Już od jakiegoś czasu Riot wspominał iż najbliższy rework klasowy powinien pojawić się w Mid-Seasonie i będzie on dotyczyć tanków. Teraz natomiast dostarczono nam szczegółów związanych ze zmianami w pierwszej ujawnionej postaci wchodzącą w skład tego reworku, a mianowicie Sejuani. Poniżej znaleźć możecie przetłumaczoną wersję wpisu poruszającego właśnie ten temat:
Witajcie,
Chciałbym porozmawiać dzisiaj o zbliżającej się aktualizacji tanków. Pierwszą wybraną przez nas postacią do tego reworku jest jedynaa w swoim rodzaju Sejuani. Zanim jednak przejdziemy do szczegółów chciałbym podzielić się z wami pewnymi ogólnymi celami stojącymi za zmianami w tej klasie. Pamiętajcie jednak, że nie wszystkie tanki mają obecnie takie same problemy , w związku z czym nie mają one również zawsze identycznych celów.
- Dodajemy więcej możliwości do wyrażenia skilla w walce zarówno dla tanków jak i ich przeciwników. Szukamy sposobów do zwiększenia możliwości skontrowania tanków, a także sposobów na większe nagradzanie graczy za dobre opanowanie tych postaci.
- Zmniejszamy ilość “pewnych” obrażeń jakie tanki wnoszą do gry, a w zamian za to zwiększamy ich możliwości defensywne i efekty crowd control. Chcemy upewnić się, że tanki są doceniane za właściwe rzeczy i są łatwo odróżnialne od swoich bardziej ofensywnych alternatyw.
- Upewniamy się, że każdy tank będzie bardziej unikatowy. Zwłaszcza Vanguard poległ w tej dziedzinie, w związku z czym szukamy sposobu by dodać do nich większą unikalność znajdującą się poza ich możliwościami inicjowania walk.
Póki co wystarczająco dużo powiedzieliśmy już o ogólnych celach reworku tej klasy, w związku z czym czas przejść do tematu Sejuani. Zacznijmy od naszych przemyśleń związanych z obecną wersją tego championa:
- Ciekawa ale nie wykorzystana w pełni tematyka.
Sejuani jest przywódcą barbarzyńców ujeżdżającą dzika, jednak w samej rozgrywce poza swoim Q w ogóle nie wykorzystuje ona tematyki kawalerii, a także nic nie wskazuje na fakt, że przewodzi ona swojemu plemieniu.- Zbytnie poleganie na swoim ulcie.
Ulti Sejuani jest jednym z kandydatów do tytułu najmocniejszej umiejętności w grze. Niestety spell ten jest na tyle potężny, że pochłania większość posiadanego przez Sejuani budżetu mocy co skutkuje faktem iż jej podstawowe umiejętności muszą być bardzo rozczarowujące.- Brak interesującego/interaktywnego stylu walki.
Sunfire Cape nigdy nie wygrywał nagród za tworzenie głębokiego gameplayu, więc nikogo nie powinno raczej dziwić, że obecny kit Sejuani również nie domaga w tej kwestii- Brak unikalnej tożsamości.
Jej najbliższą próbą bycia unikalną jest “posiadanie zasięgowego ulti Amumu”. To zdecydowanie nie pasuje do tego jak unikalne postacie chcemy tworzyć.Mając to na uwadze przejdźmy do kierunku w jakim chcemy pójść z tą postacią:
- Rozbudować tematykę kawalerii/przywódcy klanu
Chcielibyśmy aby w grze pojawiły się momenty, w których ma się wrażenie iż Sejuani przewodzi i inspiruje swoich sojuszników. Dodatkowo chcielibyśmy również dodać do jej kitu elementy nawiązujące do tematyki kawalerzystki, która jest zawsze gotowa przeprowadzić szarżę na swoich przeciwników.- Stworzyć bardziej zajmujący podstawowy styl gry tą postacią.
Chcemy aby podstawowy styl gry Sejuani był bardziej zajmujący, wynagradzający dobrych graczy tą postacią i dający jednocześnie przeciwnikom coś wokół czego mogą grać. Będziemy przerabiać jej podstawowe umiejętności tak by większość jej obrażeń nie pochodziła już z fakty, że stoi on tylko obok wroga.
To oznacza jednak, że będziemy musieli zabrać trochę mocy z jej niesamowicie mocnego ulta by móc sprawić, że jej podstawowe spelle faktycznie coś znaczą.- Stworzyć przejrzyste i unikalne zdolności defensywne.
Chcemy żeby tanki były definiowane bardziej przez swoje defensywne umiejętności i Sejuani nie jest wyjątkiem w tym przypadku. Wraz z tym jak zmniejszymy liczbę “pewnych” obrażeń, które ona może zadać, chcemy również zmodyfikować jej pasyw w taki sposób aby był on bardziej znaczący i bardziej definiował jej postać.- Umożliwienie Sejuani synergię z pewnymi specyficznymi sojusznikami.
Szukamy sposobu by przyznać Sejuani sposób do bezpośredniego wzmocnienia efektywności jej sojuszników. Zamiast po prostu wzmacniać swoich sojuszników chcemy aby Sejuani korzystała z pewnych określonych sojuszników w sposób, który sprawi iż będzie ona wyglądała na prawdziwego przywódce barbarzyńców.
Po umieszczeniu samego wpisu, jego autor znalazł również czas by odpowiedzieć na kilka pytań pochodzących ze społeczności i tak zapytany czy zmiany w ilości “pewnych” obrażeń zadawanych przez tanków będą wiązać się z modyfikacją przedmiotów odpowiedział on.
Będziemy wprowadzać pewne poprawki w przedmiotach związanych z tankami, jednak nie wiemy jeszcze jak duże one będą. Nie chcemy zabijać ikonicznych przedmiotów jak Sunfire Cape, ale zdajemy sobie sprawę iż pozwalanie by zbyt duża ilość obrażeń zadawanych przez postać pochodziła z efektu AOE, wokół którego przeciwnicy nie mogą w żaden sposób zagrać jest niebezpieczne.
Zapytany o ilość dużych reworków jaka czeka nas tym razem powiedział om:
Będziemy robić jeszcze mniej dużych reworków niż ostatnim razem. Przeprowadzimy 3 duże aktualizacje, a obecnie jesteśmy w trakcie rozważania zmian o mniejszej skali w innych tankach, jednak mamy na uwadze fakt iż w poprzednich reworkach klasowych naszym błędem było wydawanie zbyt wielu tego typu modyfikacji, które ostatecznie nie spełniały zadanych im celów. Oznacza to iż najpewniej zmniejszymy również liczbę aktualizacji o mniejszej skali.
Spytany o to czy w miarę przestarzałe postacie takie jak Rammus, Malphite czy Amumu są kandydatami do otrzymania jakich zmian napisał on natomiast:
Do reworku klasowego? Mogą one być zbyt przestarzałe. Do pełnego VGU? Tak.
Na wypowiedź osoby, która stwierdziła iż lubi tanków nie mających zbyt dużych CC ale zadających spore obrażenia takich jak Mundo czy Olaf i że nie chciałaby ona żeby takie postacie całkowicie zniknęły z gry, autor zareagował następująco:
Wierzymy, że Mundo i Olaf bardziej zaliczają się do kategorii Fighterów (Juggernautów lub Diverów) niż tanków.
źródło: http://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/pcT3hhuA-mid-season-tanks-update-sejuani