Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Co czeka nas w patchu 4.9 – zapowiedź Riotu

Po raz kolejny Riot uraczył nas prognozą dotyczącą nadchodzącego patcha, dzięki której poznamy więcej szczegółów dotyczących zmian, które będą w tej aktualizacji zawarte.

“Witajcie, ja jestem Chum, a to jest zapowiedź patcha 4.9, w której postaram się omówić największe problemy League of Legends jakim obecnie się przyglądamy. Pamiętajcie, że w prognozach bardziej analizujemy problemy niż obiecujemy zmiany w następnej aktualizacji. Wprowadzenie niektórych zmian może zająć trochę więcej czasu.

1) Kha’Zix

Jak wspomnieliśmy w poprzedniej prognozie, od jakiegoś czasu pracujemy nad Kha’Zixem. Obecnie postać ta jest grana i budowana jako fighter, który zainicjuje walkę i bez problemu da radę ją przetrwać. W League of Legends asasyni powinni polegać na fighterach/tankach, którzy zainicjują walki zanim takowy asasyn znajdzie swoją ofiarę, jednak Kha’Zix jest w stanie samemu wykonywać zadania przeznaczone właśnie dla fighterów/tanków przez co zyskuje on sporo mocy. Szukamy teraz sposobu by Kha stał się bardziej asasynem niż fighterem.

Zauważyliśmy także, że  niektóre ewolucje Kha’Zixa są naprawdę potężne podczas gdy inne są zwyczajnie za słabe (W). Chcielibyśmy to naprawić, sprawiając że wszystkie cztery umiejętności miały ewolucje o takiej samej mocy dzięki czemu gracze będą mogli z pośród nich wybierać te, które najlepiej spiszą się w danej sytuacji.

2) Kassadin

Postać ta nadal wymaga kilku poprawek. Po reworku zauważyliśmy, że Kassadin zaczął stopniowo coraz bardziej dominować. Według mnie rework sprawił, że champion ten był zbalansowany, jednak my widząc, że gracze nie radzą sobie z nowym kitem daliśmy mu za dużo mocy. Dzięki tym wzmocnieniom gracze nauczyli się grać nowym Kassadinem więc obecnie przygotowujemy zmiany, które z powrotem zbalansują tę postać.

3) Kayle

Obecnie Kayle jest grana jako mobilny ADC skalujący się z AP, a wszystko z powodu jej wysokich obrażeń, sporego bursta  i dobrego utility. Również z tego powodu champion ten nie ma zbyt wielu słabości – może ona zabijać każdego w teamfightcie z zasięgu i w razie czego użyć ultimate’a na jednego ze swoich sojuszników. Szukamy najlepszego sposobu by nadać jej kilka słabości, które zrekompensują jej sporą moc.

4) LeBlanc

Jak już wspomnieliśmy w prognozie patcha 4.7, cały czas przyglądamy się LeBlanc. Podoba nam się w tym championie wiele rzeczy takich jak to, ze wymaga ona dużego skilla połączonego z precyzją, ale za to dobry gracz używający jej ma do dyspozycji wiele ciekawych sztuczek, niestety obecnie cechuje się ona szalonymi obrażeniami, które nie mogą zostać w żaden sposób skontrowane przez przeciwnika. Jej obrażenia są tak wysokie, że nie wymaga ona już nawet DFG, by zburstować przeciwnika. Z tego powodu obecnie LeBlanc jest naprawdę przerażająca (najprawdopodobniej zbyt przerażająca), przez co czujemy się zobligowani do znalezienia sposobu na zbalansowanie jej chytrego/precyzyjnego bursta, dzięki czemu przeciwnicy będą mieli okazję na poradzenie sobie z nią.

5) Braum

Po wydaniu nowej postaci okazało się, że jest ona odrobinę zbyt mocna. Jesteśmy zadowoleni z jego funkcji w teamfightach jednak uważamy, że za szybko staję się on bardzo wytrzymały, a w dodatku w łatwy sposób może on nękać przeciwnika na dolnej alei. Kiedy wydawaliśmy Brauma zastanawialiśmy się jak szybko gracze dostosują się do jego stylu gry, jednak widząc jak szybko udało się wam nauczyć obsługi tego championa zauważyliśmy, że musimy go w pewien sposób zbalansować.

6) Pantheon

W zamyśle Grand Skyfall miał wiązać się z dużym ryzykiem co rekompensowane byłoby sporymi obrażeniami i ogromnym zasięgiem tej umiejętności. Nigdy nie podobała nam się możliwość castowania innych umiejętności w momencie lądowania ulta (możliwość ta czyniła powodowała, że jego ultimate stał się zbyt niezawodny) i  momencie, w którym postać ta stała się bardziej popularna, zdecydowaliśmy się na naprawienie tego błędu (popełniliśmy spory błąd nie informując was o tym w patch n0tes). Naprawiliśmy także błąd, przez który umiejętności AoE castowane w miejscu w którym Pantheon miał wylądować, oddziaływały na niego. Cały czas szukamy odpowiedniego sposobu by sprawić, że Grand Skyfall będzie przyjemniejszy w użyciu, bez wzmacniania mocy tej umiejętności (statystyki Patnheona są według nas całkiem zbalansowane)

7) Jungle XP

Mamy większe plany dotyczące jungli, jednak obecnie zauważyliśmy, że junglerzy bardzo łatwo zyskują zbyt dużą moc zwłaszcza, kiedy będą mieli oni mocny start. Uważamy, że problemem może być różnica doświadczeniem pochodzącego z zabicia potwora na jungli, a doświadczeniem od potworów z linii. Obecnie snowballujący się jungler odda kilka killi swoim sojusznikom, którzy zdobędą przewagę w levelu, przez co zawyżą oni średni poziom w grze. Zawyżenie tego poziomu spowoduje, że jungler będzie zyskiwał więcej doświadczenia za potwory w jungli, przez co z łatwością stanie się on potężniejszy od reszty graczy (żadna linia nie ma podobnego bonusu, przez co właśnie junglerzy wywołują ogromną presję na reszcie zawodników). To jest właśnie powód, dla którego chcemy trochę zmodyfikować obecną junglę.”

 

 

 

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.