Q&A Związane z Balansem Gry
Jeśli jakaś postać jest całkowicie w porządku pod względem balansu to czy ma ona szansę na otrzymanie reworku żeby bardziej odpowiadały one pierwotnemu konceptowi?
Zdecydowanie tak! Cały czas postrzegamy i myślę, że będziemy w przyszłości postrzegać takie rzeczy jak zgodność tematyczna, czy też zabawa i satysfakcja czerpane z gry jako powody do przyjrzenia się danej postaci i przeprowadzenia w niej ewentualnych zmian.
Rozważaliście kiedyś stworzenie supporta opartego na energii?
Dotychczas nie podjęliśmy jeszcze próby stworzenia supporta bez many, ale na pewno nie jest to coś czego nie dałoby się zrobić. W kwestii balansu wydaje się, że postać taka nie powinna mieć mocnego sustainu czy też uleczeń, które w połączeniu z brakiem many mogłyby być naprawdę problematyczne.
Jak zdecydowalibyście się podejść do tematu ewentualnego reworku Teemo?
Na początku trzeba zrozumieć co właściwie jest corem rozgrywki tą postacią i jakie są jej obecne problemy. Wydaje mi się, że fajną i unikalną rzeczą w przypadku Teemo jest możliwość kontroli pewnych obszarów mapy takich jak górna aleja czy baron pit za pomocą grzybów. Na linii opiera się on poke’owaniu przeciwników podczas gdy w późniejszej fazie gry zadaje on spore i ciągłe obrażenia. Jego najbardziej rzucającym się w oczy problemem jest fakt, że jego grzyby praktycznie nie mają kontry, a jego poke nie stwarza okazji do interakcji z przeciwnikiem najczęściej walczącym z bliskiej odległości.
A więc zabierając się do reworku osobiście wypróbowałbym kilka nowych wersji grzybów, które posiadałyby jakąś kontrę i w ramach rekompensaty dla graczy Teemo sprawiłbym, że otrzyma on nagrodę za złapanie przeciwnika w zastawioną pułapkę. Szalonym przykładem mogłoby być sprawienie, że jeśli Teemo znajdowałby się w stealthie w momencie kiedy ktoś nadzieje się na grzyba to nasza postać mogłaby pozostać w ukryciu szybko przemieszczając się w stronę pułapki by zaskoczyć złapanego przeciwnika. Innym rozwiązaniem mogłoby być zajęcie się jego pokiem dając możliwość naszemu opponentowi na linii na uniknięcie poke’u, a w zamian za to dodać Teemo jakieś nowe narzędzie.
Czy zamierzacie w przyszłości dać Talonowi jakieś inne CC do jego E, aby postać ta mogła rywalizować jak równy z równym z innymi asasynami?
W przyszłości raczej będziemy starać się unikać dodania hard CC’ków do kitu Talona, jako iż w przeszłości kombinacja takich CC z jego obrażeniami była bardzo frustrująca i sprawiała, że mógł on bez problemu zabić przeciwnika zanim ten zdążyłby w ogóle zareagować. Jeśli chodzi o to w jaki sposób zamierzamy poprawić obecną sytuację Talona (nie mamy planów na najbliższą przyszłość aczkolwiek możemy porozmawiać o kierunku ewentualnych zmian), to jego obecny styl gry polegający na zburstowaniu przeciwnika lub byciu kompletnie useless jest prawdę mówiąc zwyczajnie nudny. Osobiście chciałbym wzmocnić jego obecne narzędzia dajace utility takie jak stealth ,czy nawet dodać mu jakieś inne utility takie jak przykładowo dodge, czy spell shield dzięki czemu Talon nie byłby całkowicie useless w momencie kiedy nie byłby on w stanie od razu zabić przeciwnika.
Porzucone umiejętności championów
Czy Rioterzy mogliby podzielić się z nami jak wyglądały niektóre umiejętności postaci, które nie pojawiły się w ostatecznej wersji tych championów, ale były przez jakiś czas testowane?
Tarcza Lux dawała kiedyś sojusznikom niewidzialność do momentu kiedy wyprowadzili oni atak w przeciwnika.
Ryze zadawał kiedyś magiczne obrażenia basic attackami.
Yorick miał kiedyś ulta, który polegał na tym że w linii prostej pojawiały się przerażające dłonie unieruchamiające wszystkich przeciwników na swojej drodze (obecnie taką umiejętnością jest E Zyry).
Xerath kiedyś nie miał cooldownu na wchodzenie w tryb ulta, a każdy strzał kosztował 20 many, a czas odnowienia pomiędzy strzałami wynosił 0.33 sekund.
Pasyw Azira (a dokładnie rzecz ujmując część z wskrzeszaniem wież) była kiedyśjego ultem, za wyjątkiem tego iż te turrety atakowały przy użyciu laserów podobnych do tego z E Viktora.
Lucian miał kiedyś dwa osobne timery auto attacków.
Podczas testowania reworku Rengara jego ult sprawiał dodatkowo, że zyskiwał on bonus do prędkości poruszania się podczas przechodzenia przez krzaki.
Elise kiedyś nie mogła w formie pająka doskakiwać do wybranego celu, a za to mogła ona tworzyć sieci, które snarowały by przeciwników którzy przebiegną pod nią (umiejętność ta nie pojawiła się w ostatecznej wersji, gdyż nie mieliśmy wystarczająco dużo czasu przed haloween by sprawić, że będzie ona odpowiednio działała).
Soraka miała kiedyś umiejętność działającą jak AoE Mikael, skilla przypominającego channelowane uzdrowienie, a jej strefa uciszenia sprawiała kiedyś, że przeciwnicy znajdujący się w niej nie mogli atakować.
Ahri mogła kiedyś podróżować przez całą mapę jeśli tylko miała wystarczającą liczbę many.
E Nami było kiedyś targetowanym spellshieldem.
R Thresha było kiedyś targetowanym buffem zmieniającego wybranego sojusznika w nieumarłego sojusznika i dającego mu 60% CDR (stackowało się to z pozostałym CDR).
R Vi było kiedyś złożone z trzech umiejętności. Na początku ona suppresowała wybrany cel, po czym mogła wybrać czy chce użyć na tym przeciwniku spella podobnego do R Warwicka, podobnego do R Malphite’a, czy też rzucić danym celem przez całą mapę.
Ulti Jinx miało w przeszłości trzy różne formy. Jedna z nich nosiła nazwę “Circle of Cats”, która polegała na tym, że Jinx wystrzeliwała pocisk, który mógł być później zdetonowany co powodowało przywołanie obszaru magicznego dymu zamieniającego przeciwników w koty podobnie jak to może robić Lulu. Drugą z nich było “Carpet Bomb” polegającego na tym, że Jinx wystrzeliwuje pocisk, który w czasie lotu losowo zrzucałby Q Ziggsa. Ostatnią formą tej umiejętności było “Bring Down the Hammer”, przy użyciu którego Jinx wskazywałaby dany obszar mapy, a po 4 sekundach z nieba spadłby laser niszczący wszystkich przeciwników stojących w tym obszarze.
Ranked Team Builder
Ranked Team Builder w założeniu będzie polegał tylko na tym, że przed wejściem w queue będziemy mogli wybrać pozycję na której chcemy grać i będziemy mogli także wybrać opcję “fill”, która będzie oznaczała że możemy występować w każdej roli.
Blue Trinket
Czy myśleliście kiedyś nad sprawieniem, czy blue trinket będzie działał podobnie jak efekt zyskiwany po użyciu smite’a na wilkach ? Coś w stylu ducha patrolującego dany obszar przez powiedzmy 8 sekund.
Coś w stylu zasięgowego aktywa Twin Shadows? To brzmi całkiem fajnie. O ile profesjonalni marksmani zdają się wybierać blue trinket w prawie każdej grze, o tyle przeciętnemu graczowi bardzo ciężko jest w pełni wykorzystać moc tego przedmiotu.
Splash Art Ahri
Czy moglibyście zmienić podbródek Ahri w jej nowym splash arcie? Proponuje bardzo prostą zmianę, która znacznie poprawi jej wygląd i prezentuje się następująco (po lewej znajduje się obecna wersja tej grafiki, a po prawej poprawiona przeze mnie):
Wysłałem to do drużyny zajmującej się splash artami. Nie mogę obiecać żadnej zmiany, ale jestem pewien że z pewnością wezmą oni pod uwagę wasz feedback.