Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Wreszcie mamy nowy patcher i wygląd klienta

Cześć wszystkim! Niedługo na PBE uderzą się zmiany, jakie wprowadziliśmy w patcherze oraz stronie docelowej klienta. Nim jednak je wypuścimy, chcieliśmy chwilę pomówić o tym, czego możecie się spodziewać po obecnych zmianach oraz naszych planach odnośnie klienta League of Legends.

Wysłuchaliśmy waszych opinii i wygląda na to, że nowy klienta jest jedną z najbardziej pożądanych przez was rzeczy. Zmiany te są jedynie pierwszym etapem obszerniejszego projektu, skupiającego się na polepszeniu doświadczenia graczy przed samą rozgrywką. Wraz ze zmianą wizualną patchera, sporą częścią fazy pierwszej jest wprowadzenie nowej technologii do klienta gry. Choć technologia ta odczuwalnie nie odmieni waszych doświadczeń po zalogowaniu do klienta, to pomoże nam planować przyszłe aktualizacje. Oznacza to, iż najbardziej skupiamy się tutaj na utrzymaniu stabilności, jednocześnie pracując nad płynnością aktualizacji klienta. Nie możemy się doczekać podzielenia się z wami naszymi długoterminowymi planami, jednak na chwilę obecną skoncentrujemy się nad ich fundamentem.

 

Tworzenie Bezpiecznych Zmian

Zacznijmy od krótkiej definicji. Kiedy mówimy o „kliencie”, mamy na myśli ekosystem technologiczny, który oddziaływane na wrażenia gracza przed rozpoczęciem rozgrywki. Każda interakcja, jakiej dokonujecie podczas przygotowań do meczu budowana jest przez połączone ze sobą na wzajem systemy, których celem jest zaprowadzenie was do samej rozgrywki.

Wynika z tego, że zachowanie stabilności League of Legends przeważa nad wszelkimi innymi aspektami przy wprowadzaniu zmian. Nim wprowadzimy większe zmiany, musimy mieć pewność, iż technologia, której używamy jest wystarczająco solidna, aby te zmiany unieść. Dlatego też, jako nasz pierwszy cel, obraliśmy najmniej ryzykowne elementy do zaktualizowania. Wygląd i uczucie towarzyszące korzystaniu z nowego patchera oraz strony docelowej klienta, zostały wybrane w taki, a nie inny sposób, by pomóc nam wprowadzić nową technologię, minimalizując potencjalne ryzyko i pozwalając nam na przedstawienie nowych – świetnych funkcji.

Kilka pierwszych patchy będzie oferować wprowadzenie, mające na celu dać rozeznanie odnośnie aktualizacji dodatkowych systemów. Na bieżąco będziemy nawiązywać do polepszania doświadczeń związanych z klientem, co pozwoli nam bezpiecznie urozmaicać samego klienta.

 

Co nadchodzi na PBE?

Przez kilka nadchodzących tygodni planujemy przetestować nową technologię w patcherze, która jednocześnie wprowadzi ulepszenia odnośnie sposobu, w jaki prezentowane są w nim informacje (korzystając z okazji wszczepimy stronie docelowej trochę botoksu, aby jej wygląd wpasował się w wygląd patchera). Technologia użyta w patcherze stanie się ważnym fundamentem przyszłych aktualizacji klienta.

Patcher i strona docelowa klienta gry prezentują wygodny sposób, w jaki można przedstawić nowości LoL oraz aktualizacje w samej grze, jednak w niektórych miejscach nie są jeszcze pełne.



Praca-w-Toku: Aktualizacja Patchera

Użyjmy rotacji darmowych bohaterów, jako przykładu. Nasz obecny patcher pokazuje kilku bohaterów z rotacji w rubryce nowości, jednak jesteśmy zmuszeni przeklikać przez cały artykuł na stronie, aby odnaleźć pełną listę. Z nadchodzącymi zmianami, umożliwiono nam wyświetlić całą listę darmowych bohaterów bezpośrednio w patcherze. Opis patcha również jest wyświetlany, dlatego możecie czytać o zmianach, jakie wprowadzamy w trakcie ich pobierania.

Nowy wygląd skupia się na wizualnym przedstawieniu zawartości, wyświetlając przy tym media do każdego swojego elementu. Aby dobrze zaaplikować nową wizualizację, zwiększyliśmy rozmiar patchera, dając sobie tym samym, trochę więcej miejsca na przedstawienie kluczowych elementów i sprawiając, że przeglądanie artykułów staje się łatwiejsze. Korzystając z okazji – ulokowaliśmy ‘podstawowe’ elementy patchera takie jak: pasek postępu pobierania, status serwerów oraz wybór regionu, w górnej części okna. Postęp patchowania również został scalony w jeden pasek, by dać większą przejrzystość i bardziej aerodynamiczny efekt.

Praca-w-Toku: Strona Docelowa Klienta

Strona docelowa klienta podlegnie tym samym zmianom kompozycji co patcher, lecz z kilkoma dodatkami. Jako część aktualizacji, rozciągnęliśmy jej zawartość, aż po brzegi klienta. Nie zmieniliśmy rozmiaru samego klienta, by nie musieć zreorganizować pozostałych jego elementów (poza częścią przeznaczoną na przyciski menu).

Ogólnie, wasze doświadczenia ze stroną nie zmienią się tak bardzo w jej pierwszej wersji. Sam proces patchowania również nie działa tak samo, więc nie spodziewajcie się zwiększonej prędkości pobierania. Również strona na runy, specjalizacje, system czatu itp. będą posiadały niezmieniony interfejs. Mimo, iż naszym celem jest dostarczenie wam lepszych wrażeń przed samą rozgrywką, nasz największy priorytet to nadal: dostarczenie solidnego i stabilnego klienta gry.

 

Patrząc w Przyszłość

Pierwsze zmiany nie zredefiniują waszych doświadczeń z klientem, jednak doskonale przedstawią naszą pracę, a propos której jesteśmy pewni, iż będzie bezpiecznym dodatkiem do gry oraz pozwolą nam testować naszą nową technologię. Jeśli jeszcze teraz nie znajdziecie zmian, których pożądacie – nie martwcie się. Wiemy, że niektóre elementy klienta wręcz błagają, aby je poprawić, a dzięki obecnym zmianom możliwe będzie wzięcie ich na warsztat.

Mamy klarowną wizję przyszłości klienta i ze spokojem w nią patrzymy. Nie możemy również się do czekać, aby podzielić się z wami kolejnymi planami, ale o tym już troszkę później!

 

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.