Jako, że premiera patcha 9.9 jest już bardzo bliska to jeden z pracowników Riotu zdecydował się na przedstawienie i omówienie planów na kolejną aktualizację oznaczoną numerem 9.10. Poniżej zobaczyć możecie nad czym dokładnie pracuje teraz Riot.
Riven/Vayne
W przypadku obu tych postaci pytanie, które od razu powinno się nasunąć to “Czemu teraz? Co się zmieniło?”. Tak naprawdę w kwestii zarówno ich roli w grze jak i ogólnego prezentowanego przez nich poziomu nie za wiele się zmieniło. Obie te postacie są dość potężne już od wielu patchy, ale przy tym nie prezentują tak wysokiego poziomu, który wymagałby natychmiastowych zmian w balansie. Dla kontrastu w przypadku np. Hecarima postać ta prezentowała się na tyle dobrze w porównaniu do pozostałych championów, że champion ten ostatecznie został wytypowany do nerfa.
W przeciwieństwie do niego zarówno Riven jak i Vayne są mocne i często frustrujące nie wybijając się aż tak z pośród reszty postaci. W przypadku tego typu postaci zazwyczaj wolimy rozwiązać ich problemy większymi projektami, które zazwyczaj są wydawane w momencie gdy uważamy, że jest to projekt o największym priorytecie. Więc wracając do oryginalnego pytania uważamy, że teraz jest dobry moment by zająć się tym problemem i zmienić w tych postaciach coś więcej niż tylko ilość posiadanej przez nie mocy.
Master Yi
W przypadku tej postaci zaprezentowano już wczesną listę zmian:
- Alpha Strike (Q)
- Usunięty zostanie 0.1 sekundowy czas castowania
- Dodany zostanie nowy efekt: “Jeśli Master Yi wyprowadził mniej niż maksymalną liczbę obrażeń, a w pobliżu nie ma już unikalnych celów, Master Yi zaatakuje ten sam cel zadając mu 33% normalnych obrażeń”
- Czas trwania tej umiejętności zostanie zmieniony z “zmienny czas trwania zależny od ilości uderzeń” na 1 sekundę
- Meditate (W)
- Usunięty zostanie 0.05 sekundowy czas odnowienia
- Wuju Style (E)
- Usunięty zostanie efekt przyznający 10% bonusowego AD w momencie gdy ta umiejętność nie odnawiała się
- Wartość przelicznika z bonusowego AD została zmniejszona z 0.35 do 0.25
- Highlander (R)
- Wartość bonusu do prędkości poruszania się zostanie zwiększona z 25/35/45% do 40/50/60%
- Wartość bonusu do Attack Speedu zostanie zmieniona z 30/55/80% na 40/50/60%
- Czas trwania tej umiejętności zostanie zwiększony z 7 do 10 sekund
- Wartość efektu wydłużającego czas trwania tej umiejętności za branie udział w zabójstwie został zmniejszony z 7 do 4 sekund
Ze zmianami tej postaci związane są również ujawnione zmiany Guinsoo Rageblade:
- Częstotliwość aktywacji efektu Phantom Hit została zmniejszona z “co 2 auto-atak” na “co 3 auto-atak”
- Wartość efektu penetracji MR/Armora została zwiększona z 6% (+0.5% za każdy poziom) [15% maksymalnie] do 15%
Runic Echoes
Będziemy przeglądać czy ta runa jest za mocna a może czy jej najlepsi użytkownicy nie są przypadkiem mocniejsi od np. standardowych lub dobrych użytkowników Warriora.
Ogólny balans postaci/przedmiotów/run
Po tym jak patch 9.9 będzie na serwerach live już przez kilka dni, dodamy do patcha 9.10 pewne zmiany w balansie zależne od tego jak będzie rysować się sytuacja. Zmiany te pojawią się na PBE tydzień po premierze patcha 9.9
źródło: =https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/82cE8haV-early-910-patch-discussion https://twitter.com/RiotRepertoir/status/1121835712750346240