Dwie drużyny z Chin i jedna z Korei. Każdy z tych zespołów ma mniejsze lub większe szansę na wyjście z grupy. Żaden z nich nie jest jednak faworytem do wygranie całości. Jak spiszę się I May, Royal Never Give Up i Samsung Galaxy?
I May
Drużyna z Chin, która trzy miesiące temu dopiero awansowała do LPL, powtarza wyczyn Origenu i podczas swojego pierwszego splitu awansowała na Mistrzostwa Świata. Dodatkowo zrobili to rzutem na taśmę. Podczas piątej gry spotkania z TEAM WE w trakcie turnieju kwalifikacyjnego mieli ogromna stratę i w większości zniszczoną bazę. Jedynie dzięki świetnemu teleportowi AmazingJ’a, który pozwolił im wygrać walkę, a chwilę później cała grę, udało im się awansować na Mistrzostwa.
Charakterystyka drużynyTop | Jungle | Mid | Adc | Support |
---|---|---|---|---|
AmazingJ | Avoidless | Athena | Jinjiao | Road |
W drużynie ogromną rolę spędzą support Road. Jest on graczem, który więcej czasu spędza poza linią niż na niej. Uwielbia grać postaciami jak Bard i ciągle roamować po mapie. Szuka możliwości do przeprowadzania ganków, a także zapewnia swojej drużynie wizję. Ilość wywieranej przez niego presji na mapie zmusza przeciwny zespół do lekkiej korekty stylu gry. Muszą zawsze pilnować nie tylko przeciwnego junglera, ale także supporta, który może być na całej mapie i w najmniej spodziewanym momencie pojawić się na ganku na górnej alei. Stawia to jednak strzelca I May w trudnej sytuacji. Podczas Mistrzostw kiedy będzie grał sam na dolnej alei, może być ciągle gankowany przez przeciwnych junglerów i zmuszony do bardzo defensywnej gry. Kolejną silna stroną drużyny jest jej agresywna i aktywna gra. Ich dwaj ciągle roamujący po mapie gracze wykorzystują każdą okazję by zdobyć chociaż małą przewagę.
Największe problemy drużyna ma z komunikacją. AmazingJ i Avoidless pochodzą z Hong Kongu, Athena i Road z Korei, a JinJiao z Chin. Dlatego nie ma jednego języka, w którym płynnie porozumiewają się wszyscy zawodnicy. Najgorzej jest z junglerem drużyny. Mówi on tylko po Kantońsku, a rozumie go tylko AmazingJ. Dopiero toplaner przekazuje reszcie drużyny wszystkie komunikaty leśnika. Takie problemu w komunikacji mogą doprowadzić do problemów ze zgraniem w graniu pod dużą presją i problemów podczas ganków.
PodsumowanieZalety:
- Agresywna gra
- Unikatowy styl gry supporta
- AmazingJ jest świetnym lanerem, a do tego dobrze używa teleportu
Wady:
- Duże problemy z komunikacją
- Kiedy AmazingJ ma problemy, to słabo idzie całej drużynie
- Strzelec bardzo wrażliwy na ganki
I May nie jest faworytem do wyjścia z grupy. Zdecydowanie jednak są na tyle silną drużyną, że mogą tego dokonać. Moim zdaniem jednak nie poradzą sobie z zespołami pokroju SKT czy C9 i skończą na ostatnim miejscu w grupie.
Przewidywania: ostatnie miejsce w grupie
Royal Never Give Up
Drużyna napakowana gwiazdami, jednak z dużymi problemami, które pokazał na przykład finał z EDG, który przegrali 0-3. RNG to drużyna, która może zajść bardzo daleko, a także całkowicie się zawalić i nie dać rady wyjść z grupy.
Charakterystyka drużyny
Top | Jungle | Mid | Adc | Support |
---|---|---|---|---|
Looper | MLXG | XiaoHu | UZI | Mata |
Jeśli RNG da radę wyjść z grupy, to głównie dzięki Uziemu. Chiński strzelec jest od dawna jednym z najlepszych adc świata. Jest praktycznie nie do zatrzymania na linii, a także dzięki świetnemu pozycjonowaniu dobrze rozgrywa teamfighty. Dodatkowo Uzi już dwukrotnie skończył Mistrzostwa na drugim miejscu i w tym roku będzie zdeterminowany i zmotywowany do dobrej gry. Drugą gwiazdą zespołu jest MLXG. Jego wczesna agresywna gra często pozwala drużynie zdobyć wczesną przewagę, którą później bezproblemowo przenoszą na dalsze fazy gry. Looper i XiaoHu to także bardzo solidni gracze. Trudno pokonać ich na linii, jednak rzadko pełnią funkcję głównego carry, która zazwyczaj należy do Uziego.
RNG może mieć problemy jeśli ich przeciwnicy skupią się na powtarzających się gankach na dolną aleję. ENG w trakcie wspomnianego finału ciągle skupiało się na minimalizowaniu wpływu Uziego na grę. Wielokrotne teleport ganki, używanie ultimate Twisted Fate i ciągła obecność junglera na dolnej alei sprawiły, że legendarne adc nie było w stanie wycarry’ować gry. A zespół ma problem z dobrą grą, kiedy Uzi nie jest w stanie pociągnąć całej gry.
PodsumowanieZalety:
- Świetny strzelec
- Solidni zawodnicy na każdej pozycji
- Potrafią skutecznie użyć wczesną przewagę by wygrywać gry
Wady:
- Problem z wygrywaniem kiedy Uzi nie może pełni funkcji głównego carry
- Ryzykowne próby zdobycia Barona
RNG powinno dać radę wyjść z grupy, mimo posiadani w niej dobrych konkurentów. Są lepszym zespołem od Splyce i powinni wygrać gry z Samsung Galaxy. Podejrzewam, że ich mecze z TSM będą decydować o tym, która z drużyn wyjdzie z pierwszego miejsca.
Przewidywania: dojście do półfinałów
Samsung Galaxy
Mało kto spodziewał się, że to właśnie SSG pojedzie na Mistrzostwa. To inny zespół – KT Rolster był zdecydowanym faworytem – wygranie najpierw w playoffach z SKT i później niewielka przegrana z ROX sprawiała, że wydawali się co najmniej zespołem Top 2 w Korei. Mimo to w turnieju kwalifikacyjnym to Samsung pokonało KT w finale Regional Qualifier i niespodziewanie awansowało na Worldsy.
Charakterystyka drużynyTop | Jungle | Mid | Adc | Support |
---|---|---|---|---|
CuVee | Ambition | Crown | Ruler | CoreJJ |
Największą siłą zespołu są solidni i utalentowani zawodnicy. W szczególności Crown jest gwiazdą zespołu i prawdopodobnie będzie jedynym midlanerem w grupie, który może być w stanie powalczyć z Bjergsenem. W LCK był drugim zawodnikiem pod względem zabójstw zdobytych w pojedynkach 1vs1. Jest przede wszystkim graczem znanym z takich postaci jak Viktor czy Azir, ale czasem lubi zaskoczyć sięgając po na przykład Varusa. Kolejnym solidnym graczem jest Cuvee. Jest on dobrym graczem Ekko i Gnara, jednak ma mały champion pool, za co był wielokrotnie krytykowany podczas playoffów w Korei. Trzecim dobrym graczem zespołu jest Ambition. Jungler od 2012 roku próbował wywalczyć miejsce na Mistrzostwach i w końcu w tym roku dostał swoją szansę. Dobrze współpracuje z CuVee i razem często zdobywają zabójstwa na przeciwnych toplanerach i junglerach.
Słabo spisuje się natomiast botlane druzyny. CoreJJ dopiero niedawno przeniósł się na pozycję supporta i problemu z małym champion poolem. Jest jednak całkiem dobrym mechanicznie graczem (chociaż warto wspomnieć także o rezerwowym supporcie drużyny Wraithcie, który może zawsze wskoczyć na miejsce CoreJJa). Ruler natomiast jest znany z tendencji do oddawania darmowych killi i znajdowania się w miejscach, w których łatwo go złapać.
PodsumowanieZalety:
- Całkiem solidni gracze
- Crown jest świetnym midlanerm
Wady:
- Małe champion poole graczy
- Ruler często oddaje niepotrzebne zabójstwa
Samsung Galaxy jest całkiem dobrą drużyna, jednak trafili do grupy, z której mają małe szanse na wyjście. TSM i RNG wydają się być lepszymi drużynami pod prawie każdym względem. Powinni jednak dać sobie radę z europejskim Splyce i skończyć zmagania grupowe na trzecim miejscu.
Przewidywania: trzecie miejsce w grupie