Jako, że wielkimi krokami zbliża się moment rozpoczęcia przygotowań do wydania patcha 7.19, w którym to mini-aktualizacji doczekać ma się zarówno Azir jak i Xin Zhao, to Riot zdecydował się poświęcić trochę czasu by zdradzić jak dokładnie wyglądać będą zmiany w drugiej wymienionej tu postaci.
Jak możemy wyczytać na wstępie opublikowanego przez pracownika Riotu wpisu głównym celem aktualizacji jest sprawienie, że gracze Xina będą stawali przed większą ilością ciekawych i ważnych decyzji, a sama postać będzie miała bardziej podkreśloną tożsamość w grze, będzie bardziej elastyczna, a także będzie więcej znaczyła w walkach drużynowych. Przy tym wszystkim chciano uniknąć jakiś wielkich zmian w mechanice tak by gracze, którzy lubią obecną wersję tego bohatera nie poczuli się zagubieni siadając za sterami jego odświeżonego wydania. Jeśli chodzi o dokładną listę zmian to prezentuje się ona następująco:
Nowy Pasyw – Determination
- Pasywna część W Xina – Battlecry’a (ta polegająca na tym, że co trzy auto-ataki Xin przywraca sobie zdrowie) została przeniesiona do głównego pasywa postaci.
Nowe W – “Wind Becomes Lightning”
- Jest to dwu-częściowy atak włócznią składający się z obszernego cięcia atakującego cele znajdujące się przed Xinem i pchnięcia o dużym zasięgu.
- Cięcie – zadaje obrażenia celom znajdującym się w stożku przed Xinem
- Pchnięcie – zadaje większe obrażenia na dużym zasięgu i spowalnia trafiony cel na 1.5 sekundy
Zmodyfikowane E
- Bonus do Attack Speedu dotychczas przyznawany przez aktyw Battlecry’a (stare W) jest od teraz przyznawany po wykonaniu szarży za pomocą E
Zmodyfikowane R, które nosi teraz nazwę “Crescent Guard”
- Ulti Xina nadal polega na wykonaniu natychmiastowego i zamaszystego zamachu włócznią, odepchnięciu przeciwników i zadaniu im obrażeń. Odepchnięcie nadal nie obejmuje ostatniego celu, do którego Xin zdashował lub w który wyprowadził auto-atak.
- NOWOŚĆ: Po wycastowaniu ulti Xin tworzy wokół siebie obszar na 3 sekundy, który blokuje wszelkie obrażenia zadawane mu przez championów znajdujących się poza tym obszarem. Czas przez jaki obszar ten pozostaje na polu bitwy jest odrobinę wydłużany za każdym razem gdy Xin zaatakuje wrogiego championa.
Do tego wszystkiego autor wpisu zapowiedział również, że wraz z aktualizacją tej postaci spodziewać możemy się również sporej ilości nowych animacji (nowa animacja W, zaktualizowane animacje biegania i bezruchu, zaktualizowana animacja Q itp.), efektów dźwiękowych i wizualnych (możemy spodziewać się skórki należące do serii Warring Kingdoms i Dragonslayer będą miały własne efekty), splash arta, czy nawet ikon umiejętności.
Nowa część ulti tej postaci wywołała trochę zamieszania wśród graczy dlatego by uniknąć nieporozumień wyjaśnił, że po pierwsze z obszaru stworzonego przez Xina można bez problemu wchodzić i wychodzić, a sam efekt blokuje tylko i wyłącznie obrażenia co oznacza, że efekty CC nakładane spoza obszaru nadal będą go obowiązywać (dodatkowo zasięg obszaru został ustawiony tak by ADC mógł do niego wejść i zaatakować Xina bez obaw o nadzianie się na włócznie). Warto również wspomnieć, że w momencie gdy Xin zacznie się ruszać stworzony przez niego obszar podąży za nim (co oznacza, że ulti Urgota będzie w stanie go zabić po przyciągnięciu bez względu na to skąd zostało rzucone).
źródło: https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/tMx1eY6r-xin-zhao-gameplay-update-to-the-arena