Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Więcej informacji co do ataków DDoS!

Od dłuższego czasu zarówno serwery europejskie jak i amerykański borykają się z różnorakimi problemami. Zazwyczaj objawiają się one lagami, problemami z wystartowaniem gry czy niemożnością zalogowania się na serwer. Sytuacja ta jest o tyle denerwująca iż te problemy występują bardzo często (od pewnego czasu praktycznie co weekend), co powoduje iż zirytowani gracze coraz częściej narzekają na Riot. Szczególnie poszkodowani są gracze z serwera zachodnioeuropejskiego – o serwerach EUW stworzono całe masy memów. Riotowi nie udało się jak dotąd zażegnać problemów, a zapowiada serwerownia w Amsterdamie może się okazać niewystarczająca na problemy dotykające obecnie międzynarodowy Internet.

Są one  zazwyczaj spowodowane są atakami DDoS. Jako, że League of Legends jest zrobione z wielu różnych komponentów, bardzo ciężkim zadaniem jest całkowite zabezpieczenie się od DDoSów. W ostatnim czasie liczba ataków wycelowanych w różnorakie korporacje (w tym Riot) uległa znacznemu zwiększeniu i przykładowo w przypadku Riotu odnotowuje się od 2 do 4 ataków na któryś z regionów każdego dnia. W dodatku w parze ze zwiększoną ilością ataków idzie także zwiększenie ich siły (ostatnio jeden ze zmierzonych ataków wynosił 400 GB/s co jest wartością o 100 GB/s większą od poprzedniego największego zmierzonego ataku). Riot cały czas pracuje nad jak najlepszym zabezpieczeniem się przed takowymi działaniami jednak cały czas przypomina to wyścig zbrojeń z hakerami. Aby zyskać nad nimi przewagę Riot planuje wprowadzić nowe centra z mocniejszym i większym połączeniem internetowym zarówno do serwerów europejskich jak i amerykańskiego (wprowadzenie tego rozwiązania jest coraz bliższe), a dodatkowo wszystkie inne regiony mają zaplanowany remont na rok 2014.

Warto przy tym wspomnieć, że bardzo poważne niedzielne  problemy  z serwerami europejskimi (oba regiony europejskie były wyłączone przez około 3 godziny) wynikały z problemów z infrastrukturą Riotu, które zdarzyły się po raz pierwszy od 60 dni. Riot tmx zapewnił, że zaraz po przywróceniu serwerów do stanu użytku rozpoczęte zostało śledztwo mające na celu wyjaśnienie tych problemów, dzięki czemu Riot zapobiegnie takim problemom w przyszłości.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.