Istnieje tylko kilka rzeczy, które są równie przyjemne, co niszczenie czyjegoś umysłu kawałek po kawałku
Zalety:
- Dobry na linii
- Świetnie wyłapuje przeciwników
- Jest doskonałym obrońcą AD Carry
- Ganki z latarnią mają wysoką skuteczną
Wady:
- Nie dysponuje healem
- Przyciągniecie się po Q często stawia Cię w środku przeciwnego teamu
- Często banowany
- Trudny do wymasterowania
AD – Bardzo agresywne runy nastawiające go na poke
Pancerz – Rzadki i bardzo sytuacyjny wybór przeciwko teamom opartym na samym AD dmgu
Pancerz – Jedyny słuszny wybór
8xAD + 1 Crit Chance – Podstawowe runy nastawione na harass przeciwnika. Dzięki jednej runie na szansę trafienia krytycznego wraz z dozą szczęścia możemy wygrać linię dizęki jednemu uderzeniu
Pancerz – Na bardzo defensywne linie, wspaniale komponują się z runami na HP
Odporność na magię – Mieszanka run skalujących się z poziomem i o stałej wartości
Defensywna
Podstawowa strona run przeznaczona do maksymalnej tankowatości. Sprawdza się gdy musimy przyjmować obrażenia zamiast naszego Strzelca. Dzięki 27 punktom w defensywnie jesteśmy w stanie tankować także w teamfightach. Jej modyfikacją jest wersja 0/23/7, która jest coraz rzadziej używana (punkty przeznaczamy na summonery)
Ofensywna
Strona która nastawia sięna większy harass – w jej przypadku wybieramy na czerwonych runach AD+crit chance

Z bohaterów i dużych stworów zawsze wypadają dusze. Z mniejszych stworów tylko czasami wypadają dusze.
Dusze wypadają z wrogich jednostek jeśli ta ginie w zasięgu 1900 od Thresha. Są one widoczne dla sojuszników (na niebiesko) i stają się widoczne dla wrogów (na czerwono) dopiero gdy Thresh znajduje się w ich polu widzenia.
Ot – zbieramy dusze dające AP i Pancerz. Huła.

Chleb i masełko naszych umiejętności. Działą podobnie do łapy blitza, ale ma wolniejszy czas castowania i wymaga większej wprawy w używaniu. Dzięki wbudowanemu podwójnemu działaniu możemy przyciągnąć się do wroga – zawsze czekamy na drugie tyknięcie umiejętności aby wykorzystać ją na poziom over 9000. Podczas teamfightó staramy się łapać albo Strzelca przeciwników, albo postać która zagraża naszermu strzelcowi.

Przez 6 sekund od rzucenia, sojusznicy którzy podejdą do latarni (nawet gdy już wróciła do Thresha) otrzymują tarczę pochłaniającą obrażenia na 4 sekundy. Jeden bohater może otrzymać tarczę tylko raz na jedno użycie.
Latarnia wraca do Thresha jeśli ten oddali się od niej na około 1500 jednostek.
Latarenka ostatnio została zmienione i nawet najgorsze nooby wiedzą, że da się ją kliknąć i uratować śmierdzący tyłek. Idealna do rozpoczynania ganków naszego junglera na linię, daje tarcze (używaj w wymianach, a dostaniesz darmowe hp) i pozwala naszemu strzelcowi wybornemu uciekać z najgorszych sytuacji. Pamiętaj, że w momencie gdy ktoś kliknął latarnię możesz sflashował, aby zapewnić mu dalszą pozycję po skończeniu przyciągania (przy ganku junglera flash do przodu, jak ratujesz Strzelca to flash do tyłu). Nie zapominaj też, że latarenka jest przenośnym wardem, który daje wizje i do któreog mogą sięteleportować sojusznicy.

Aktywna: Thresh zadaje obrażenia magiczne w linii zaczynając za nim. Trafieni wrogowie zostają popchnięci w kierunku ataku i spowolnieni na 1.5 sekundy.
Rzucenie czaru w przeciwnym kierunku pozwoli przyciągnąć wroga do siebie.
Przerywa ulti Shyvany czy doskok Vi, a także wiele innych skilli. Jego właściwe użycie wymaga wiele wprawy i radzę, żebyś zdjął tego umiejętnościa ze smartcastu. Dodatkowo zapewnia cenny pasyw, który skaluje się wraz z upływem czasu, a w zasadzie wraz z ilością zebranych dusz, która rośnie w czasie. Dzięki temu harass który jesteśmy w stanie wbić w przeciwnika jest nieziemski i postacie nie dysponujące regeneracjązdrowia (patrze na Ciebie Doran Shieldzie) nie będą w stanie go wytrzymać, przez co będą musiały wracać do bazy, tym samym tracąc cenny czas i doświadczenie, co z pewnością odbije isę na ich możliwościach.

Po zniszczeniu jednej ze ścian, obrażenia i długość spowolnienia jest zmniejszona o połowę. Jeden wróg nie może być pod wpływem kilku ścian.
Jego zdolność ostateczna zadaje całkiem spore obrażenia i zapewnia dużego slowa przeciwnikom, którzy zdecydują się na sforsowanie murów naszych włości. Wspaniale kombi się z E, które potrafi wrzucić przeciwnika w jedną ze ścian. Jakby tego było mało podczas walk w jungli potrafi wyłączyć pewien obszar z teamfightu.
Kolejność rozwijania umiejętności
R > E > W > Q
Idziemy w harass więc staramy się maxować E, które pomaga zarówno podczas krótkich wymian, jak i dłuższych. Dzięki podwójnemu skalowaniu z poziomem (pasyw + aktyw) jest to naturalny wybór. W wybieramy jako drugie, aby zapewniać większą tarczę podczas starć z wrogim Strzelcem i później w teamfightach.
R > E > Q > W
Nastawiamy się na częstsze łapanie przeciwników.
Summoner Spells
+
Podstawowy wybór każdego Supporta
+
Na bardziej agresywne linie, gdzie mamy możliwość zabić przeciwnika w early. Fajnie działa na Mundo czy Heimerdingera.
Przedmioty startowe
Podstawowy wybór (do czasu nerfa Dolan Shielda). Duży sustain umożliwi nam wymiany z przeciwnikami. Wybieramy żółty trinket, aby zyskać nieco kontroli nad krzakami
Dopływ gotówki oraz wardów to podstawa każdego supporta. Staraj się utryzmywać przynajmniej jednego pinka na mapie (w trudno dostępnym dla przeciwnika miejscu, ale jednocześnie takim, które zapewni CI wizje w kluczowych obszarach). Nie zapomnij zmienić trinketa na czerwony po zakupie Sighstone’a
Build ten zapewnia dobre dawki każdej potrzebnej statystyki, jednakże Thresh jest bardzo versatile przy budowaniu, dlatego sprawdź alternatywne przedmioty. Buty są jak zwykle totalnie sytuacyjne i zależą od sytuacji i składu przeciwników.
![]() | Daje zarówno pancerz, jak i zdrowie więc z przyjemnością przygarniemy ten item. Wadą jest, że prawdopodobnie będziemy marnować jego zdolność pasywną. |
![]() | Dobre statystyki za przyzwoitą cenę. Jeśli ktoś inny obrania naszego Strzelca bądź też natyka się on na bruiserów posiadających doskok i bazujących na prędkości ataku (np. Jax/Irelia) możemy wyposażyć się w ten przedmiot, ale musimy pamiętać aby być w centrum zagrożenia ze strony przeciwników. |
![]() | Regeneracja many oraz niesamowity (prawie jak Cleanse) aktyw da naszemu hyper carry czas potrzebny na zdetonowanie swojego ładunku bojowego na przeciwników. |
![]() | Jeśli tylko mamy możliwość to polecam kupno tego przedmiotu. Naprawdę statystyki jakie zapewnia są idealne na każdego supporta. |
![]() | Alternatywa dla Banshee – lepsze statystyki na rzecz dużo gorszego pasywa. Gdy przeciwnik ma zbyt łatwo zdjąć bańkę wybierz SV (i uważaj na steale! 😉 ). |
Łatwi rywale
![]() | Robimy to samo co on, tylko lepiej pod każdym względem. |
![]() | Wiemy gdzie spadnie jego topór także Q, qq i GG. |
![]() | Wysyłamy jej buziaczka w postaci soczystego Q na twarz, a później możemy zamknąć oczy i rozkoszować się zwycięstwem. |
![]() | Jak wk****ć przeciwnego Jarvana? Picknąć Thresha i zacząć śmiać się mu prosto w twarzy gdy będzie chciał jakimś cudem podejść do TWOJEGO Strzelca. |
Trudni przeciwnicy
![]() | Ma większy harass od naszego, możliwość ucieczki z hooka i więcej robi podczas długich wymian. Jej latający dupek jest irytujący. |
![]() | Jedna z lepszych odpowiedzi na Thresha, pdo warunkiem że posiada dobry refleks. |
![]() | Jedno słowo: tarcza |
![]() | Jak wyżej, ale nakładana na kogo tylko chce… |
![]() | Koleś lubi się mścić i nic sobie nie robi z naszego slowa z ulta. |
Synergie
![]() | Zbuffowana Ashe fajnei działą z Threshem – spowalnia przeciwnika, ma dodatkową inicjację i fajnie radzi sobei w wymianach. |
![]() | Nigga stole my bike – dobre, mocne i skuteczne połączenie. |
Early game
W early game gramy maksymalnie agresywnie skupiając się na obijaniu przeciwnika. Gdy nadarzy się okazja łapiemy go i zabijamy. Pamiętaj że w early miniony mająogromne obrażenia, dlatego postaraj się szybciej wbić drugi poziom i złapać cofającego się przeciwnika. Po pierwszym powrocie do bazy wyposaż się w pierwszego pinka i zwarduj np. mida – przeciwnicy nie będą się tego spodziewać tak wcześnie i uratujesz tłusty tyłek sojusznika.Mid game
Zapuść tłusty beat i pokaż pazury. Jesteś niesamowity w mid gamie i wykorzystaj to – łap przeciwników, przyciągaj, odpychaj, slowuj i uprzykrzaj im życie. Niech przemieni się w koszmar, który udzieli się nawet ich partnerkom.Late game
Niestety zaczynasz trochę słabnąć – przestajesz zadawać duże obrażenia, ale Twoje hooki i tak są śmiertelne. Dzięki pasywowi powinieneś nazbierać OVER 9000 dusz i mieć nieskończone ilości pancerza. Postaraj się łapać najbardziej wrażliwe wrogie cele. Skup szczególną uwagę na przeszkadzaniu najbardziej nafeedowanemu przeciwnikowi (masz możliwości, aby całkowicei wyeliminować go z teamfightów).- Używaj latarni w miejsce gdzie za chwilę znajdzie się sojusznik, a nie tam gdzie jest obecnie – nie będzie musiał się po nią cofać.
- Latarnia pomaga Twojemu strzelcowi szybciej dostać sięna linie.
- Jeśli wyjdziesz poza maksymalny obszar działania latarni dostaniesz tarczę.
- Pamiętaj, aby drugi raz naciskać Q po 2 przyciągnięciach.
- Rozsądnie używaj kierunkowania E – może ono zarówno przyciągać jak i odpychać przeciwnika.
- Naucz się używać flash+hook .
Naucz się grać Threshem i wymiatać na dolnej alei. Niech Twoje umiejętności zachwycą Twoich kolegów, a Ty sam stań się wyśmienitym supportem.
Ostatnia aktualizacja została wykonana 14 lutego 2014
System oceniania:
Pod kategorią “Zgodność z prawdą” rozumiem poprawność merytoryczną poradnika – czy autor wybrał możliwie najlepsze runy, specjalizacje, przedmioty, skill order itd. Dodatkowo liczy się poprawność (ale nie ich ilość) porad i ogólnego opisu rozgrywki
Kategoria “Kompletność” określa jak bardzo autor wyczerpał temat grania daną postacią – czy wstawił odpowiednią ilość porad czy może są sztuczki/tricki o których zapomniał. Proszę zwrócić uwagę, że w przykładowo poradniku o grze Syndrą jako APC nie oceniamy wspominania o możliwości grania nią na pozycji supporta.
“Przejrzystość” to kategoria odpowiedzialna za łatwość w odbiorze poradnika – czy jest on przystosowany do łatwego wyszukiwania informacji i czy wystarczająco jasno opisuje daną postać.
“Język” to kategoria w której oceniamy poradnik pod względem poprawności językowej, braku literówek.
Każda kategoria ma przypisaną odpowiednią wagę według której poradnikowi wystawiana jest ostateczna ocena
[starratingmulti id=2 tpl=12]