Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Szczegóły zmian przedsezonowych

Zgodnie z wczorajszymi zapowiedziami Riot rozpoczął dzisiaj serie postów, która w założeniu ma nam przybliżyć zmiany jakie są szykowane na presezon 2015. Dzisiejsza część omawianych zmian skupia się wokół modyfikacji jungli. Jeśli jesteście zainteresowani tym jak w nadchodzącym presezonie zmieni się ten aspekt League of Legends, to zapraszam do zamieszczonej poniżej przetłumaczonej wersji postu zamieszczonego na oficjalnym forum LoLa przez Fearlessa.

Witajcie,

Ja jestem Riot Fearless i wraz z Axem przybyłem tutaj by przedstawić nam nasze plany na przyszłość jeśli chodzi o junglę. W presezonie 2015 chcemy zwiększyć różnorodność strategii, zarówno jeśli chodzi o ilość potencjalnych junglerów, jak i ilość opcji, które posiadają dane postacie.

W tym sezonie głównym wyznacznikiem siły junglera była jego zdolność do gankowania linii. Z tego powodu postacie, których były mocniejsze w takich aspektach jak clearowanie jungli, counter-junglowanie, czy kontrola objectivów musiały ustąpić miejsca lepiej gankującym junglerom.

Dokładniej rzecz ujmując wolniejsi i bardziej tankowaci junglerzy traciły swoją przewagę już po pierwszym powrocie do bazy, z powodu dużej ilości sustainu wbudowanego w przedmioty pierwszego stopnia przeznaczone dla junglerów. Junglerzy skupiający się na kontroli objectivów nie mogli zazwyczaj się wykazać, gdyż gankujący junglerzy mogli wyeliminować jedną z linii i przejąć danego objectiva praktycznie bez ryzyka. Jestem pewien, że pamiętacie jak wypuściliśmy Feral Flare’a by wesprzeć farmiących junglerów, jednak bardzo szybko musieliśmy zdecydować o osłabieniu tego przedmiotu. Właśnie w momencie nieudanej próby naprawy sytuacji za pomocą tego itemu zorientowaliśmy się, że zwiększenie różnorodności strategii na jungli będzie wymagało od nas większych zmian. Uważamy, że nadchodzący presezon jest idealnym momentem na wypróbowanie ewentualnych modyfikacji.

Co to wszystko właściwie oznacza?

Po pierwsze zamierzamy zwiększyć ilość objectivów, nad którymi junglerzy będą mogli sprawować kontrolę, dzięki czemu będą oni mogli wpłynąć w większym stopniu na przebieg rozgrywki. Będziemy testować taki koncept, w którym każdy camp będzie przyznawał dodatkowy bonus jeśli użyjemy na nim Smite’a,w taki sposób będziemy mogli zyskać między innymi protekcje przed counter-junglowaniem, zwiększone bezpieczeństwo na liniach , czy zwiększoną kontrolę wizji na mapie. Te mini-objectivy powinny sprawić, że junglerzy będą wybierać różne ścieżki junglowania, a także sama interakcja pomiędzy dwoma junglerami powinna zostać zwiększona.

Po drugie chcemy zwiększyć trudność junglowania. Wprawdzie taka zmiana sprawi, że jungla będzie znacznie bardziej skomplikowaną pozycją (zwłaszcza dla graczy, którzy nie mają z nią obycia), ale czujemy że musimy to zrobić jeśli faktycznie planujemy zwiększyć różnorodność występującą na tej właśnie pozycji. Ogólnie rzecz ujmując chcemy stworzyć świat, w którym gracze mogą znaleźć w jungli miejsce dla Warwicka, Hecarima, czy Xin Zhao równie łatwo jak dla Elise, Lee Sina i Kha’Zixa.  Zwiększenie wytrzymałości i obrażeń potworów w jungli sprawi, że większa ilość mocnych stron będzie doceniana w junglerach. Po tych zmianach szybkość czyszczenia jungli będzie zależała między innymi od tego czy obrażenia postaci będą single target czy area-effect, a także czy obrażenia te będą zadawane przez długi czas (sustained damage), czy może raczej będzie to burst, dla porównania obecnie praktycznie każdy jungler jest w stanie bezproblemowo pokonać każdy camp. Balans pomiędzy szybkim junglowaniem, a junglowaniem z sustainem stanie się bardzo ważny, gdyż junglerzy z dużym sustainem mogą czyścić campy bez ponoszenia ryzyka, podczas gdy szybsi junglerzy mają szansę na potencjalne wyższe nagrody więc przerwanie im jungli powinno być proporcjonalnie łatwiejsze.

Tyle jeśli chodzi o zmiany czysto w jungli, jednak to nie wszystko co dla was dzisiaj przygotowaliśmy. Czas żeby porozmawiać o przedmiotach na junglę, ale to zostawię Riot Axowi.

Obecnie wybór przedmiotu na jungle jest praktycznie w pełni uzależniony od roli wybranego przez nas championa – jeśli wybraliśmy fightera to chcemy zbudować Spirit of the Elder Lizard.  Elastyczność wyboru tych itemów jest znikoma, a kupując taki przedmiot tak naprawdę chcesz tylko zwiększyć swój clearing power i otrzymać statystyki, które mogą przydać ci się w późniejszych fazach gry.

W presezonie 2015 chcemy odmienić przedmioty na junglę w taki sposób, aby wspierały one wszystkie możliwe style junglowania. Wybór tych nowych przedmiotów będzie skupiać się na tym jak ty chcesz się grać jako jungler, zamiast na tym jaką rolę będziesz pełnił w późnej fazie gry. To ty zdecydujesz czy przykładowo twój item ma poprawić twoje ganki, a może raczej ułatwić ci invade’owanie jungli przeciwnika.

Mamy nadzieję, że niektórzy gracze zdecydują się użyć tych przedmiotów do wzmocnienia mocnych stron danej postaci, podczas gdy inni postanowią za ich pomocą zmniejszyć słabości wybranego championa. Ostatecznie każdy będzie musiał podjąć decyzję. Dobrze gankujący jungler, który kupi przedmiot wzmacniający jego ganki będzie musiał się liczy z tym, że będzie on bardziej narażony na ew. counter-junglowanie.



Przedmioty oczywiście liczą się także w późnej fazie gry, dlatego chcemy aby itemy na junglę mogły być ulepszane w taki sposób aby stały się one potężne i unikalne. Obecnie myślimy nad systemem enchantmentu, podobnym do tego który obecnie używany jest w butach, który sprawi że te przedmioty będą naprawdę silne właśnie w późniejszych fazach gry.

Chcemy, żebyście najpierw wybrali strategię junglowania, która będzie najbardziej pasować wam i waszej drużynie, a dopiero później zdecydowali co powinien dawać item do jungli w late game. Chcemy żeby nowa jungla wymagała od was podejmowania wielu znaczących decyzji.

Mam nadzieję, że sprawdzicie opisane przez nas zmiany na PBE i przekażecie nam swoją opinię.

Dodatkowo pod wczorajszym poście niektórzy użytkownicy zdecydowali się na zadanie swoich pytań, a na część z nich odpowiedzieli Rioterzy. Poniżej możecie znaleźć co ważniejsze pytania i odpowiedzi.

Czy zmienicie coś w systemie Critical Strike?

W pierwszym patchu raczej nie skupimy się na tym zagadnieniu, ale na pewno znajduje się ono wysoko na liście naszych priorytetów. Obecnie eksperymentujemy z kilkoma rozwiązaniami jednak jako, że nie planujemy niczego wprowadzać na samym początku presezonu to narazie nie zamierzam zdradzać żadnych szczegółów.

Czy w presezonie 2015 zobaczymy po raz kolejny rebalans run?

W pierwszym patchu na pewno nie. Zgadzam się, że spora część run jest obecnie nie zbalansowana. Sama wartość run także nie jest idealna.

Czy rozważaliście modyfikacje systemu pickowania/banowania w taki sposób aby bany były wymieszane z pickowaniem (tak jak to jest w Docie czy w Smicie)?

Uważam, że możemy ulepszyć ten system na wiele różnych sposobów jednak nie zamierzamy się na tym skupić w pierwszym patchu. Niestety nie mogę podać wam na razie większej ilości szczegółów.

Myślę że wszyscy zastanawiamy się czy wraz z presezonem w końcu zobaczymy rework toplane’a ?

Szczerze… na pewno nie w pierwszym patchu. Niestety nie będziemy się w nim skupiać na liniach.

 

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.