Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

XCOM II Enemy Unknown: Ewolucja

Są takie serie, które mają już za sobą bardzo długą drogę. Podobnie jest w tym przypadku. Mało kto pamięta, że przed tymi odsłonami pojawiły się już klasyki tego gatunku. Niemniej jednak najnowsze odsłony również dają rade i to naprawdę dobrze. Grafika jest na poziome, usunięto powtarzalność lokacji z poprzedniej, a co najważniejsze, nadal można dokopać ufokom. I o to chodzi!

RTS’y to gatunek gier nie cieszący się tak dużą popularnością jak FPS, czy RPG, ale posiadający w sumie ogromny potencjał. A taki XCOM II to w zasadzie taki trochę klasyczny RPG z klimatem science-fiction. No może odrobinę przesadziłem, co nie zmienia faktu, że rozwijamy tu naszych żołnierzy, zdobywamy dla nich ekwipunek, rozbudowujemy bazę i co najważniejsze (jak wspomniałem wcześniej) rozwalamy kosmitów. Do tego dochodzą lekkie wybory moralne, komu pomóc, a komu nie. Doskonale to pokazuje, że każdego uratować się nie da.

 

Podstawowe Info

  • Premiera: 5 luty 2016
  • Producent: Firaxis Games
  • Wydawca: 2k Games
  • Gatunek: RTS, Science-Fiction
  • Dostępne na: PC, XONE, PS4
  • Dużo nawiązań do poprzedniej części, prolog jest niezły
  • Nowe klasy przeciwników
  • Projekt Avatar
  • Motyw dystopii aż się z tej gry wylewa, a niby w 1 ludzkość wygrała
  • Łowca, potrafi zabić nawet 4 ufoków w trakcie jednej tury
  • Tylko jeśli trafi, a z tym bywa różnie
  • Liczne bugi z animacjami
  • Strzeż się węży
 

Wymagania

Zalecane podzespoły:

  1. System operacyjny: Windows 7 64-bit, albo nowszy
  2. Procesor: 3GHz Quad Core
  3. Pamięć: 8 GB RAM
  4. Karta graficzna: 2GB ATI Radeon HD 7970, 2GB NVIDIA GeForce GTX 770 bądź lepsza
  5. Miejsce na dysku: 45 GB dostępnej przestrzeni
  6. Karta dźwiękowa: Kompatybilna z DirectX
 

Odbudowa świata po upadku



Z racji tego, że w tej odsłonie nie będziemy walczyć z ramienia rządu, ponieważ on upadł, pozostaje nam współpracować z ruchem oporu. Jeśli im nie pomożemy projekt Avatar zostanie ukończony, a tego nie chcemy. Nasze technologie rozwijają się w podobnym poziomie jak w pierwszej części, więc gra rozwija się w umiarkowanym stopniu. W pewnym momencie zaś nie będziemy się skupiać na zbieraniu surowców, bo im dłużej się zwleka, tym prędzej wzrasta wskaźnik postępu projektu, który należy zniweczyć.

 

W grze są również generowane automatycznie nazwy naszych żołnierzy. Czasami wypada to niezbyt logicznie.

Wielkim plusem, który ukazał się w tej części, to generowanie mapy. W 1 mieliśmy wiele razy praktycznie takie same pola na których walczyliśmy z kosmitami, czy to strącony obiekt bliżej niezidentyfikowany, czy baza wroga, albo miasto. Wszędzie działo się to samo. Teraz jest to całkowicie inaczej zrobione i nie zdarzyło się jeszcze, bym toczył bój na takim samym terenie.

Animacje twarzy wyglądają jakby wyjęte z Andromedy.

Jeśli będziemy grać nie wczytując za każdym razem jak nasz wojak nie trafi, to gra na pewno stanie się trudna. Polecam. Wypada natomiast za każdym razem uważać, gdzie ustawimy naszego członka Vigilo Confido, by przypadkiem się nie ujawnić. Tu z racji tego że działamy z podziemia( nasze działania nie są wspierane przez rząd ), na początku nasze jednostki są w ukryciu. Dopiero po wykonaniu akcji, które spowodują dużo hałasu, kosmici podejmują działanie przeciwko nam.  W zasadzie nie wiem jak to pomaga, bo i tak każdego trzeba zlikwidować. Tylko można się w miarę dobrze ustawić, to wszystko.

Koniec końców, jest to wspaniały powrót wspaniałej gry.

I na tym pozostańmy. No może bugi są uciążliwe i procentowa szansa na trafienie. Tylko tyle.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.