Na forum LoLa pojawiło się jeszcze więcej postów od pracowników Riotu odnoszących się do obecnej sytuacji na top lane. Rioterzy starali się odpowiadać na ogólne pytania dotyczące gry na solo topie, a w szczególności o wszystko, co związane jest z Jaycem (który dostaje potężnego nerfhammera).
Pytania ujęte w cytacie to pytania graczy League of Legends. Odpowiedzi pod nimi należą do pracowników Riotu.
Jeśli chce iść na topa Lulu, powinienem móc iść na topa Lulu nieważne co inni myślą
Lulu na topie jest nieznośna, gdyż w jej obecnym stanie nie przynosi funu w grze solo na lane. Wiem, że jeśli dominujesz swoją linie to możesz czerpać zabawę z samego faktu zmiażdżenia przeciwnika. Jednak cała siła Lulu na solo lane polega na zdolnościach anti-engage, oraz stałym poke, co nie daje tyle satysfakcji co powinno.
Kiedy robicie rzeczy, które powodują, że mam mniej zabawy z gry to 🙁
Nie możemy skupić się na tym żeby gra przynosiła maksymalnie duża zabawę z gry dla jednej osoby, kosztem ogólnego gameplayu. Niektóre postacie są odpowiednie, żeby przynosić dużo funu na kilku różnych liniach. Dla przykładu Zyra poza supportem jest interesującym midem, a nawet junglą. Także Fiddlesticks może z powodzeniem grać na każdej linii. Jednak ani Lulu, ani AP Soraka nie są takimi postaciami.
Nie prosimy o znerfienie Manamuna, by zniszczyć obecny build Jayce, zamiast tego moglibyście przenieść jego moc z builda skupionego na Tear of the Godness i Manamunie na jakikolwiek, który będzie lepszy dla gry. Przeróbcie go aby dało się go skuteczne budować na bruisera.
Co powoduje, że Manamuna jest taka dobra na Jayce ? Dobre przeliczniki na AD, które powodują, że potrzebuje on duże ilości many by móc często używać spelli. Spójrz na obecne zmiany na Jayce: zwiększenie regeneracji many,obniżenie kosztów many na umiejętnościach na bruisera, zwiększenie podstawowych statystyk, skupienie trochę bardziej na magicznych obrażeniach, utrata % redukcji armora,. Co jeszcze moglibyśmy zrobić ? Jeśli chodzi o znerfienie Muramany to może być dobry pomysł na przyszłość, może to umożliwić przesunięcie mocy w Jayce bez nerfienia jego umiejętności.
Jayce bruiser nie jest optymalny, ale jest wykonalny. Osobiście nie obchodzi mnie bruiser Jayce, ale full-damage Jayce jest zdecydowanie zbyt mocny
Więc zmiany zawierające zmniejszenie przeliczników AD o 0,7 na cały zestaw umiejętności, usunięcie 25% jego armor redukcji, a także uczynienie jego burst damage łatwiejszego do uniknięcia, są wycelowane właśnie w osłabienie full-damage Jayce.
Czy to naprawdę było takie trudne żeby, naprawić Jayce przed jego zmianami na E ?
Obecny item set powoduje, że Jayce może bez problemu poke’ować przeciwników. Dlatego dobrym pomysłem może być znerfienie Muramany, ale należy pamiętać, że nie rozwiąże to wszystkich jego problemów, a tylko osłabi obecny build.
Jedną z głównych sił Jayce jako bruisera była jego synergie z Sheenem, od którego zdobywał on wiele damage, ale teraz ultimate nie włącza Sheena. Jakiś komentarz ?
Nie sądze, że to uderza w niego tak bardzo, głownie dlatego, że bruiser Jayce nie miał wielu okazji by użyć autoatacku po użyciu ultimate.
Widzę, że zmiany idą w dobrym kierunku, ale jeśli nic więcej się nie zmieni nadal będę budował Tear of the Godness. W moim buildzie nie ma tak naprawdę żadnego powodu aby nie składać Tear’a. Dzięki niej będę mógł oszczędzić swoje zdrowie poprzez trzymanie przeciwników na zasięg przez użycie moich spelli.
Oczywiście nadal potrzebujemy wielu testów żeby znaleźć optymalne rozwiązanie. Cały czas na ten temat dyskutujemy, zwłaszcza przed wprowadzeniem patcha 3.9, który niósł ze sobą tak duże zmiany dla stackowania Tear of the Godness.