Już od jakiegoś czasu wiadomo, że Riot planuje w przyszłości przeprowadzić pewne zmiany wśród przedmiotów dających AP, a teraz jeden z Rioterów ujawnił drugi wpis zdradzający większą ilość szczegółów na ten temat.
Jak możemy w nim przeczytać głównym celem owych zmian jest sprawienie, że postacie posiadające manę będą miały bardziej realną opcję na dokonanie sytuacyjnego wyboru podczas kupowania pierwszego przedmiotu. Dodatkowo oczywiście plany zakładają drobnych poprawek w przedmiotach nie związanych z tym celem.
Skupiając się jednak na głównym celu obecnie trwa dyskusja nad dwoma strategiami, które wydają się być dość obiecujące. Pierwsza z nich prezentuje się następująco:
Strategia Pierwsza: Podejście “redukcyjne”, które sprawiałoby że kupowanie many nie byłoby koniecznością dla magów do funkcjonowania (np. jeśli Morello nie ma many, Luden i Nashors Tooth stają się bardziej sensownymi wyborami na pierwszy przedmiot -> wiązałoby się to oczywiście z poprawkami w innych systemach/postaciach).
- W przypadku niektórych postaci coś takiego już funkcjonuje, a mówię tu przykładowo o takich championach jak: Ahri, Annie, Azir, Brand, Diana, Ekko, Fizz, LB, Liss, Velkoz itp. wszyscy ci bohaterowie dają radę mieć sporą różnorodność kupowanych przedmiotów bez niszczenia gry
- Sprawienie, że przedmioty na manę nie będą koniecznością wiązałoby się natomiast z odejściem od tego w jaki sposób LoL funkcjonował od samego początku i niosłoby za sobą różne konsekwencje:
- Kilka rzeczy, o których należy pamiętać w przypadku tego podejścia to: Siła przedmiotów defensywnych (dominacja Banshee/ROA/Zhonyi), jak pierwsze przedmioty potrafią się przemieniać pod względem wzorów w rozgrywce (np. Righteous Glory gdy akurat przedmiot ten jest dość mocny), mana funkcjonuje jako zawór bezpieczeństwa przeciwko pojedynczym, krótkim i szybkim burstom, czy to na pewno najlepszy stan gry jaki jesteśmy w stanie wymyślić, ile czasu zajmie na dopracowanie tego typu zmian itp.
Natomiast drugą strategię można opisać następująco:
Strategia Druga: Zachowanie many jako konieczny, wczesny zakup ale stworzenie sytuacyjnych wyborów podejmowanych podczas jego dokonywania (zawiera się w tym konieczność wymyślenia jak dokładnie powinny wyglądać statystyki i efekty poszczególnych przedmiotów)
- Rozważania w tym zakresie mogą być utrudnione przez to, że obecnie Morellonomicon daje magom dużo statystyk, których mogą oni potrzebować i ewentualne zmiany sprawiające, że pierwszy zakup będzie bardziej sytuacyjny może wywołać złe doświadczenia (myśli w stylu “po prostu oddajcie mi mój stary przedmiot”) lub może powodować powstanie nagłych skoków mocy po zakupie któregoś itemu. Musielibyśmy zatem być w tej kwestii ciągle bardzo uważni by na pewno okazało się, że wprowadzone przez nas zmiany poprawiają sytuację.
- Jak część z was mogła zauważyć na transmisji poświęconej Zoe jedną z wersji jest badanie alternatywnych wersji Lost Chaptera (z czego część z nich przyznaje nam redukcję czasu odnowienia, a część nie)
- Ogólnie rzecz ujmując pozostałe statystyki mają problemy z rywalizacją z redukcją czasu odnowienia i by zwyciężyć w tym pojedynku dana moc musiałaby mocno skłaniać się ku burstowi, utility lub sile w teamfightach będąc przy tym nadal w miarę użyteczną w pozostałych przypadkach.
Poza tymi strategiami pracownik Riotu zdradził również kilka zmian, które obecnie są rozważane i które nie są związane z przedstawionym na początku głównym celem i ich lista prezentuje się następująco:
- Znalezienie sposobu na ulepszenie opcji mnożnika z Void/Deathcapa (to może polegać na tak prostych zmianach jak chociażby zwykłe wzmocnienie Deathcapa)
- Poprawki o mniejszej skali w wyborze następnych przedmiotów (radzenie sobie z tarczami/leczeniem, zwykła magiczna penetracja jak w przypadku Liandries/Sorc Shoes itp.)
- Sprawienie, że Mejai będzie bardziej sensowną opcją do zakupu w normalnych sytuacjach, dzięki czemu przedmiot ten przestanie być itemem który zakupują tylko smurfy chcące mocno zdominować przeciwnika (sprawienie, że ulepszenie nastackowanego Dark Seala będzie bardziej sensowne)
źródło: https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/iUVP7wMV-ap-itemisation-context-2