LeBlanc
Witajcie,
Kolejną postacią, która otrzyma rework podczas zmian w asasynach jest LeBlanc, the Deceiver. Ona jest cwaną i tajemniczą asasynką, która obiecuje zmylanie przeciwnika i jego wymanewrowanie, jednak zbyt często jej gameplay ogranicza się do używania comba W->RW+Q z daleka. Moc obrażeń zadawanych przez LeBlanc sprawia, że gracze czują iż powinni dać sobie spokój z fajnymi trickami na rzecz uderzania przeciwników przy użyciu swojego ciała; a w momencie w którym zostajemy uderzeni przez W LeBlanc, która od razu wraca do miejsca startowego powoduje iż nie mamy czasu na reakcję. Chcemy żeby to jej tricki otrzymały teraz szansę na zabłyszczenie, a jeśli uda jej się zyskać przewagę w trakcie tego okna to jej brutalna siła może stać się coup de grace.
Taki jest plan – podwojenie zmyłek, zachowanie mobilności i sprawienie, że również przeciwnik będzie miał okazję na zareagowanie. Te wszystkie cele bardzo dobrze ze sobą współgrają. Żeby zostać zmylonym musisz mieć dość czasu żeby zorientować się co się dzieje i popełnić błąd w tej analizie. Żeby przetrwać dłużej w warunkach narażenia na obrażenia, LeBlanc musi mieć jakiś sposób na przetrwania, a jaki sposób jest lepszy od zwodzenia przeciwnika? Popisowy podwójny odskok służy jako ucieczka, którą każdy szanujący się geniusz zachowuje w swoim rękawie, ale użycie jej obecnie oznacza porzucenie obecnej pozycji i killa. Nawet jeśli LeBlanc ma w zamiarze od razu odskoczyć, poke’ując przy tym z W/RW, przeciwnik musi mieć możliwość by wziąć za to odwet. Małe opóźnienie w stylu Zeda pomiędzy końcem dasha, a możliwością odskoku najpewniej się pojawi.
Wykonując ten plan będziemy skupiać się na pogłębianiu aktywnych możliwości zwodzenia przeciwnika. Jeśli zrobimy to poprawnie jej możliwości zwodzenia będą wystarczające by pomóc swojemu teamowi w dodatkowy sposób niezwiązany z jej rolą asasyna. Podobnie jak większość asasynów LeBlanc jest ceniona głównie za to, ż jest ona w stanie , w miarę w bezpieczny sposób zdejmować squishy cele. Chcielibyśmy dodać do tego więcej głębi i strategicznych zagwozdek.
Nasze cele związane z Gameplayem:
- Wydłużenie czasu trwania okna bursta LeBlanc, w sposób wystarczający aby przeciwnicy mogli nadal coś zrobić po tym jak ona zdashuje. Ona już ma jakieś takie elementy w swoim E, a jej Q jest równoznaczne z opóźnieniem, nawet jeśli przeciwnik jest zdejmowany natychmiast. Sukces w tej kwestii pozwoli zachować potężne obrażenia LeBlanc, a przy tym przyznamy jej niesamowite narzędzia do zwodzenia przeciwników na czas w którym cele będą mogli zareagować przed swoją podróżą do fontanny.
- Przyznanie LeBlanc aktywnych narzędzi do zwodzenia przeciwników. Cwana natura LeBlanc tworzy możliwości dla tworzenia naprawdę fajnych zagrań, ale jej pasyw mimo iż jest naprawdę bardzo fajny to działa automatycznie i nie można do końca na nim polegać. Próbujemy obecnie takie rzeczy jak ukrywanie informacji o LeBlanc czy też dostarczanie przeciwnikowi fałszywych wiadomości na ten temat. To również powinno pozwolić jej na robienie playsów skupionych wokół tej mechaniki – czy to ukrywając się podczas zabijania przeciwnika, czy używania zagrożenia jakie stwarza jako blefa.
- Upewnienie się, że LeBlanc dostarcza drużynie unikalnych mocy. LeBlanc powinna móc używać swoich zwodniczych mocy by trzymać przeciwników w niepewności podczas gdy ona zabija swój cel co jest elementem, który pozostaje niedostępny dla większości innych asasynów, częściowo dokonać tego są w stanie takie postacie jak Zed czy Shaco, ale LeBlanc jest w stanie osiągnąć znacznie więcej w tej kwestii. Potężne i wszechstronne narzędzie do zwodzenia może być również używane na wiele sposobów poza teamfightem, zwłaszcza jeśli iluzja może nastąpić bez obecności LeBlanc…
Czy według ciebie LeBlanc może okazać się najmniejszym projektem spośród wielkiej czwórki?
Właściwie wygląda na to, że projekt ten będzie średnich rozmiarów – LB najprawdopodobniej otrzyma nowe VFX na umiejętnościach w swoim bazowym skinie bez względu na to czy będziemy je akurat zmieniać. Nie planujemy za to żadnych zmian w jej modelu.
Czy możesz dać nam jakąś wskazówkę związaną z tym jaki asasyn jest ostatni z dużej czwórki?
Mogę zdradzić, że postać ta również jest AP Asasynem.
Czy planujecie całkowicie zastąpić jakiś jej spell?
Nie wydaje mi się, ale ciężko jeszcze dać gwarancję na 100%. Najprawdopodobniej poprzesuwamy po prostu jakieś drugorzędne elementy w jej umiejętnościach, jak na przykład znacznik na Q.
Aurelion Sol
Pamiętam, że kiedy wypuszczaliście Aurelion Sola wspominaliście, że w pewnym momencie możecie wrócić z nim do fazy projektowania. Czy nadal istnieje taka możliwość?
Rozważamy pewne zmiany dla tej postaci w późniejszej fazie roku, ale zdecydowanie nie uznałbym ich za powrót do fazy projektowania pod żadnym względem. Naszym celem jest sprawienie, że będzie on łatwiej dostępny (mimo, że jak mi się wydaje zawsze będzie on wymagał sporej ilości doświadczenia) plus wykorzystanie ewentualnych okazji w miejscach, w których je zauważymy.
Jeśli moglibyśmy sprawić, że jeden czy dwa jego spelle staną się bardziej satysfakcjonujące czy jego matchupy nie będą tak bardzo polegać na mocnych contrach to już będziemy zadowoleni. Ciężko póki co jednak przewidzieć na czym dokładnie będą polegać te zmiany, gdyż nie zaczęliśmy nawet nad nimi pracować.
Sir Kled
Dlaczego właściwie Sir Kled kosztuje 1350 RP? Na PBE skin ten kosztował 975 RP i ta cena wydawała się znacznie bardziej pasować do niego.
Sprawdziłem co się stało.
Planowaną ceną dla tego skina faktycznie było 975 RP i nigdy nie powinna być ona większa. Naprawiliśmy już ten błąd, a ci którzy zdążyli zakupić tą skórkę przed tą zmianą, otrzymają zwrot różnicy ceny.
Paski HP
Obecnie nie jestem w stanie za bardzo zauważyć ulta Tarica i nigdy nie jestem w stanie rozróżnić co jest ultem, co jest tarczą, a co healem. Czy możecie może coś z tym zrobić?
Właściwie pracujemy obecnie nad systemem, który będzie obrysowywał paski HP Championów na złoto/żółto w momencie gdy będą oni niewrażliwi na obrażenia. System ten w akcji mogliście zauważyć już podczas spotlightu nowego Ryze’a. Jego premiera powinna nastąpić już wkrótce i powinien on pomóc w zauważeniu ulta Tarica, a także innych podobnych umiejętności (jak przykładowo ult Kayle)