logo

Tier Lista ADC – patch 5.17

Witajcie Przywoływacze!

Przedstawiamy wam Tier Listę AD Carry ułożonych od najsilniejszych (God Tier) do najsłabszych (Tier 4) skupiając się głównie na soloQ. Bohaterowie w tierach są ułożeni alfabetycznie.

Lista dotyczy patcha 5.17.


God Tier – wybieraj lub banuj.

Tier 1 – grupa bardzo mocnych championów, którzy świetnie sprawdzają się w obecnej mecie. Jako bardzo dobre picki powinniśmy brać ich pod uwagę podczas wyboru postaci.

Tier 2 – bohaterowie, którym niewiele brakuje, by znaleźć się w czołówce ligi. Nadal bardzo silne picki, dobrze wykonujące swoje zadanie.

Tier 3 – zbalansowane postacie nieodstające w jedną ani w drugą stronę. Warte wyboru, gdy nie pozostało nam nic lepszego.

Tier 4 – championi, którzy mogą sprawdzić się w poszczególnych match-upach, jednak dużo im brakuje, by stanąć na równi z przedstawicielami wyższych tierów. Zazwyczaj są dość nieefektywni, przez co stanowią tzw. sytuacyjne picki.


 

God Tier

kalistavayne
 

Tier 1

ashedravenjinxsivirtristanatwitch

Tier 1.5

corkigraveskogmawlucian

Tier 2

caitlynezrealvarus

Tier 3

missfortunequinnurgot

Tier 4

jaycekennenteemotwistedfate


kalistaKALISTA

“Sosiu pls, dlaczego kalistaKalista nie jest w God Tierze?” Tak, wysłuchałem waszych podpowiedzi i umieściłem kalistaWłócznie Zemsty w God Tierze. Zawsze miałem do tej postaci dość duże uprzedzenia, ponieważ jej mechanika jest trudna, a build bardzo mocno ukierunkowany. Jest ona nerfiona w praktycznie każdym nowym patchu. Można porównać ją do kassadinKassadina z sezonu trzeciego, kiedy to był permanentnie banowany. Oczywiście nie jest ona tak bardzo niebezpieczna jak kassadinPrzybysz z Pustki, lecz twórcom gry będzie bardzo ciężko ją zbalansować.

twitchTWITCH

Szczur już na dobre zadomowił się w mecie. Wszystko sprzyja jego rozwojowi na Summoner’s Rift. Buffy ze strony Riotu, zwiększenie nacisku na późniejsze etapy gry oraz nerfy na kluczowych Marksmanów sprawiły, że twitchTwitch pnie się w hierarchii. Dużą jego zaletą są budowane przedmioty. Porównując go do innych hyper carry jak jinxJinx czy kogmawKog’Maw jego kluczowe itemy są stosunkowo tanie. Kiedy rozgrywka wyjątkowo się przeciąga i trwa ok. 50 min jego zasięg (dzięki twitchrR) może okazać się kluczowy w zniszczeniu wrogiego Nexusa.

asheASHE

Lodowa Łuczniczka zaczyna łapać zadyszkę w biegu na szczyty Tier List. Nie otrzymała ona żadnego bezpośredniego buffa, lecz zmiany w mecie i itemach były dla niej małą rewolucją. Oczywiście jest ona nadal mocnym Strzelcem, lecz nie może równać się z kalistaKalistą lub vayneVayne. Jej wielkim plusem są duże obrażenia w każdym etapie gry oraz bardzo mocne efekty kontroli tłumu, lecz jej mobilność pozostawia wiele do życzenia. Posiada ona stosunkowo duży zasięg (600 jednostek), lecz brak mechanizmu uczieczki przeszkadza jej w pełnym rozwinięciu swoich możliwości.

tristanaTRISTANA

Kolejny bohater, który zyskuje poprzez zmiany w mecie. Zwiększenie nacisku na późniejsze etapy gry to coś na co czekali fani tristanaDumnej Kanonierki. Jej umiejętność pasywna świetnie skaluje się z czasem i po złożeniu przez nią dwóch – trzech itemów można powoli żegnać się ze zwycięstwem. Świetny push oraz znakomite AoE obrażenia sprawiają, że tristanaTristana świetnie wypada na tle innych Marksmanów. Nie jest jeszcze w stanie rywalizować z vayneVayne, lecz przy odpowiednim zestawieniu drużyny może rozwinąć swój potencjał.

kogmawKOG'MAW

Postać, któa jest bardzo uzależniona od kompozycji drużyn. Może okazać się kluczowym elementem zespołu jak i gwoździem do jego trumny. Posiada niesamowicie duże obrażenia w late game. lecz jego początkowe etapy gry pozostawiają wiele do życzenia. Mały zasięg (500 jednostek) i duże koszty umiejętności nie zachęcają do wybierania kogmawPaszczy Otchłani. Trzeba naprawdę dużej ilości treningów, aby champion ten stał się użyteczny, lecz warto zainwestować czas, gdyż możliwości, które oferuje są przepotężne (szczególnie w rozgrywkach premade).

vayneVAYNE

Podobnie jak w przypadku kalistaKalisty bezduszny Sosiu w końcu wysłuchał waszych próśb i vayneNocna Łowczyni znalazła się w najwyższym z możliwych tierów. Nigdy nie mogłem przekonać się do jej mechaniki. Brak AoE obrażeń oraz styl gry zabójcy stanowił dla mnie barierę, która uniemożliwiała jej awans do wyższych tierów. Umieściłem ją naszycie głównie poprzez statystyki. Wiele osób domagało się, aby nałożyć jej koronę na głowę, a swoje argumenty mogli poprzeć wysokim win ratem oraz ban ratem. Posiada ona też dwie bardzo ważne zalety: late game oraz escape. które są obecnie niezbędne na dolnej alei.

Dodatkowo zapraszam na nasze forum, gdzie razem tworzymy Tier Liste na Jungle! 

 

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.




Top