Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Wprowadzenie do przedsezonowych zmian w dżungli

Wielkie rzeczy będą działy się w dżungli z okazji nadchodzącego przedsezonu. Przeważająca w filozofii zmian w dżungli, jest chęć poszerzenia możliwych manewrów i zachowań wszystkich dżunglerów.

To prowadzi nas do jeszcze większego celu jaki sobie postawiliśmy. Chcemy by każda z ról bez względu na pozycję czuła się silna i mogła wpłynąć na przebieg rozgrywki w każdym jej etapie łącznie z wynikiem meczu. Spójrzmy więc na niektóre z tych zmian:


Dżungla w Sezonie 3:

  • Dżunglerzy są bardzo silni w początkowej fazie meczu, jednak wielu z nich spychanych zostaje do roli wsparcia już w okolicach środkowego etapu rozgrywki.
  • Postacie grające w dżungli często pozbawiane są możliwości farmienia gdyż potwory zostają zabijane przez ich kolegów z linii.
  • Dżunglerzy, którzy mają możliwość wczesnego atakowania linii są znacznie częściej wybierani niż inne postacie grające w dżungli.
  • Jeśli postać grająca w dżungli pozostanie w tyle w początkowych fazach gry, bardzo ciężko jest jej ponownie stać się wartościowym członkiem zespołu.

Dlaczego tak się dzieje?

  • Potwory w dżungli nie skalują się zbyt dobrze

W porównaniu do reszty stworów, potwory w dżungli dają więcej doświadczenia i złota, jednak na obszerniejszą skalę nie dają takiej efektywności. Dlatego też dżunglerzy – zabójcy, lub generalnie ci z większą siłą ataku, nie są w stanie dotrzymać kroku swoim kolegom z linii bez zdobywania zabójstw lub zabierania stworów z ich linii.

  • Opłacalność zabijania potworów w lesie nie idzie w parze z atakiem na linię.

Farmienie dżungli nie jest nagradzane tak dobrze jak złoto otrzymane z potencjalnej zasadzki, szczególnie w początkowych fazach gry. Co więcej, niektóre postacie mają możliwość zabicia wszystkich potworów w dżungli i zachować czas by przeprowadzić atak na linię.

  • Lepiej jest inwestować złoto w Strzelców lub Magów

W Sezonie 3, złoto niemal zawsze lepiej odpłacało się zainwestowane w Strzelców lub Magów bez względu na ich pozycję. To właśnie doprowadza do ciągłego podbierania potworów w dżungli, a co za tym idzie pozostawiało dżunglerów w niekorzystnej sytuacji.


Co chcemy osiągnąć w dżungli w nowym sezonie:

  • Elastyczność w dżungli

Chcemy dać graczom większą różnorodność rozgrywki. Dżunglerzy będą mieli teraz do wyboru więcej ścieżek, a ich odpowiedni dobór będzie bazować na typie bohatera.

  • Więcej zasobów

Dżunglerzy, którzy polegają w większości na farmie, będą w stanie zdobyć złoto i doświadczenie porównywalne do tego zdobywanego na pojedynczych liniach, wyrównując tym samym presję na mapie i niosąc wsparcie alei, jakie odbywało się kosztem farmienia. Styl gry oparty na zdobywaniu złota i doświadczenia, czy wsparcie linii będą teraz równie możliwe i będą wnosiły osobne plusy i minusy do taktyki drużynowej.

  • Więcej mechanik ‘drugiej szansy’

Mimo, iż kontr-dżunglowanie nadal będzie skuteczną strategią, dżungler, który znacznie odstaje od reszty będzie miał więcej możliwości powrócenia do gry.


(Niektóre) Przedsezonowe zmiany w dżungli:



Oto niektóre ze zmian jakie planujemy.

  • Dodatkowe potwory w dżungli obok Niebieskiego Golema i Wilków.

Poprzez dodanie jeszcze jednej grupy potworów, chcemy urozmaicić dostępne ścieżki i zwiększyć ilość złota, jaką można zdobyć w dżungli. Dodatkowa gromada tworzy możliwość bardziej dynamicznego przejścia do ataku na linii jednak kosztem farmy w lesie co uczyni trudniejszym kompletne wyczyszczenie dżungli. Co więcej da nam on kolejny powód by zbalansować ataki obszarowe względem tych na pojedynczy cel.

W końcu dojdzie również do wyrównania ilości potworów w północnej i południowej części dżungli, co da nam większy balans po stronie: niebieskiej i fioletowej

  • Potwory w dżungli będą skalować się z poziomami bohaterów

Potwory również będą posiadały teraz system ‘poziomów’. Będzie on przy każdym ich pojawieniu się skalowany na podstawie średniego poziomu wszystkich bohaterów. Bonusowe PD będą przyznawane bohaterom, którzy posiadają niższy poziom niż potwory.

Dodanie dynamicznego skalowania i różnicowanie sposobu nagradzania za zabicie potworów, ma przedstawić farmienie dżungli, jako jeden ze stylów gry wpasowujących się w metę gry. Mechaniki te umożliwią również łatwiejsze nadganianie reszty drużyny. Podkradanie potworów dżunglerom nie będzie również miało teraz sensu, gdyż to I oni będą mogli znacznie wpłynąć na zdeterminowanie przebiegu gry.

  • Lepszy przepływ złota u dżunglerów

Dziś nie będzie na ten temat zbyt wiele. Jednak chcemy by to I dżunglerzy mogli coś zarobić. Staramy się odnaleźć nowe sposoby pozyskiwania złota przez dżunglerów, choćby poprzez dodanie specjalnego przedmiotu dla dżunglera zamiast Porażenia.

Jeszcze raz, to jest jedynie kilka zmian, jakie chcemy wprowadzić w dżungli. Chcemy sprawdzić jednak jak gracze przyjmą te zmiany i jesteśmy jeszcze bardziej podekscytowani myśląc o ewolucji dżunglerów w nowym sezonie.

-Solcrushed

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.