Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Więcej informacji o nowym Sionie

Q&A związane z Sionem

Zanim przejdziemy jednak do odpowiedzi Rioterów chciałbym przytoczyć dokładniejsze dane związane z nową wersją Siona:

Bazowe Statystyki:

  • HP: 420 (+60 na level)
  • Regeneracja HP na 5 Sekund: 8,5 (+1.0 na level)
  • Mana: 200 (+45 na level)
  • Regeneracja Many na 5 Sekund: 7 (+0.6 na level)
  • Zasięg Autoattacków: 150
  • AD: 53 (+4 na level)
  • Armor: 18 (+3 na level)
  • Magic Resist: 30 (+1.25 na level)
  • Movement Speed: 345

Glory in Death (Pasyw)

Gdy Sion straci wszystkie punkty HP, reanimuje się on przywracając sobie pełny pasek zdrowia. Ilość jego HP będzie jednak w tym okresie gwałtownie spadać.
Zreanimowany Sion może się poruszać i atakować, a dodatkowo zyskuje 100% Lifestealu, atakuje bardzo szybko zadając wraz z każdym ciosem dodatkowe obrażenia wynoszące 10% Maksymalnego HP przeciwnika (max. 75 obrażeń przeciwko stworom z jungli).
W tym czasie wszystkie jego umiejętności zastąpione zostają Death Surgem zwiększającym jego prędkość poruszania się.
Decimating Smash (Q)

Sion ładuje maksymalnie przez 2 sekundy potężne uderzenie. Będzie on zadawał fizyczne obrażenia równe 20/40/60/80/100 (+0.6 AD) –  60/120/180/240/300 (+1.8 AD) (Ilość obrażeń zależna jest od czasu ładowania), wszystkim przeciwnikom znajdującym się w wyznaczonym obszarze (miniony otrzymają tylko 60% obrażeń), a dodatkowo trafieni przeciwnicy zostają na krótko spowolnieni.

Jeśli Sion ładuje uderzenie przynajmniej przez 1 sekundę to przeciwnicy dodatkowo są podrzucani i stunnowani na 1.25-2.25 sekundy.

Koszt many: 50/55/60/65/70

Cooldown: 10/9/8/7/6 sekund

Soul Furnace (W)

Pasyw: Maksymalne HP Siona zwiększane jest o 2 za każdą zabitą jednostkę (o 8 przy zabiciu dużego potwora, lub killu/asyście)
Aktyw: Sion tworzy tarczę absorbującą 30/55/80/95/110 (+0.4 AP, + 10% Maksymalnego HP) obrażeń, która będzie mogła istnieć przez 6 sekund. Dodatkowo jeśli po 2 sekundach tarcza nie została zniszczona to Sion może ponownie aktywować tę umiejętność by zdetonować tarczę i zadać pobliskim przeciwnikom 40/65/90/105/120 (+0.4 AP, + 10/11/12/13/14/15 % Maksymalnego HP celu) magicznych obrażeń (maksymalna ilość bonusowych obrażeń z HP przeciwko potworom wynosi 400).
Koszty many: 70/75/80/85/90
Cooldown: 13 sekund
Roar of the Slayer (E)
Sion wystrzeliwuje na krótki dystans falę uderzeniową, która zadaje 70/105/140/175/210 (+0.4 AP) magicznych obrażeń pierwszemu napotkanemu celowi, spowalniając go dodatkowo o 40/45/50/55/60% i redukując jego armor o 20%.
Jeśli cel ten okaże się nie być wrogim bohaterem to zostanie on odrzucony, a wszyscy przeciwnicy, którzy zostaną podrzuceni przez przelatującą jednostkę otrzymają dodatkowe 50% obrażeń i zostaną spowolnieni o 40/45/50/55/60%.
Koszty many: 25
Cooldown: 12/11/10/9/8 sekund
 Unstoppable Onslaught (R)
Sion szarżuje w danym kierunku przez 8 sekund i może być w pewien sposób sterowany za pomocą kursora myszki (będzie on powoli zmieniał kierunek swojego biegu) . Szarżujący Sion odporny jest na wszelkie efekty Crowd Control. Ponowne użycie tej umiejętności przedwcześnie przerwie szarżę.
Podczas zderzenia z przeciwnymi bohaterami lub ścianami Sion będzie zadawał 150/300/450 (+0.4 bonusowego AD) fizycznych obrażeń, oraz podrzucał i stunował ma 0.75 sekundy wszystkich przeciwników znajdujących się w niewielkiej odległości. Przeciwnicy, którzy będą trochę bardziej oddaleni także otrzymają obrażenia, a dodatkowo zostaną spowolnieni o 40/45/50% na 3 sekundy.
Ilość zadawanych obrażeń rośnie do 300/600/900 (+0.8 bonusowego AD), a czas trwania stuna wydłuża się do 1.75 sekundy wraz z przebywanym przez Siona dystansem.

Przejdźmy więc teraz do pytań i odpowiedzi:

Chciałbym wiedzieć jak dokładnie działa pasywka. Czy Sion będzie tracił na sekundę jakąś określoną liczbę HP, czy może raczej będzie tracił jakiś % maksymalnego zdrowia?

Będzie on tracił % maksymalnego HP więc jeśli chcesz wydłużyć czas trwania pasywki to musisz atakować korzystając z lifesteala, który także jest oferowany przez tą umiejętność.

Czy Sion po aktywacji pasywki otrzymuje bonusowe 100% lifesteala, czy może wartość jego lifesteala ustawiana jest na 100% (zastanawiam się czy można osiągnąć wartość większą niż 100%)?

Sion otrzymuje dodatkowe 100% lifesteala.

Czy Hydra będzie działała wraz ze zreanimowanym Sionem?

Tak, ale splash nie będzie zadawał dodatkowych obrażeń zależnych od maksymalnego HP przeciwnika.

Czy Sion może używać Flasha/Ghosta w czasie trwania pasywki?

Obecnie zablokowaliśmy możliwość używania Summoner Spelli w tym stanie.

Muszę przyznać, że jestem rozczarowany wyglądem Warmonger Siona po VU.  Uważam, że nowy model wygląda fantastycznie, ale kolorystyka jest kompletnie nietrafiona.

Zamierzamy przyjrzeć się dzisiaj tej skórce mając na uwadze zebrany od was feedback. Powinniśmy zdążyć z wprowadzeniem poprawek przed wejściem reworku na serwery live.

Nieautoryzowane aplikacje

Często zadajecie nam pytanie, o to używanie jakiego typu nieautoryzowanych aplikacji jest przez nas akceptowane, a jakiego może zakończyć się banem. Żeby rozjaśnić sytuację prezentuje wam nasze oficjalne stanowisko:

Żadne oprogramowanie nie powinno bezpośrednio ingerować w doświadczenie czerpane z rozgrywki, od momentu wciśnięcia przycisku “Play” do momentu zakończenia meczu.



Nie powinniście używać aplikacji, które naruszają tę zasadę, a członkowie Supportu mogą podejmować akcję przeciwko twojemu przywoływaczowi jeśli stwierdzą oni, że mimo wszystko używałeś takich programów. Jeśli natomiast aplikacje nie ingeruje w rozgrywkę od momentu wciśnięcia przycisku “Play” do zakończenia meczu to możecie bezproblemowo używać jej na własne ryzyko.

Zdecydowaliśmy się na taką politykę z kilku powodów:

  • Chcemy zachować spójność doświadczeń czerpanych przez graczy z rozgrywek.
  • Chcemy, żeby rywalizacja w League of Legends była czysta i honorowa.
  • Nie chcemy dać przyzwolenia graczom na ingerowanie w doświadczenie czerpane z LoLa, przy pomocy nieautoryzowanych aplikacji.

Chcemy żeby League of Legends zapewniało kompletne doświadczenie, dzięki czemu nikt nie będzie zmuszony do przekopywania internetu w poszukiwaniu dodatków/aplikacji tylko po to żeby móc na równi walczyć z innymi.

Dodatkowo korzystanie z takich aplikacji może negatywnie wpłynąć na stabilność i bezpieczeństwo League of Legends, przez co całe doświadczenie czerpane z gry będzie znacznie gorsze.

Nie zapominajmy też, że niektóre aplikacje mogą wykrzywiać twoją interakcję z innymi graczami, co także wpływa na jakość doświadczenia czerpanego z gry.

Chcę jednak zaznaczyć, że bardzo podobają nam się wszystkie twory stworzone przez community, które nie ingerują bezpośrednio w rozgrywkę, takie jak: strony z poradnikami, statystykami, filmami, czy fan artami.

Nasza polityka nie będzie sprawiać problemów żadnej z tych rzeczy, a będzie za to zabraniać używania programów ingerujących w rozgrywkę.

Zabranie możliwości grania rankedów graczom z restrykcją chatu

Czy spodziewacie się, że tego typu rozwiązanie może negatywnie odbić się na jakości gier w trybie normal draft?

Szczerze wątpię. Zauważyliśmy, że zachowanie graczy w bardzo dużym stopniu zmienia się w zależności od danego trybu gry. Jako, że normalne rozgrywki są mniej stresujące, a ukarani gracze będą nadal mieć restrykcję na chat to nie spodziewam się znaczącego pogorszenia się jakości normali. Będziemy się jednak temu przyglądać by upewnić się, że nasz pomysł nie ma tego typu skutków ubocznych.

A czy nie będzie tak, że ukarani gracze będą po prostu feedować/trollować/AFKować byle tylko jak najszybciej móc znowu grać gry rankingowe?

Raczej nie, gdyż żeby pozbyć się nałożonej kary trzeba będzie wygrać określoną liczbę gier. Dodatkowo w momencie kiedy dany gracz zbliżać się będzie do zakończenia swojej kary będziemy ponownie oceniać jego zachowanie w ostatnich meczach i jeśli nie stwierdzimy poprawy to kara zostanie zwiększona.

Czy gracze będą mogli spadać z powodu nieaktywności w momencie, w którym będą mieli oni nałożoną restrykcję?

Tak.

Lore

Czy moglibyście mi powiedzieć, którego Jarvana zabił Sion? Osobiście mam nadzieję, że był to Jarvan I, a ciało Noxianina zostało w jakiś sposób przechowane do momentu, w którym Swain postanowił go wskrzesić. Problem mógłby się pojawić gdyby okazało się, że zabity został Jarvan II, gdyż miałoby to negatywny skutek na historię Xin Zhao -mogłaby ona zostać oczywiście zmieniona w najbliższej przyszłości, choć fakt że Xin w dziwny sposób żył naprawdę długo i strzegł różnych Jarvanów naprawdę mi się podobal. W takim wypadku mam nadzieję, że pozostanie on królewskim ochroniarzem, a także nie zostanie w żaden sposób zdyskredytowany.

Mogę powiedzieć, zabity został Jarvan I, a więc historia Xina nie została w żaden sposób zmieniona.

Azir

Zauważyłem, że wieża Azira nie zwiększa swoich obrażeń wraz z każdym strzałem, a przecież po za utratą wraz z czasem HP nie miała się ona w żaden sposób różnić od innych turretów.

Hmm… nie jestem pewien czy ten efekt był zamierzony. Dzięki za zgłoszenie, przekażę tę informację odpowiedniemu teamowi.

Mordekaiser

Czy planujecie w następnym roku przeprowadzić VU Mordekaisera, lub chociaż wydać jakiegoś nowego skina do tej postaci? Nie potrzebuje znać żadnych szczegółów, ale chciałbym wiedzieć czy my fani Mordekaisera możemy oczekiwać jakiś nowości w przyszłości.

Jeśli chodzi o najbliższą przyszłość to nie poczyniliśmy żadnych planów związanych z tą postacią. Cały czas na liście mamy kilka innych postaci, których zmiany mają wyższy priorytet od Mordekaisera. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że ten champion pewnych zmian, ale przynajmniej wiemy na jaki kierunek powinniśmy go skierować jeśli chodzi i tematykę i wygląd. Obecnie jest on kandydatem do projektu na większą skalę, więc w najbliższej przyszłości nie spodziewałbym się żadnych wielkich zmian.

Timery Inhibitorów

W poprzednim patchu PBE dodaliśmy wizualne wskaźniki pokazujące ile czasu pozostało do zrespawnowania się inhibitorów, pamiętajcie jednak że nie są one jeszcze idealnie ustawione. Chcemy wprowadzić tę zmianę wraz z VU Summoner’s Rift.

Wraithsy

Dlaczego zjawy nie pojawiają się w nowej wersji Summoner’s Rift? Jeszcze nie rozegrałem żadnego meczu na tej wersji SR, a już mi ich brakuje.

Jeśli przez zjawy rozumiesz Wraithsy, to chcieliśmy być pewni, że potwory w jungli będą pasować tematycznie w koncepcję magicznego lasu, która pojawia się na nowym SR.  Zjawy były fajnymi potworami, jednak tematycznie bardziej pasują do Twisted Treeline.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.