy
- Brak doświadczenia gry na tak wysokim poziomie – może to doprowadzić do problemów z nieradzeniem sobie z presją
Splyce trafiło także do prawdopodobnie najsilniejszej grupy. TSM, RNG i SSG są lepszymi zespołami, a europejska formacja ma prawie zerowe szansę na wyjście. Z drugiej strony Origen w zeszłym roku było w podobnej grupie i dało radę zajść aż do półfinałów, więc może i Splyce w tym roku zaskoczy.
Przewidywania: ostatnie miejsce w grupie
Cloud9
Cloud9 obok TSM jest nadzieją Ameryki na tegorocznych Worldsach. Udało im się trafić do potencjalnie łatwej grupy (mimo tego, że jest w niej SKT). Będą w niej mieli przede wszystkim jedno zadanie – być lepszymi od Flash Wolves. Wtedy powinni dać radę wyjść z grupy.
Charakterystyka drużyny
Top | Jungle | Mid | Adc | Support |
---|---|---|---|---|
Impact | Meteos | Jensen | Sneaky | Smoothie |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
C9 posiada bardzo dobre linie, które przekładają się na silny early game. Zarówno Impact jak i Jensen często są w stanie pokonać swoich przeciwników 1vs1 i zdobywają dzięki temu wcześnie zabójstwa. Szczególnie Impact był ostatnio w świetnej formie. W playoffach, jak i turnieju kwalifikacyjnym, dosłownie miażdżył swoich przeciwników. Podczas tych dwóch turniejów C9 rozegrało 13 gier i Impact zdobył w nich 25 zabójstwa w walkach 1vs1. W grupie B nie ma drugiego tak silnego toplanera. Niewykluczone, że będzie w stanie samodzielnie poprowadzić Cloud9 do wyjścia z grupy. Jensen na midzie jest wszechstronnym zawodnikiem posiadającym ogromny champion pool i świetne umiejętności mechaniczne. Potrafi grać praktycznie wszystkim i rzadko kiedy spisuje się słabo. Dodatkowo team stara się zapewniać mu jak największa ilość złota poprzez oddawanie zabójstw, czy zapewnianie farmy w późniejszych fazach gry. Moim zdaniem jest on na tyle dobrym graczem, że może mieć szanse by jak równy z równym powalczyć z Faker’em na linii.
Dzięki dużemu champion poolowi zawodników, a także doświadczonemu trenerowi, zespół bardzo dobrze rozgrywa fazy draftu. Potrafią grać różnymi strategiami i stylami zależnie od przeciwników czy banów. Wszyscy zawodnicy (poza Smoothiem) są doświadczeni w grze na tak wysokim poziomie. Dzięki temu nie powinni mieć problemów z presją gry na dużej scenie, a także z psychicznym podniesieniem się po porażce.
Problemem zespołu może być dość pasywna gra, szczególnie w początkowej fazie. Zawodnicy C9 lubią siedzieć na swoich liniach i dość rzadko roamują, a także często oddają wczesne smoki. Dokłada się do tego Meteos, który nie jest raczej zbyt agresywnym junglerem. Tak jak reszta zespołu lubi grać pod późne teamfighty i łatwo zminimalizować jego wpływ na grę (tak jak zrobił to m.in. Svenskeren w finale playoffów). A kiedy zespoły takie jak SKT zdobędą przewagę we wczesnej fazie gry, to już raczej nie oddadzą jej do końca.
PodsumowanieZalety:
- Bardzo solidny toplane i midlane
- Umiejętność grania różnorodnymi stylami
- Doświadczenie w grze na dużych imprezach
Wady:
- Wpływ Meteosa może zostać zneutralizowany przez przeciwnych junglerów
- Problemy z zabezpieczaniem wczesnych celów na mapie
Cloud9, mimo bycia drużyna z koszyka trzeciego, może być realnie uważane za jednego z faworytów grupy B. Zarówno Flash Wolves jak i I May to drużyny słabsze pod większością względów od formacji Amerykańskiej. Powinni bez problemu zapewnić sobie awans do ćwierćfinałów.
Przewidywania: Dojście do ćwierćfinałów