Już od jakiegoś czasu zapowiadano, że Azir jest jednym z głównych kandydatów do otrzymania w przyszłości aktualizacji. Teraz natomiast ujawniono pierwsze szczegóły na ten temat we wpisie, którego przetłumaczoną wersję znaleźć możecie poniżej.
Jak już Meddler wspomniał w ostatnim w Spytaj Riot obecnie różne kierunki aktualizacji naszego ukochanego imperatora Shurimy. Nadal jesteśmy w bardzo wczesnej fazie tego projektu, ale chcę już teraz przedstawić wam nasze główne cele i wspomniane już kierunki, które rozważamy.
Cele:
- Zwiększenie możliwości jakie mają przeciwnicy grający na Azira
- Poprawienie sytuacji Azira na rankedach (buff)
- Zachowanie rdzenia jego rozgrywki polegającego na przywoływaniu piaskowych żołnierzy i używaniu ich w ramach auto-ataków
Każdy z podanych poniżej kierunków zwiększa możliwości posiadane przez przeciwników Azira idąc jednak przy tym na pewne kompromisy.
Dwa główne kierunki
1) Zmniejszenie zasięgu komend dla żołnierzy Azira co sprawiłoby, że w momencie gdy zadaje on obrażenia jest on bardziej narażony na obrażenia/cc od przeciwnika.
- Zasięg ten nadal byłby stosunkowo duży, celowalibyśmy w zmniejszenie go o około 15%
- Pozwoliłoby to na zachowanie jego mobilności w miarę niezmienionym stanie
- Może to oznaczać iż będzie potrzebował natychmiastowo uzyskiwanej przeżywalności
- Jest to kierunek, który zdejmuje z nas sporą część presji związanej z koniecznością przeprowadzenia drastycznych zmian w jego umiejętnościach (choć nadal może on potrzebować pewnych zmian w zależności od tego co odkrylibyśmy)
2) Zachowanie dotychczasowego zasięgu żołnierzy Azira, ale za to zmniejszenie jego mobilności w związku z czym łatwiej dałoby się go zabić w momencie gdy posiadamy sposób by się do niego zbliżyć
- Pozwoliłoby to na wydłużenie czasu przez jaki żołnierze pozostają na polu bitwy
- Oznaczałoby to najpewniej konieczność usunięcia możliwości driftowania/dashowania do żołnierzy
- Kierunek ten ograniczałby Azira do bycia jeszcze bardziej back-linerem niż dotychczas
Bez względu na to jaki kierunek wybierzemy, najprawdopodobniej zwiększymy obrażenia zadawane przez dźgnięcia żołnierzy, a także ogólny potencjał DPS Azira. W tym samym czasie będziemy również szukać sposobu by upewnić się iż nie będzie on uciążliwy na linii w sytuacji gdy jego liczby są sensownie ustawione.
Dość nieźle wyglądającą mechaniką, którą już trochę testowaliśmy było zmniejszenie obrażeń AoE żołnierzy we wczesnej fazie gry przy sprawieniu, że skalują się one z powrotem do 100% w późnej fazie gry. Dzięki temu w trakcie gry Azir mógłby nadal mieć groźne obrażenia dla pojedynczego celu mając przy tym mniejszą kontrolę fali minionów we wczesnej fazie gry.
Ponownie wspominam iż jesteśmy obecnie we wczesnej fazie tego projektu, ale wasza opinia na temat tych dwóch kierunków, a także ogólnego stanu Azira już teraz byłaby bardzo pomocna. Ostatecznie chcemy wydać Azira w wersji, która będzie ekscytująca dla jego obecnych graczy (a także potencjalnych nowych graczy), która jednak nie nagina całej mety w profesjonalnych rozgrywkach pod siebie w momencie gdy jest on zbalansowany dla przeciętnego gracza.
źródło: https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/HsZurxEO-azir-gameplay-update-goals-and-directions