Na serwer testowy wprowadzona została bardzo duża aktualizacja rozpoczynająca przygotowania do wprowadzenia na serwery live patcha 5.16. Przegląd zmian z owej aktualizacji zacznijmy od aż sześciu nowych skórek do takich postaci jak: Riven, Blitzcrank, Ahri, Darius, Ekko, czy Vladimir. Wspomniane skiny prezentują się w następujący sposób:
Arcade Riven -1350 RP
Battle Boss Blitzcrank -1350 RP
Academy Ahri – 750 RP
Academy Darius – 750 RP
Academy Ekko – 750 RP
Academy Vladimir – 750 RP
Do omówienia pozostały już bardzo duże zmiany w balansie zarówno postaci jak i przedmiotów, zanim jednak do nich przejdziemy warto wspomnieć, że wraz z nowym patchem na serwer testowy powrócił rework Abyssal Sceptera.
Azir
Ogólne Zmiany- Wprowadzone zostały eksperymentalne zmiany związane z combem EQ tej postaci, dzięki czemu będzie ono mniej zależne od naszej ilości pingów. Dzięki wspomnianym będzie można między innymi wykonać następującą kombinację:
Darius
Ogólne Zmiany- Zasięg auto-ataku został zwiększony z 125 do 175
- Wartość przyrostu AD na poziom została zwiększona z 3.5 do 5
- Wartość przyrostu HP na poziom została zwiększona z 93 do 100
- Wartość przyrostu armoru na poziom została zwiększona z 3.5 do 4
- Bazowa ilość attack speedu została zmniejszona z 0.679 do 0.625
- Wartość przyrostu attack speedu na poziom została zmniejszona z 4% do 1%
- Darius od teraz po zebraniu wszystkich stacków pasywa na wrogu lub po zabiciu kogoś z ulta wchodzi w Bloodrage na 5 sekund. Podczas Bloodrage Darius otrzymuje 40-200 bonusowego AD i nakłada 5 stacków pasywa na hit
- Krwawienie od teraz zadaje fizyczne obrażenia zamiast magicznych
- Ilość obrażeń z krwawienia została zmniejszona z 12-36 do 10-27
- Umiejętność ta nie przyznaje już dłużej bonusu do prędkości poruszania się za wrogów z nałożonym pasywem
- Umiejętność ta od teraz ma 0.75 opóźnienie przed obróceniem toporu
- Darius od teraz leczy się o 10% brakującego HP za każdego wroga trafionego ostrzem (maksymalnie uleczyć się on może za 30%)
- Ilość obrażeń została zmieniona z 105/157.5/210/262.5/315 (+1.05 bonusowego AD) na 20/40/60/80/100 (+1.0/1.1/1.2/1.3/1.4 całkowitego AD)
- Ilość obrażeń zadawanych wewnętrznym kręgiem została zmniejszona z 66% do 50%
- Przeciwnicy uderzeni rączką nie otrzymują już stacków pasywa
- Ilość zadawanych obrażeń została zmieniona z 120/140/160/180/200% na 140% całkowitego AD
- Wartość spowolnienia została zwiększona z 20/25/30/35/40% do 40/50/60/70/80%
- Czas trwania spowolnienia został zmniejszony z 2 do 1 sekundy
- Umiejętność ta nie zmniejsza już dłużej attack speedu
- Czas odnowienia został zmniejszony z 8 do 9/8/7/6/5 sekund
- Czas odnowienia nie jest już dłużej skracany za ilość stacków pasywa na celu
- Koszt many został zmniejszony z 30/35/40/45/50 do 30
- Naprawiono bug, który sprawiał że przeciwnicy którzy uciekli z obszaru działania w czasie castowania i tak byli przyciągani do Dariusa
- Czas castowania został zmniejszony z 0.32 do 0.25 sekundy
- Usunięto spowolnienie celu po przyciągnięciu
- Bazowa ilość obrażeń została zmniejszona z 160/250/340 do 100/200/300
- Od teraz ponowne wycastowanie umiejętności nie zwraca many, a w zamian za to ponowne jej wycastowanie nie kosztuje w ogóle many
- Na 3 poziomie umiejętność ta nie ma już kosztu many
- Po zabiciu przeciwnego championa wszystkie wrogie kreatury nie będące championami są na przerażone na kilka sekund
Garen
Ogólne Zmiany- Wartość przyrostu HP na poziom została zmniejszona z 96 do 84.25
- Wartość przyrostu AD na poziom została zwiększona z 3.5 do 4.5
- Wartość przyrostu armora na poziom została zwiększona z 2/7 do 3
- Zasięg auto-ataku został zwiększony z 125 do 175
- Ilość regenerowanego HP na sekundę po osiągnięciu 16 poziomu została zmniejszona z 2% do 1.6% maksymalnego HP
- Czas trwania silence’a został zmniejszony z 1.5/1.75/2/2.25/2.5 do 1.5 sekundy
- Od teraz umiejętność ta nie zwiększa pasywnie Armora/Magic Resist – dotychczas skill ten zwiększał te statystyki o 20% bonusowych Armora/Magic Resist
- Dodano nowy efekt: Zabicie jednostki zwiększa permanentnie ilość Armora/Magic Resist o 0.2 (o 1 w przypadku zabicia championa i dużego potwora). Maksymalna wartość tego bonusu to 10/15/20/25/30
- Od teraz aktyw tej umiejętności nie zmniejsza już o 30% czasu trwania efektów crowd control
- Ilość obrażeń na tick została zmieniona z 10.0/22.5/35.0/47.5/60 (+0.35/0.40/0.45/0.50/0.55 całkowitego AD) na 12.0/16.0/20.0/24.0/28.0 (+0.47/0.49/0.51/0.53/0.55 całkowitego AD)
- Ilość ticków na jedno castowanie została zmniejszona z 6 do 5
- Czas odnowienia został zmniejszona z 13/12/11/10/9 do 9 sekund
- Dodano nowy efekt: Prędkość obrotów Garena zwiększa się po osiągnięciu 1/4/7/10/13/16 poziomu przez co ilość ticków na jedno castowanie zwiększa się do 5/6/7/8/9/10
- Dodano nowy efekt: Wcześniejsze anulowanie tej umiejętności zmniejsza czas odnowienia tego spella do wartości równej pozostałemu czasowi tego buffa
- Od teraz umiejętność ta nie oddziałuje w żaden sposób z szansą na uderzenie krytyczne i obrażeniami zadawanymi przez uderzenia krytyczne
- Od teraz Garen nie zyskuje 20% bonusu do prędkości poruszania się podczas przechodzenia przez miniony
- Dodano nowy efekt: Garen otrzymuje 20% bonus do prędkości poruszania się podczas poruszania się w kierunku wrogiego bohatera, który uderzany jest przez tą umiejętność
- Dodano nowy efekt: Wrogi champion, który w ostatnim czasie zdobył największą ilość killi staje się Złoczyńcą. Ticki Judgmentu i auto-ataki skierowane przeciwko Złoczyńcy zadają dodatkowy true damage równy 1% maksymalnego HP celu
- Od teraz jeśli użyjemy tej umiejętności przeciwko Złoczyńcy to jej obrażenia zostaną przekonwertowane z magic damage’a na true damage
Kassadin
Rift Walk (R)- Dodano przelicznik AP na obrażenia zadawane przez skok równy 0.2 AP
- Dodano przelicznik AP na bonusowe obrażenia za każdy kolejny skok równy 0.1 AP
Lee Sin
Flurry (Pasyw)- Od teraz pierwszy atak po użyciu umiejętności przywraca 20 energii, a drugi 10 – dotychczas po użyciu umiejętności dwa kolejne ataki przywracały 15 energii
- Dodano nowy efekt: Za każdym razem kiedy cel zderza się z wrogim championem, cel dodatkowo zadaje fizyczne obrażenia równe 15/18/21 % ich bonusowego HP
Lissandra
Frozen Tomb (R)- Rzucenie tej umiejętności na siebie od teraz dodatkowo przywraca Lissandrze 100 + (.X AP) HP. Efekt ten zwiększany jest o 1% za każdy 1% brakującego HP Lissandry.
Lucian
Ardent Blaze (W)- Od teraz bonus do prędkości poruszania się jest przyznawany kiedy zaznaczonego wroga zaatakuje Lucian lub jeden z jego sojuszników – dotychczas był on przyznawany tylko kiedy Lucian zaatakuje takiego przeciwnika
- Wartość bonusu do prędkości poruszania się została zwiększona z 40/45/50/55/60 do 60/65/70/75/80
- Czas trwania bonusu do prędkości poruszania się został zmniejszony z 2 do 1 sekundy
- Koszt many został zmniejszony z 60 do 50
Mordekaiser
Ogólne Zmiany
- Bazowa prędkość poruszania się została zmniejszona z 340 do 330
- Bazowa ilość HP została zmniejszona z 555 do 525
- Wartość przyrostu HP na poziom została zwiększona z 73 do 80
- Wartość przyrostu AD na poziom została zwiększona z 3.5 do 5
- Wartość przyrostu AS na poziom została zwiększona z 2.6 do 3
- Bazowa ilość regenerowanego HP przez 5 sekund została zwiększona z 3.3 do 4
- Wartość przyrostu regeneracji HP na 5 sekund została zwiększona z 0.3 do 0.55
- Zasięg auto-ataku został zwiększony z 125 do 200
- Wartość utraty tarczy na sekundę została zmieniona z 3% maksymalnej tarczy na 2% bazowego HP
- Tarcza nie spada dłużej poniżej 25%
- Maksymalna ilość tarczy została zmieniona z 90 (+30 za każdy poziom) na 25% maksymalnego HP Mordekaisera
- Ilość generowanej tarczy została zmniejszona z 35% do 25% zadawanych obrażeń
- Od teraz umiejętność ta wzmacnia 3 kolejne auto-ataki Mordekaisera
- Każdy kolejny wzmocniony atak zadaje trzykrotność obrażeń poprzedniego
- Nowy Pasyw: Mordekaiser otrzymuje pełną ilość doświadczenia za każdego miniona, którego zabije
- Nowy Aktyw – Harvesters of Sorrow: Mordekaiser i wybrany sojusznik zyskują bonusowe 75 MS podczas poruszania się w swoim kierunku. Kiedy znajdują się oni blisko siebie obaj zadają magiczne obrażenia pobliskim przeciwnikom przez 4 sekundy.
- Umiejętność może zostać ponownie aktywowana by zadać od razu ~40% obrażeń over-time i uleczyć Mordekaisera i jego sojusznika o ilość zadanych obrażeń (wartość heala nalicza się do 3 jednostek, a obrażenia zadane minionom liczą się tylko w 33%)
- Koszt HP został usunięty
- Bazowa ilość obrażeń została zmniejszona z 70/115/160/205/250 do 35/65/95/125/155
- Dodano przelicznik z całkowitego AD równy 0.6
- Czas odnowienia został zmniejszony z 6 do 6/5.75/5.5/5.25/5 sekund
- Przy trafieniu championa umiejętność ten przyznaje 15% maksymalnej tarczy
- Dodano nowy pasyw – Dragon Force: Zadawanie obrażeń smokowi przeklina go. Jeśli team Mordekaisera zabije przeklęty cel, Mordekaiser zyskuje jego ducha.
Nasus
Siphoning Strike (Q)- Dodano nowy efekt: Następny auto-atak będzie miał dodatkowe 25 zasięgu (efekt ten nie skaluje się z bonusem do zasięgu z ulta Nasusa)
Skarner
Ogólne Zmiany- Bazowa prędkość poruszania się została zmniejszona z 345 do 330
- Wartość przyrostu HP na poziom została zmniejszona z 96 do 84.25
- Wartość przyrostu AD na poziom została zwiększona z 4.2 do 4.5
- Stary pasyw został przesunięty do E tej postaci
- Od teraz obecność Skarnera na polu bitwy powoduje, że na mapie w określonych miejscach pojawiają się specjalne kryształy. Owe kryształy mogą zostać przejęte przez obie drużyny poprzez stanie w ich pobliżu. Po przejęciu dany kryształ nie może zostać przejęty przez wrogi team przez 10 sekund.
- W momencie przebywania w pobliżu aktywowanego kryształu Skarner otrzymuje +150 Movement Speedu, +35 (+5 za każdy poziom)% Attack Speedu, a w dodatku co sekundę przywraca on sobie 3% maksymalnej many
- Przejęte kryształy pozostają kontrolowane przez daną drużynę do momentu przejęcia ich przez wrogów
- Gracze, którzy pomogli w przejmowaniu kryształu zyskują 15 sztuk złota
- Przez pierwsze 10 sekund po przejęciu kryształy zapewniają wizję w średnim obszarze wokół nich
- Jeśli członek teamu kontrolującego dany kryształ będzie stał w jego pobliżu to kryształ nie będzie mógł zostać przejęty przez wrogów
- Ilość obrażeń zadawanych przez nienaładowany atak została zmieniona z 20/30/40/50/60 (+ 0.4 bonusowego AD) na 0.32/0.34/0.36/0.38/0.4 całkowitego AD
- Bazowa ilość obrażeń zadawanych przez naładowany atak została zmieniona na 0.32/0.34/0.36/0.38/0.40 całkowitego AD
- Czas odnowienia został zmniejszony z 3,5 do 3.5/3.25/3/2.75/2.5 sekund
- Czas trwania naładowania został zmniejszony z 5 do 4 sekund
- Efekt skracania czasu odnawiania podczas wyprowadzania auto-ataków w cele nie będące wrogimi championami został zmniejszony z 0.5 do 0.25 sekund
- Koszt many został zmniejszony z 16/17/18/19/20 do 10/11/12/13/14
- Usunięto buff do prędkości poruszania się/attack speedu
- Bazowa wartość tarczy została zmieniona z 80/135/190/245/300 na 12/13/14/15/16% maksymalnego HP Skarnera
- Od teraz pocisk wytraca prędkość przy każdym trafieniu championa
- Dodano nowy efekt: Przeciwnicy trafieni Fracture są oznaczani Crystal Venomem na 5 sekund powodując, że następny auto-atak Skarnera zada im dodatkowe 25/50/75/100/125 fizycznych obrażeń i zestunuje ich na 1 sekundę
- Czas trwania spowolnienia został zmniejszony z 2.5 do 2 sekund
- Bazowa ilość magicznych obrażeń została zmniejszona z 100/150/200 do 20/60/100
- Od teraz umiejętność ta zadaje przy złapaniu i wypuszczeniu wroga fizyczne obrażenia równe 100% totalnego AD Skarnera
- Koszt many został zmniejszony z 100/125/150 do 100
- Czas odnowienia został zmieniony z 110/100/90 na 120/100/80 sekund
- Od teraz umiejętność ta nie zadaje dodatkowych obrażeń celom oznaczonym Crystal Venomem
Zed
Death Mark (R)- Czas przez który Zed nie może wrócić do zostawionego cienia został zmniejszony z 1 do 0.5 sekundy
Aegis of the Legion
- Całkowity koszt przedmiotu został zmniejszony z 1900 do 1600
- Receptura została zmieniona na: Null Magic Mantle + Crystalline Bracer
- Od teraz przedmiot ten dodaje 100% regeneracji bazowego HP
- Wartość aury magic resist została zmniejszona z 20 do 15
- Usunięto aurę regeneracji HP
Banner of Command
- Całkowity koszt przedmiotu został zmniejszony z 3000 do 2750
Banshee's Veil
- Całkowity koszt przedmiotu został zmniejszony z 2750 do 2700
- Receptura została zmieniona na Spectre’s Cowl + Crystalline Bracer
- Ilość przyznawanego magic resist została zwiększona z 55 do 60
Cinderhulk
- Bazowa ilość przyznawanego HP została zwiększona z 300 do 400
- Wartość dodawanego HP została zmniejszona z 25% do 15% bonusowego HP
Frozen Heart
- Całkowity koszt przedmiotu został zwiększony z 2450 do 2600
- Ilość przyznawanego armora została zmniejszona z 100 do 90
Glacial Shroud
- Całkowity koszt przedmiotu został zmniejszony z 950 do 900
Iceborne Gauntlet
- Całkowity koszt przedmiotu został zmniejszony z 2900 do 2850
Locket of the Iron Solari
- Całkowity koszt przedmiotu został zmniejszony z 2800 do 2750
- Wartość tarczy została zwiększona z 50-230 do 75-345
- Czas trwania tarczy został zmniejszony z 5 do 2 sekund
Negatron Cloak
- Całkowity koszt przedmiotu został zmniejszony z 850 do 800
Null Magic Mantle
- Całkowity koszt przedmiotu został zmniejszony z 500 do 450
Ohmwrecker
- Wartość bonusu do prędkości poruszania się została zmniejszona z 30% do 20%
- Od teraz po odejściu od turreta bonus do prędkości poruszania się maleje przez 2 sekundy zamiast wyłączać się od razu
Randuin's Omen
- Całkowity koszt przedmiotu został zmniejszony z 2850 do 2700
- Ilość przyznawanego HP została zmniejszona z 500 do 400
- Ilość przyznawanego armora została zmniejszona z 70 do 60
- Od teraz przedmiot ten redukuje ilość obrażeń otrzymanych z uderzeń krytycznych o 10%
- Czas trwania spowolnienia został zmieniony z 2 +(0.5% armor, +0.5% magic resist)na 4 sekundy
Raptor's Cloak
- Całkowity koszt przedmiotu został zwiększony z 1000 do 1100
- Wartość regeneracji HP została zwiększona ze 100% do 150% bazowego HP
- Wartość bonusu do prędkości poruszania się została zmniejszona z 30% do 20%
- Od teraz po odejściu od turreta bonus do prędkości poruszania się maleje przez 2 sekundy zamiast wyłączać się od razu
Righteous Glory
Całkowity koszt przedmiotu został zmniejszony z 2500 do 2400– zmiana ta znalazła się na liście modyfikacji dostarczonej przez Riot ale póki co nie jest ona obecna w grze- Usunięto pasywa Catalysta
Spectre's Cowl
- Ilość przyznawanego magic resist została zwiększona z 35 do 40
Spirit Visage
- Całkowity koszt przedmiotu został zmniejszony z 2750 do 2700
- Ilość przyznawanego magic resist została zwiększona z 55 do 60
- Wartość regeneracji HP została zwiększona ze 100% do 150% bazowego HP
Sterak's Gage - nowy przedmiot
- Receptura: Long Sword + Giant’s Belt + 1190g
- +500 HP
- +25% bazowego AD
- Unique Passive: Po otrzymaniu przynajmniej 400-1800 (w zależności od poziomu) obrażeń w przeciągu 5 sekund zyskujesz PRIMAL RAGE na 8 sekund
- PRIMAL RAGE: Nasza postać zwiększa swój rozmiar i zyskuje +25% bazowego AD, a także szybko malejącą tarczę blokującą obrażenia równe 30% maksymalnego HP
Thornmail
- Całkowity koszt przedmiotu został zwiększony z 2100 do 2300
- Ilość zadawanych obrażeń z pasywa została zmieniona z 30% otrzymanych obrażeń na 15% otrzymanych obrażeń + 25% twojego bonusowego armora
Titanic Hydra (tylko na meele) - nowy przedmiot
- Receptura: Ruby Crystal + Tiamat + 1000g
- +250 HP
- +50 AD
- +100% regeneracji bazowego HP
- Passive: Auto-ataki zadają 20 (+1% twojego maksymalnego HP) bonusowych fizycznych obrażeń
- Unique Passive – Cleave: Auto-ataki zadają 40 (+2.5% twojego maksymalnego HP) bonusowych fizycznych obrażeń w stożku (cel auto-ataku nie otrzymuje tych obrażeń)
- Unique Passive – Crescent: Twój następny auto-atak zada fizyczne obrażenia równe 20 (+10% twojego maksymalnego HP) w większym stożku (Cleave nie nakłada się przy tym uderzeniu). Czas odnowienia aktywa to 20 sekund.
Warden's Mail
- Całkowity koszt przedmiotu został zwiększony z 1050 do 1100
Warmog's Armor
- Dodano regeneracje HP równą 200% bazowego HP
- Pasyw został zmieniony na: “Pasyw aktywuje się kiedy ilość naszego HP spadnie poniżej 3000. Pasyw przywraca 3% naszego maksymalnego HP na sekundę jeśli nie otrzymaliśmy obrażeń w przeciągu ostatnich 8 sekund”
Wit's End
- Całkowity koszt przedmiotu został zmniejszony z 2600 do 2550
Zeke's Harbinger
- Całkowity koszt przedmiotu został zmniejszony z 2300 do 2250
ZZ'Rot Portal
- Całkowity koszt przedmiotu został zmniejszony z 2800 do 2750
- Wartość bonusu do prędkości poruszania się została zmniejszona z 30% do 20%
- Od teraz po odejściu od turreta bonus do prędkości poruszania się maleje przez 2 sekundy zamiast wyłączać się od razu
- Od teraz voidlingi tracą z czasem % swojego obecnego HP zamiast % swojego maksymalnego HP – dzięki tej zmianie HP spada dwa razy dłużej
- Dodano licznik złota zdobytego przez voidlingi
źródło: http://www.surrenderat20.net/2015/08/84-pbe-update.html