Maestria bohaterów
Czym jest maestria bohaterów?
System maestrii został zaprojektowany w celu nagrodzenia gracza za grę danym bohaterem i wykorzystuje system oparty na umiejętnościach, aby określać postępy. Gdy gracz wygra mecz, otrzyma PB (punkty bohatera), które służą do zdobywania poziomów mistrza danego bohatera, co daje różne nagrody. Liczba zdobytych PB w dużej mierze zależy od osiągnięć drużyny.
Odblokowanie maestrii bohaterów
Musisz mieć co najmniej 5. poziom przywoływacza, aby odblokować maestrie bohaterów.
Wszyscy bohaterowie zaczynają na 1. poziomie maestrii i mają 0 PB (punktów bohatera). Grając i zdobywając PB, będziesz osiągać nowe poziomy i odblokowywać związane z nimi nagrody. W swoim profilu zobaczysz:
- Najlepszych 3 bohaterów
- Wynik maestrii (sumę wszystkich poziomów odblokowanych bohaterów)
- Bohaterowie najbliżsi maestrii
Zaraz po premierze maestria bohaterów będzie dostępna wyłącznie w meczach zwykłych na Summoner’s Rift.
Punkty bohatera (PB)
Punkty bohatera są zdobywane za wygrywanie meczów konkretnym bohaterem. Zdobywanie PB umożliwi awansowanie na poziomy maestrii danego bohatera i zdobywanie nagród. Otrzymane punkty są wyliczone na podstawie osiągnięć twojej drużyny i twojego własnego wkładu w grę. Liczbę zdobytych PB zobaczysz po zakończeniu każdego meczu.
UWAGA: PB nie będą przyznawane za wcześniejsze mecze.
Należy pamiętać, że więcej PB będzie przyznawanych za umawianie się z innymi graczami. Im większa drużyna, tym większa premia. 🙂
Rozmiar drużyny | Premia |
Jedna osoba | Brak |
Dwie osoby | 10% zdobytych PB |
Trzy osoby | 20% zdobytych PB |
Cztery osoby | 30% zdobytych PB |
Pięć osób | 50% zdobytych PB |
Przykładowo, jeżeli zagrasz z dwoma innymi graczami (czyli w umówionej drużynie będą 3 osoby) i zdobędziesz 25 PB po zakończeniu meczu, otrzymasz dodatkowe 20% z 25 PB – 5 PB. Łącznie da ci to 30 PB.
Rangi
Po zakończeniu meczu, najedź kursorem na pasek punktowy maestrii bohatera, żeby zobaczyć rangę przyznaną przez nasz nowy system. Rangi są przyznawane na podstawie skuteczności gry tym bohaterem i tego, gdzie nim grałeś/-aś.
Możliwe do zdobycia rangi to:
S+, S, S-, A+, A, A-, B+, B, B-, C+ C, C-, D+ D, D-
Dostępne tryby gry
Zaraz po premierze dostępne będą tylko mecze zwykłe na Summoner’s Rift. Gdy upewnimy się, że funkcja działa prawidłowo, rozszerzymy ją na inne mapy i trybu. Podzielcie się z nami opiniami, abyśmy wspólnie mogli ulepszyć tę funkcję.
Nagrody
Poziomy nagród
W zależności od poziomu gracz otrzyma różne nagrody dla danego bohatera:
Poziom | Nagrody |
1 | – |
2 | – |
3 | – |
4 | Emotka maestrii, obramowanie ekranu wczytywania, baner komunikatu zabójstwa |
5 | Emotka maestrii, obramowanie ekranu wczytywania, baner komunikatu zabójstwa |
To dopiero początek! W miarę rozwijania systemu będziemy odblokowywać dodatkowe kręgi i nagrody.
Emotka maestrii
Wymagany poziom maestrii: 4. lub wyższy
To sposób na pokazanie swojego osiągnięcia podczas meczu. Jest ona przypisana do klawisza podobnie jak istniejące emotki (śmiech, taniec itp.). Klawisz będzie w menu skrótów klawiszowych:
Można także skorzystać z komendy, aby użyć emotki. Wciśnij Enter, aby otworzyć wiersz poleceń i wpisz „/mastery”.
Obramowanie ekranu wczytywania
Wymagany poziom maestrii: 4. lub wyższy
Jeżeli odblokujesz tę nagrodę, zobaczysz obramowanie wokół portretu bohatera podczas wczytywania. Będzie na nim wyświetlony poziom maestrii, widoczny tylko dla graczy twojej drużyny.
Baner komunikatu zabójstwa
Wymagany poziom maestrii: 4. lub wyższy
Banner pojawi się pod ogłoszeniem wielobójstwa podczas meczu, jeżeli:
- Ty lub gracz z twojej drużyny zabiją przeciwnika.
- Ten, kto dokonał zabójstwa, gra bohaterem z poziomem 5. lub wyższym