Teza: Viktor najsłabszym championem w League of Legends
Statystyki
Częstotliwość pickowania Viktora utrzymuje się na stałym, żałośnie niskim poziomie w okolicach 1,5%. Pomimo niewielkich wahnięć znajduje się w piątce najrzadziej wybieranych postaci w ostatnim miesiącu:
Pomimo stosunkowo rzadkiego użycia jego win-rate jest przyzwoite i oscyluje w granicach 50% (aczkolwiek zazwyczaj jest to nieco poniżej magicznej kreski). Część win-ratio można tłumaczyć efektem mistrza – gracze Viktora mają opanowaną jego mechanikę, a przeciwnicy są nieprzyzwyczajeni do walczenia przeciwko Zwiastunowi Maszyn. Dzięki tej przewadze są oni w stanie lepiej radzić sobie w bezpośrednich pojedynkach wykorzystując niewiedzę przeciwników.
Umiejętności
Ewolucja Technologii - umiejętność pasywnaViktor rozpoczyna grę z Hexrdzeniem, który daje mu statystyki i może być ulepszony w sklepie, w celu wzmocnienia jednej z umiejętności. Hexrdzeń można ulepszyć tylko raz, nie można go odsprzedać w sklepie.

Viktor razi przeciwnika, zadając 80/125/170/215/260 (+65% Moc umiejętności) pkt. obrażeń magicznych, oraz zmienia 32/50/68/86/104 (+26% Moc umiejętności) pkt. w tarczę.

Q ma niski czas odnowienia, niski koszt many i dobre obrażenia na jeden cel. Dodatkowo uaktywnia tarczę o wartości ~40% zadanych obrażeń. Krótki zasięg jest sporą wadą umiejętności, jednakże jest ona niesamowicie dobra do wymian oraz zmniejszania otrzymywanych obrażeń. Wraz z ulepszeniem daje także 30% wzrost prędkości poruszania na 3 sekundy.
Pole Grawitacyjne - WViktor wytwarza silne pole grawitacyjne na 4 sekundy, które spowalnia wrogów o 28/32/36/40/44%. Efekt ten kumuluje się co 0.5 sek. Po uzyskaniu 3 ładunków, cel zostanie ogłuszony na 1.5 sek.

Pole grawitacyjne ma spory cooldown i zaczyna działać dopiero po sekundzie od aktywacji, spowalniając wrogów i ogłuszając ich na 1,5s jeśli będą stać w polu dłużej niż sekundę. Poza półsekundowym uciszeniem, nakładanym przez ultimate, W Viktora jest jego jedynym CC. Obejmowany obszar jest spory, jednak opóźnienie znacznie ułatwia uniknięcie ogłuszenia. Nie zmniejsza to jednak skuteczności tej umiejętności podczas walk w wąskich przejściach oraz jej potencjału do ograniczania ruchów oponentów.
Ulepszenie: Grawitacja zwiększa zasięg rzucania, co znacznie ułatwia stosowanie skilla przeciwko postaciom zasięgowym.
Viktor za pomocą swojej mechanicznej ręki ciska wiązką chaosu, która zadaje 70/115/160/205/250 (+70% Moc umiejętności) pkt. obrażeń magicznych wszystkim wrogom znajdującym się na swej drodze.




Ulepszenie: Śmierć dodaje przy trafieniu efekt podpalenia, które zadaje 30% obrażeń umiejętności, rozłożone na 4 sekundy. Burza Chaosu - ultimate
Viktor tworzy anomalię w wybranym miejscu, zadając 150/250/350 (+55% Moc umiejętności) pkt. obrażeń magicznych oraz uciszając objętych nią przeciwników na 0.5 sek.Podczas trwania, zadaje ona 40/60/80 (+24% Moc umiejętności) pkt. obrażeń magicznych co sekundę pobliskim przeciwnikom przez 7 sekund. Burza przemieszcza się szybciej, im bliżej Viktora się znajduje. Uaktywnienie tej umiejętności, gdy aktywna jest anomalia, zmieni jej kierunek.

Burza Chaosu oferuje natychmiastowe półsekundowe uciszenie, niezbyt duże obszarowe obrażenia przy użyciu, zaś później rozłożone w czasie w najbliżej stojącą osobę. Zdecydowana większość obrażeń umiejętności jest skupiona w Burzy, którą Viktor może kontrolować, jednak by sprawnie nią operować, musi znajdować się bardzo blisko niej.
Analiza Po wielu grach i testowaniu go w różnych rolach doszedłem do wniosku, że pomimo zbalansowanego zestawu umiejętności, jest on ogólnie zbyt słaby. Pozwólcie mi wyjaśnić.Dwiema najważniejszymi rzeczami są:
- Nie ma sensu ulepszać jego
W i ta droga rozwoju jest zdecydowania najsłabsza (pomimo najbardziej opłacalnych statystyk)
- W jeden z naszych slotów na przedmioty możemy zainwestować maksymalnie 1000 złota.

Problem ulepszenia w formie przedmiotu jest trochę bardziej problematyczny. Ulepszenia same w sobie są bardzo opłacalne i nawet przy koszcie zwiększonym o 400 sztuk złota byłyby bardzo chętnie kupowane. No i dostajesz dodatkowe 45 AP na 18 poziomie, czyż to nie jest wspaniałe? No właśnie nie do końca, ponieważ nie możemy patrzeć na to jako dodatkowe wartości, a integralną część jego pasywa, który był brany pod uwagę przy balansowaniu postaci, podobnie jak np. Garen ma obniżone bazowe wartości regeneracji zdrowia ze względu na swój pasyw. Za to, co inne postacie otrzymują w nieograniczającej ich formie (np. ulepszonego ataku w przypadku Ziggsa), Viktor musi zapłacić 1000 złota oraz ma jeden slot na przedmioty mniej, co jest bezpośrednią przyczyną słabnięcia tego bohatera w późniejszych fazach rozgrywki. Z upływem każdej sekundy jest on coraz słabszy, gdyż nawet bez ulepszania Hexrdzenia (zakładając, że chcemy budować się w taki sposób, jak inne postacie) nie mamy miejsca na
wardy czy
potiony. Skutkuje to szybszym osiąganiem pełnego buildu i spadkiem siły championa.
Dobrym porównaniem jest tutaj stara Haunting Guise. Kupowało ją niewiele osób ze względu na brak dalszego ulepszenia, a osoby, które to robiły, co było dobrą taktyką na pełne wykorzystanie potencjału postaci w mid game, sprzedawały ją, gdy zaczynało im brakować slotów na droższe przedmioty. W przypadku Viktora jest trochę mniej wesoło, gdyż nie jesteśmy w stanie zrzucić balastu, jakim jest Hexrdzeń, przynajmniej w niektórych sytuacjach.
Ulepszona wersja Hexrdzenia nie musi tak naprawdę w dalszym stopniu poprawiać umiejętności. Może, ale nie musi. Ważną rzeczą jest, aby każde z rozwinięć miało dalszą ścieżkę rozwoju zwiększającą aktualne bonusy (Rozwinięcie Ulepszenie: Moc powinno zwiększać HP jeszcze bardziej albo nawet dawać MR/Amor; rozwinięcie Ulepszenie: Śmierć powinno dawać zwiększenie obrażeń, a rozwinięcie Ulepszenie: Grawitacja powinno jeszcze bardziej zwiększać utility). Sama baza nie powinna być zmieniana, bo to ona w dużym stopniu decyduje o stylu gry.
Kolejną propozycją jest zmiana Ulepszenia: Grawitacja – zwyczajnie powinno przyśpieszać tempo rozkładania W. Gdyby zmniejszone zostało do 0,25 sekundy istniałoby wiele powodów, dla których chciałbyś w nie inwestować.
Dawno temu na PBE pojawiły się proponowane przez Riot ulepszenia Hexrdzenia – każdy z nich dawał inne korzyści Twojemu ultimate. Jest to na pewno kolejny z pomysłów, który w całkiem ciekawy sposób rozwija zdolności Viktora
Podsumowanie
Werdykt: Viktor z pewnością nie jest najsłabszym championem w League of Legends, jednakże z pewnością jest jednym z najrzadziej spotykanych. Odrobina uwagi od strony Riotu (względem jego pasywu) powinna wystarczyć, aby Viktor znalazł się na piedestale chętnie grywanych postaci, czego mu z całego serca życzymy.
źródła:
lolskill.net
lolking.net
http://www.reddit.com/r/leagueoflegends/comments/1um8kk/champion_analysis_viktor/