Witamy w eksperymentalnym blogu deweloperów „Stan sezonu”, gdzie co jakiś czas będziemy podawać informacje o stanie rozgrywki z perspektywy najwyższego poziomu. Podzielimy się z wami przemyśleniami na temat tego, co jest w porządku, co jest problematyczne i co planujemy w najbliższej przyszłości.
Pierwsza rzecz jest łatwa, ponieważ dotyczy przedsezonu.
Cele/Oczekiwania związane z przedsezonem
Przedsezon to czas, w którym chcemy przyjrzeć się systemom i zmierzyć się z istniejącymi elementami rozgrywki. Robimy to, aby wprowadzać trwałe usprawnienia, których nie da się wprowadzić kawałek po kawałku. Oznacza to, że równowaga rozgrywki będzie się zmieniała znacznie bardziej pod koniec każdego roku – z tego powodu gra rankingowa robi sobie przerwę, a profesjonalne rozgrywki są znacznie bardziej spokojne. Jednakże na początku nowego roku powrócimy do bardziej tradycyjnych patchów dotyczących równowagi, szczególnie od 6.2.
Tempo rozgrywki
Dla tych, którzy znają angielski, przygotowaliśmy wczesne przemyślenia na temat tempa rozgrywki w Kąciku Deweloperów, a więcej informacji podamy w przyszłym roku.
W tym sezonie naszym celem było wprowadzenie zmian do meczów, aby mogły albo się zakończyć, gdy zostaną uznane za „zakończone”, albo umożliwić drużynie odbicie się, jeżeli będzie grała dobrze. Obecnie czas trwania meczów skrócił się trochę (około 7%), co uważamy za sensowny wynik. Widzieliśmy, że rozgrywka potrafi zrobić się zbyt jednostronna w 5.22, ale dzięki zmianom w 5.23 i 5.24 wygląda na to, że sytuacja się stabilizuje i poprawia.
Cele

Obecnie Herold nie jest zbyt popularnym celem i uważamy, że jest zbyt kosztowny (pod względem utraty zdrowia) dla wielu bohaterów. Nie chcemy sprawiać, żeby trzeba było go zabijać, ale aby więcej graczy po niego sięgało. Pojawił się także element edukacyjny i jesteśmy bardzo ciekawi, jak drużyny wprowadzą go lub nie do swoich strategii.

W podobny sposób Smok wydaje się nie być wystarczająco atrakcyjny, co sprawia, że gracze głównie skupiają się na wieżach. Nie jest to coś nowego w przedsezonie, ponieważ zauważyliśmy to pod koniec sezonu 2015, szczególnie na mistrzostwach świata. Aktualnie rozważamy zmiany, które zwiększą wartość Smoka, do których może zaliczyć się wzrost wartości drugiej kumulacji wzmocnienia.
Specjalizacje Kluczowe
Sądzimy, że Specjalizacje Kluczowe doskonale pokazują, jak znaczne efekty mogą mieć dobrze dobrane specjalizacje. Poza dawaniem satysfakcji, uważamy, że drzewka nie pozostawiają wystarczającej możliwości wyboru, ponieważ niektóre specjalizacje są zbyt dominujące lub słabe, a także w niektórych kręgach wybór jest ograniczony. Aby to rozwiązać, planujemy wprowadzić nowe specjalizacje oraz zmiany w równowadze podczas sezonu.
Pierwszym krokiem będzie rozwinięcie Specjalizacji Kluczowych 1. i 2. kręgu, a następnie rozważenie dodania kolejnych specjalizacji 3. kręgu. Przykładowo weźmiemy pod uwagę dołożenie specjalizacji 2. kręgu w ścieżce zaciekłości, która będzie działać jak stara specjalizacja Ujawnij Słabość. Powodowała ona, że cel twoich niedawnych ataków otrzymywał większe obrażenia od twoich sojuszników.

Strzelcy
Jesteśmy dość zadowoleni ze strzelców i ich przedmiotów pod względem różnych doświadczeń, które oferują, a także zwiększonej różnorodności w wyborze przedmiotów. Było kilka rzeczy, które musieliśmy zrównoważyć (Quinn, Kog’Maw, Graves, Lucian, Miss Fortune, Złodziej Esencji itd.) i podejrzewamy, że będzie jeszcze kilka, które trzeba będzie dodatkowo poprawić na początku przyszłego roku.
Jeżeli chodzi o konkretne plany… uważamy, że Kosa jest zdecydowanie zbyt słaba, więc będziemy chcieli ją wzmocnić, aby jej użytkownicy mogli przetrwać farmienie w alei. Widmowy Tancerz także potrzebuje pomocy i chcemy, aby oferował trochę stałej prędkości ruchu, podobnie jak inne przedmioty tworzone z Zapału, zamiast skupiania się wyłącznie na mobilności w walce.
Dżunglerzy
Istnieje kilku dżunglerów skupiających się na mocy umiejętności, którzy nie są zbyt dobrze wspierani w dżungli, a naszym zdaniem być powinni. Aby im pomóc, rozważamy zastąpienie Runicznej Glewii nowym przedmiotem dla dżunglerów z mocą umiejętności, który ma trochę mniej wybiórczy projekt (np. coś, co będzie pasowało do licznej grupy magów). Rozważamy także zmianę statystyk potworów w dżungli, skupiając się na czyszczeniu dżungli we wczesnej fazie gry, ale więcej szczegółów podamy za jakiś czas.
Wizja
Wizja to delikatny system i przystosowanie się do wprowadzanych zmian, a zajmuje to drużynom więcej czasu, niż w przypadku innych. Pamiętając o tym, wizja to mechanika, której wpływ na przedsezon jeszcze oceniamy.
Na chwilę obecną wygląda, że niebieski talizman jest za silny, a żółty – zbyt słaby w środkowej i późnej fazie, więc będziemy zmieniać oba. Mamy także kilka poprawek dla kombinacji Kamień Widzenia + przedmioty generujące złoto, które aktualnie mają za dużo siły pod względem regeneracji many, przez co są nieatrakcyjne dla wielu bohaterów.

Magowie
Następną klasą do aktualizacji w przyszłym roku będą prawdopodobnie nieruchliwi magowie. Będzie to zdecydowanie długoterminowy projekt, więc obstawiamy, że nie zrealizujemy go wcześniej, niż w połowie sezonu. Jednakże na początku przyszłego roku możemy podać wam pewne szczegóły, na temat tego, których bohaterów rozważamy i dlaczego.
Zakończenie
Ogólnie uważamy, że zmiany przedsezonowe zmierzają w dobrym kierunku, chociaż czeka na nas jeszcze dużo pracy, zarówno pod kątem zmian istniejących rzeczy, jak i nowej zawartości. W nowym roku będziemy starali się przekazywać wam jak najwięcej informacji. Dajcie znać, czy są jakieś tematy – szczególnie dotyczące przedsezonu – które chodzą wam po głowie, a nie omówiono ich powyżej. Chętnie o nich porozmawiamy.