Pamiętamy o Tobie, o potężny Ohmwreckerze, pamiętamy o Tobie Zeke’s Heraldzie, pamiętamy o Tobie Wriggle’s Lanternie. Pamiętamy i nie zapomnimy, a niechaj przejawem naszej pamięci będzie poniższy wpis traktujący o przedmiotach zapomnianych. Kilkoma linijkami tekstu uczcijmy ich obecność i zastanówmy się, co można zrobić, aby przywrócić je do serc i umysłów przywoływaczy.
Banner of Command
Cel przedmiotu: Splitpushing, pushowanie oraz obleganie wrogich wież.
Problem: Banner of Command nie jest przedmiotem, którego warto rushować. Emblem of Valor jest głównym elementem Aegisa, który jest lepszy pod każdym względem – tyczy się to wzmacniania minionów oraz pushowania. Ponadto Fiendish Codex nie jest przedmiotem, którego support zakupiłby przed Kagem.
Jaki ten przedmiot powinien być: Potężne narzędzie do splitpushowania; wzmacniacz minionów ( Aegis w następnym patchu straci tę właściwość); dawca aury dla całej drużyny; Jeśli pozwolimy graczom kupować ten przedmiot wcześnie, powinien on delikatnie tracić na sile w późniejszych fazach.
Kto powinien to budować: Supporty, osoby posiadające pety.
Sugestia autora: Ten przedmiot powinien być tani (koszt mniejszy niż 1500 golda). Ponadto składnikami mogą być Emblem of Valor oraz Mana Manipulator, dzięki czemu będzie to prawdziwy “Banner of Command”. Przenieść premię do minionów z Aegisa właśnie do chorągiewki. Sztandar Dowódcy zostanie dobrym przedmiotem, o ile będzie rushowany przez graczy, jednak znaczenie aury regeneracji many będzie powoli spadać w późniejszych fazach gry.
Proponowane składniki: Emblem of Valor + Mana Manipulator.
Ohmwrecker
Cel przedmiotu: Joker podczas oblężeń wież.
Problem z pierwszą wersją ( Catalyst + Chain Vest): Tanki mogli wydać pieniądze na lepsze przedmioty, by skutecznie dive’ować wieże.
Problem z obecną wersją: Supporty mają znacznie lepsze przedmioty do zakupu i nie powinni pozwolić sobie na tyle AP; magowie natomiast nie mają miejsca na ten przedmiot i nie budują Philo we wczesnych fazach gry.
Jaki ten przedmiot powinien być: Coś, co może zostać zbudowane jako odpowiedź na obecną sytuację, bez długich przygotowań.
Kto powinien to budować: Inicjatorzy/magowie.
Sugestia autora: Sprawić, by ten przedmiot był uważany za przydatny w środkowej fazie gry dzięki budowaniu go z Blasting Wand, Seekera lub kieliszka. Nie wymagający od graczy długiego planowania zakupu tego przedmiotu.
Proponowane składniki: Seeker’s Armguard + Fiendish Codex | Blasting Wand + Kindlegem | Blasting Wand + Chain Vest | a może nawet Haunting Guise+ coś.
Zeke's Herald
Cel przedmiotu: Aura dająca lifesteal.
Problem: Ten przedmiot był znacznie lepszy w późniejszej fazie gry, gdy dawał prędkość ataku. Aura dająca AD słabnie wraz z biegiem gry, a supporci mają znacznie lepsze możliwości zakupów, zwłaszcza, że nie mogą w pełni wykorzystać AD oraz LS.
Jaki ten przedmiot powinien być: Dający duże premie w postaci aury dla postaci AD.
Kto powinien to budować: Postacie bazujące na AD, które chcą wzmocnić swojego AD Carry, czyli AD casterzy lub AD bruiserzy.
Sugestia autora: Zwiększyć moc tego przedmiotu w późniejszych fazach gry i sprawić, by aura stała się użyteczna dla większej liczby postaci. W chwili obecnej bruiserzy kupują Black Cleavera, by poprawić siłę AD Carry. Ten przedmiot powinien dać co najmniej jeszcze jedną statystykę. Autor sugeruje: armor lub CD Redukcję.
Proponowane składniki: Kindlegem + Vampiric Scepter (aura: 15% CD redukcji oraz 15% lifestealu).
Executioner's Calling
Cel przedmiotu: Redukcja uleczeń.
Problem: Przedmioty dla AD Carry powinny być wartościowe względem miejsca w ekwipunku oraz mocniejsze w późniejszych fazach gry. EC nie spełnia tych wymogów.
Jaki ten przedmiot powinien być: Przedmiot warty zakupu w środkowej fazie gry, możliwy do ulepszenia w jakiś mocniejszy late-geme’owy przedmiot.
Kto powinien to kupować: Postacie na topie grające przeciw wrogom z ogromnym sustainem oraz bruiserzy, którzy chcą utrudnić życie wrogim AD Carry.
Sugestia autora: Sprawić, by ten item mógł zostać rozbudowany w jakiś late-game’owy przedmiot, którego składnikiem będą także Avarice Blade oraz/lub Vampiric Scepter. To daje więcej czasu, by wykorzystać passyw Ostrza Chciwości, co umożliwia EC rozbudowanie w późnych fazach gry i zakup tylko w sytuacjach, gdy naprawdę jest to potrzebne. Redukcja uleczeń powinna się aktywować tylko wtedy, gdy przeciwnik ma mniej niż x% hp, by nie sprawić, ze postacie walczące z dystansu staną się zbyt mocne (lub sprawić, by był to przedmiot tylko dla melee postaci?)
Proponowane składniki: Brawlery + Long Sword, lecz oferujące tylko 15 AD oraz 10% Crita. Koszt poniżej 1100 golda.
Dodatkowy problem: Wymaga nowego przedmiotu, w który mógłby zostać rozbudowany, oferującego AD oraz szansę na uderzenie krytyczne. Dobrym składnikiem do dwóch powyższych itemów byłby również Pickaxe, który oferuje duże wartości AD.
Wriggle's Lantern
Cel przedmiotu: Kontrola jungli
Problem: To najgorszy item do junglowania, a jeśli potrzebujesz wardów, lepiej zakupić Sightstone’a. Każdy przedmiot budowany ze Spirita daje nowe, unikalne premie, a Wriggle oferuje tylko gorszą wersję Sighstona.
Jaki ten przedmiot powinien być: Przedmiot służący do kontroli jungli bez niepotrzebnego AD/lifestealu, gdyż tak czy siak ten item nie został stworzony dla carrujących junglerów.
Kto powinien to kupować: Lee Sin, opcja dla counter-junglerów ( Nunu, Udyr) oraz junglerzy będący counter-jungle’owani.
Sugestia autora: Zrobić Wriggla ulepszeniem Sighstona, być może zwolnić supportów od koniecznego kupowania tego przedmiotu. Dzięki tej zmianie junglerzy odpowiednio zajmą miejsce w ekwipunku, a Wriggle stanie się mocnym narzędziem do kontroli jungli.
Proponowane składniki: Madredy + Sightstone
Dodatkowy problem: Lee Sin ma nowy core item; potrzebujemy nowego przedmiotu do carry’owania przez junglerów. Autor radzi Bloodrazory bez Pickaxa oraz z nowym unikalnym passywem.
Will of the Ancients
Cel przedmiotu: AP, Spellvamp
Problem: Przez cały czas aura do AP jest nieistotna i niezauważalna. Ci, którzy potrzebują spell vampu rushują Revolvera, a więc nie otrzymują aż tak dużo złota z Kage’a (z tego powodu popularny jest SotSW), podczas gdy WotA nie nadaje się do zakupu nawet przez supportów.
Jaki ten przedmiot powinien być: Coś bardziej atrakcyjnego do zakupu.
Kto powinien to kupować: Magowie, którzy są ofiarami mocnego harassu ze strony wroga oraz bruiserzy AP.
Sugestia autora: Usunąć aurę oraz Kage’a ze składników. Sprawić, by był to przedmiot wzmacniający tylko jego posiadacza. Przenieść aurę do innego przedmiotu.
Proponowane składniki: Hextech Revolver + Fiendish Codex.
Dodatkowy problem: Przedmiot ten nie powinien stackować się ze Spectral Wraithem. Dlatego autor proponuje sprawić, by spell vampy obu przedmiotów nie stackowały się ze sobą.
Atma's Impaler
Cel przedmiotu: Przedmiot dający tankom obrażenia.
Problem: Mamy w grze lepsze przedmioty dla bruiserów, a ten prawie nigdy nie pasował do żadnego buildu – ten item oferuje dwie statystyki (Armor, Crit Chance), których nie można znaleźć w innych przedmiotach, lecz tylko kilka postaci potrafi to odpowiednio wykorzystać, jednocześnie otrzymując trzecią statystykę (AD) zależną od czwartej (HP).
Jaki ten przedmiot powinien być: “Jestę tankię. Teraz chcę mieć trochę damage’a.”
Kto powinien to kupować: AD Bruiserzy.
Sugestia autora: Zamienić Avarice Blade czymś innym.
Proponowane składniki: Chain Vest + Tiamat.
Dodatkowy problem: Przelicznik %hp –> AD powinien zostać odpowiednio zbalansowany.
Runaan's Hurricane
Cel przedmiotu: Umożliwić postaciom ADC zadawać obrażenia obszarowe.
Problem: ADC to rola, która zadaje single-target obrażenia (czyli tylko jednemu wrogowi), co często sprawia, że ten item może rozczarowywać w większości sytuacji.
Jaki ten przedmiot powinien być: Mocny przedmiot oferujący obrażenia AoE, lecz słaby, gdy nie są one potrzebne.
Kto powinien to kupować: Wszyscy poza Teemem.
Sugestia autora: Połączyć to z innym rzadko kupowanym przedmiotem, np. Sword of the Divine. Dzięki temu Runaan będzie posiadał dwie cechy: będziesz mógł skupiać się na jednym wrogu lub zadawać obrażenia kilku naraz.
Proponowane składniki: Takie same, lecz zmniejszyć Attack Speed o 10% oraz połączyć z passywem SofD. Passyw ten jest tracony również z AS, podczas gry premia aktywna się odnawia.
Dodatkowy problem: Postacie walczące wręcz nie będą miały już dostępu do SofD. Lecz mimo wszystko nadal mogą skorzystać z Youmumu.
Guinsoo's Rageblade
Cel przedmiotu: “Cześć, mam na imię Jax i mam takiego feeda, że zaraz was zawstydzę. Wyobraź sobie, co by się stało, gdybym miał prawdziwy przedmiot”
Problem: Ekstrymalnie trudny do zbalansowania przedmiot, ze względu na dwie postacie, które nadużywają oferowane premie od Guinsoo.
Jaki ten przedmiot powinien być: Przedmiot hybrydowy, który nie powinien być atrakcyjnym wyjściem tylko dla Jaxa oraz Kayle, lecz także dla kilku innych bohaterów.
Kto powinien to kupować: Wszyscy bohaterowie, którzy potrafią być grani jako AD oraz AP – Ezreal, TF, Kennen, Varus.
Sugestia autora: Usunąć Attack Speed oraz element stackowania. Zamienić to na szansę krytycznego ciosu, poprzez co Jax i Kayle nie będą w stanie nadużywać tego przedmiotu. W zamian większa ilość bohaterów będzie mogła budować się hybrydowo.
Proponowane składniki: Takie jak teraz. Usunąć AS, a zastąpić to ciosem krytycznym oraz/albo czymś nowym do stackowania (może hybrydowa penetracja?).
Shard of True Ice
Cel przedmiotu: “Cholera. Przypadkowo kupiłem Mana Manipulatora…”
Problem: Dziwne statystyki, które nie współgrają ze sobą. Wymaga dużej koordynacji, by odpowiednio wykorzystać aktywa.
Jaki ten przedmiot powinien być: dodatkowe CC na żądanie.
Kto powinien to kupować: Magowie lub supporty.
Sugestia autora: Wyrzucić Mana Manipulatora ze składników i zamienić to na Blasting Wand. Skopiować do Sharda unikalny passyw Rylai z osłabionymi statystykami (25%/10%) i jeśli to możliwe przenieść aktywa Sharda do Rylai (dzięki czemu Rylai stanie się przedmiotem budowanym z Shard of True Ice oraz Giant’s Beltem, jednocześnie lekko zwiększając koszt tego przedmiotu).
Proponowane składniki: Kage + Blasting Wand.
Dodatkowy problem: Nerf Elise. Shard + Giant’s Belt powinny kosztować mniej więcej tyle samo co stare Rylai, lecz ze zmniejszonym single-target slowem. Shard sam w sobie nie powinien oferować żadnych premii do wytrzymałości.
Eleisa's Miracle
Cel przedmiotu: “Jestem supportem i chcę wzmocnić swoje Summoner Spelle, których praktycznie nigdy nie pickuję.”
Problem: Kompletnie absurdalny przedmiot, który ani trochę nie pasuje do żadnej ścieżki rozwoju.
Kto powinien to kupować: Supporty. Gdyby ten przedmiot funkcjonował lepiej, mógłby rozszerzyć liczbę Summoner Spelli do wyboru.
Sugestia autora: Po pierwsze, ten przedmiot jest budowany z Philosopher’s Stone, a traci dopływ złota/10 sekund oraz znika po 3 levelach. Z tego powodu powinno zostać to w jakiś sposób odwzajemnione. Autor proponuje, by był to przedmiot dający złoto/10 sekund, leczy by jego składnikami zamiast Philo były inne przedmioty, które nie oferują golda/10 sek.
Proponowane składniki: Takie same jak obecnie lub coś takiego jak tutaj.
Jakie jest Wasze zdanie na temat tych przedmiotów? Może Wy znacie jakiś lepszy pomysł na ulepszenie któregoś z tych przedmiotów? A może znacie jeszcze któryś przedmiot, który praktycznie nigdy nie jest kupowany? Dajcie znać w komentarzach!
(Źródło)