Statikk zdecydował się z nami podzielić planami związanymi z nadchodzącym patchem 4.6. W założeniu powinny one wyjaśnić wszelkie zmiany, które są wprowadzane na serwer testowy PBE. Bez przedłużania przejdźmy więc do omawiania najważniejszych zmian przewidzianych na nadchodzącą aktualizację.
Uzupełnienie Reworków
W kilku ostatnich patchach kilka postaci zostało wprowadzonych na serwer live. Planujemy wprowadzić kilka kolejnych zmian mających na celu wyrównanie poziomu mocy tych postaci. Głównym problemem są trzy postacie (Gragas, Kassadin, Rengar), które w ostatnim czasie otrzymały większe reworki gdyż niestety nie udało nam się odpowiednio zbalansować ich siły. Przejdźmy więc teraz do omawiania zmian w poszczególnych postaciach:
Kassadin: Chcemy sprawić, że postać ta będzie miała więcej korzystnych sposobów żeby zbliżyć się (na zasięg autoattacków melee postaci), a także chcemy upewnić się że będzie on nagradzany kiedy uda mu się pomyślnie to zrobić. Dodatkowo chcemy kontynuować wprowadzanie zmian, które wzmacniają unikalną siłę Kassadina przeciwko magicznym obrażeniom.
Gragas: W przypadku tej postaci celujemy w zmniejszenie ograniczeń mobilności Gragasa, które zostały ostatnio przez nas nałożone. Dzięki tym zmianom Gragas będzie mógł łatwiej inicjować i lepiej pełnić funkcję tanka w walkach
Rengar: Jednym z głównych celów jeśli chodzi o tę postać jest uporanie się z kilkoma problemami, które zostały wprowadzone wraz z jego reworkiem. Dodatkowo chcemy się upewnić, że postać ta będzie mogła lepiej rywalizować we wczesnej fazie gry zarówno na Top Lane jak i na Jungli.
Top Lane i “poziom Renektona”
W przypadku tej linii zdajemy sobie sprawę, że różnorodność używanych postaci (zwłaszcza na competitive scenie) jest zdecydowanie zbyt mała. Wierzymy, że taki stan rzeczy wywołany jest przez postacie określane jako “lane bullies”, które powodują że nowe postacie muszą mieć odpowiednią moc we wczesnej fazie rozgrywki by móc skutecznie rywalizować na tejże linii. Obecnie ten poziom jest wyznaczany przez Renektona.
Oczywiście osłabienie tej postaci jest jednym z rozwiązaniem tego problemu. Jednak prawdopodobnie spowodowało by to tylko pojawienie się innej postaci, która zdominowała górną aleję. Właściwie uważamy Renektona za jedną z ciekawszych postaci na topa i nie zamierzamy go osłabiać (zamiast tego planujemy wzmocnić inne postacie).
Cały czas staramy się znaleźć postacie, które mają ciekawy i “zdrowy” gameplay i staramy się doprowadzić je do stanu, w który będą stanie odnaleźć się w obecnym środowisku górnej alei. Nie oznacza to tego, że z marszu postacie te powinny pokonywać takich bohaterów jak Renekton, ale powinny być w stanie przynajmniej przetrwać na linii przeciwko niemu.
Proszę was jednak o cierpliwość gdyż nie jesteśmy w stanie poprawić każdego bohatera w dzięki jednej aktualizacji.
Pozostałe tematy:
Lulu: Popełniliśmy błąd nie zmieniając w żaden sposób Lulu jako supporta skupiając się tylko na regulacji jej harasu na środkowej linii. Obecnie ciężko pracujemy nad analizą jej mocy jako supporta.
Przy tym nadal planujemy obserwować jej moc na środkowej alei i w przypadku gdy nadal okaże się ona zbyt mocna planujemy przeprowadzić kolejne zmiany.
Itemy na Jungle
1)Brak różnorodności rodzajów junglerów
Obecnie badamy z jakiego powodu tacy junglerzy jak Maokai czy Nautilius (tanki) nie mają miejsca w obecnej mecie. Na dzień dzisiejszy problemem wydaje się Spirit Stone i jego ulepszenia, który bardzo mocno skaluje się z zadanymi obrażeniami.
Jako, że w naszej opinii do zrobienia jest naprawdę dużo chcemy najpierw się upewnić, że obierzemy właściwy kierunek tychże zmian.
Czy Fereal Flame jest zbyt mocny?
Obserwujemy obecnie poziom mocy tego przedmiotu i obecnie wydaje się on być odrobinę zbyt mocny.
Wolelibyśmy zostawić na jakiś czas obecną wersję tego przedmiotu na serwerach live jednak nie wykluczone, że zdecydujemy się go zmodyfikować już w nadchodzącym patchu.