Dotarliśmy do połowy sezonu 2017. Czas spojrzeć na to, co działo się w League przez ostatnie sześć miesięcy, i zrobić miejsce na to, co nas czeka.
Rzut oka na pierwszą część sezonu
W przedsezonie chcieliśmy sprawić, aby walka z zabójcami była bardziej sprawiedliwa, odbierając im trochę obrażeń eksplozywnych i przenosząc je na takie rzeczy jak mobilność czy dobór celów. Rengar i LeBlanc stanowili wyjątkowe wyzwanie, którym wciąż się zajmujemy, ale jeżeli chodzi o resztę obsady, ich wpływ w środkowej i późnej fazie gry nie zależy już wyłącznie od liczby ofiar (lub zgonów) we wczesnej fazie gry. Jeżeli chodzi o przedmioty, destrukcja okazała się słabsza, niż zakładaliśmy, ale gdy wzmocniliśmy wszystkie przedmioty z nią, jej użytkownicy zaczęli dominować metę. Jednak znaleźliśmy złoty środek.
No i jest jeszcze dżungla. Zaktualizowaliśmy Porażenie i obozy potworów w dżungli, aby dżunglerzy mogli wybrać ścieżkę czyszczenia, która będzie odpowiadać ich stylowi gry (np. pojedynczy cel kontra obrażenia obszarowe). Dzięki temu dżunglerzy mieli zbyt duży wpływ na wczesną fazę gry, ale wprowadziliśmy pewne poprawki i jesteśmy zadowoleni z obecnego stanu. Przedsezon wprowadził także do dżungli rośliny i po kilku szybkich poprawkach stały się one regularnym elementem rozgrywki na Summoner’s Rift. Po niewielkiej poprawce czasu pojawianie się Miodowego Owocu rośliny zaczęło oferować wyjątkowe momenty w dżungli, które nie wykrzywiały za bardzo przebiegu meczów.
Po przedsezonie do League dołączyło trochę nowych twarzy, a kilka starszych zostało zaktualizowanych. Warwick i Galio zostali zmienieni, Camille wskoczyła na Rift, a Xayah i Rakan wkrótce będą pierwszą, podwójną premierą bohatera. Wprowadziliśmy także kilka mniejszych aktualizacji umiejętności Alistara, Shyvany, Aatroxa i Cho’Gatha, dzięki czemu gra się nimi lepiej.
Ostatnia sprawa: strzelcy. Ponieważ dżunglerzy, zabójcy i obrońcy (Odwaga Kolosa) zyskali na sile, strzelcy musieli radzić sobie z najtrudniejszą dla nich od dawna metą. Zajęliśmy się tymi rzeczami pojedynczo, zmniejszając presję dżunglerów we wczesnej fazie gry, ograniczając zabójców i zwężając skupienie Kolosa. Dorzućmy kilka usprawnień jak aktualizacja Żądzy Krwi Watażki i wreszcie dochodzimy do czegoś sensownego.
Skoro pierwszą połowę 2017 roku mamy za sobą, co nas czeka podczas środka sezonu?
Aktualizacje obrońców
Sejuani, Zac i Maokai otrzymują do opanowania nowe umiejętności, dzięki czemu staną się bardziej rozpoznawalni w tłumie specjalistów od rozpoczynania walk drużynowych.
Sejuani, Furia Zimy
Kliknij, aby rozwinąć
Sejuani staje się prawdziwą barbarzyńską przywódczynią. Gdy Furia Zimy rusza do boju, jej lodowe ataki sprawiają, że wrogowie stają się podatni na unieruchomienie w wyniku Odmrożenia.
[Zaktualizowane] Mroźny Pancerz
Gdy Sejuani przez krótki czas nie otrzymuje obrażeń, staje się niewrażliwa na spowolnienia i otrzymuje premię do pancerza i odporności na magię. Mroźny Pancerz trwa krótką chwilę po otrzymaniu obrażeń.
Mroźny Pancerz odnawia się szybciej, gdy Sejuani się porusza.
Arktyczne Natarcie
Sejuani szarżuje naprzód, zadając obrażenia i podrzucając wrogów na swej drodze. Szarża kończy się w momencie, gdy natrafi na pierwszego wrogiego bohatera lub dużego potwora.
Furia Zimy
Sejuani wykonuje zamach maczugą, a następnie rzuca nią przed siebie. Oba ruchy zadają obrażenia i nakładają Zamrożenie.
[Nowe] Odmrożenie
Biernie: Podstawowe ataki Sejuani nakładają Zamrożenie na bohaterów i duże potwory. Pobliscy bohaterowie walczący w zwarciu również zyskują ten efekt. Zamrożenie kumuluje się maksymalnie czterokrotnie.
Użycie: Sejuani zadaje obrażenia, ogłusza i zamraża obranego za cel wroga z maksymalnie skumulowanym Zamrożeniem. Pierwszy atak lub umiejętność Sejuani na zamrożonym wrogu zadaje obrażenia zależne od jego maksymalnego zdrowia.
[Zaktualizowane] Lodowcowe Więzienie
Sejuani rzuca swoją bolą z Prawdziwego Lodu, zadając obrażenia, ogłuszając i zamrażając (w zależności od odległości) pierwszego trafionego bohatera. Długodystansowe bole powodują lodową burzę, która spowalnia wrogów, a po krótkim opóźnieniu zadaje obrażenia i ogromnie spowalnia wszystkich wrogów za wyjątkiem oryginalnego celu.
Klasyczna Sejuani
Sejuani Szablokłowa
Sejuani Śmiercionośna Amazonka
Tradycyjna Sejuani
Sejuani z Niedźwiedziej Kawalerii
Sejuani Jeździec Poro
Sejuani Łowczyni Bestii
Sejuani Wyglądająca Świtu
Zac Tajna Broń
Kliknij, aby rozwinąć
Szlamoistota staje się jeszcze bardziej elastyczna. Rozciągające Uderzenie chwyta wrogów i przyciąga ich do siebie, podczas gdy Hop, do Góry! zabiera ich na małą przejażdżkę z Zakiem.
Podział Komórkowy
Ilekroć Zac trafi wroga jedną ze swoich umiejętności, gubi kawałek swojego ciała, który następnie może wchłonąć i przywrócić sobie trochę zdrowia.
Po otrzymaniu śmiertelnych obrażeń Zac rozdziela się na cztery kapki, które usiłują się na powrót połączyć. Po krótkim opóźnieniu Zac ożywa ze zdrowiem obliczonym na podstawie zdrowia ocalałych kapek.
[Nowe] Rozciągające Uderzenie
Zac wydłuża swoje ramię, łapie pierwszego wroga, którego trafi, i zadaje mu obrażenia i spowalnia go. Kolejny podstawowy atak Zaca zyskuje dodatkowy zasięg, a jeśli Zac zaatakuje innego wroga, przyciąga obydwa cele do siebie nawzajem, zadając obrażenia obszarowe, jeśli na siebie wpadną.
Niestabilna Materia
Ciało Zaca wybucha, zadając obrażenia pobliskim wrogom. Wchłanianie szlamu skraca czas odnowienia Niestabilnej Materii.
Elastyczna Proca
Zac przygotowuje się, a następnie wystrzeliwuje w stronę celu, wyrzucając pobliskich wrogów w powietrze. Za każdego trafionego wrogiego bohatera Zac tworzy dodatkowe kawałki szlamu.
[Nowe] Hop, do Góry!
Zac rozpływa się w kałużę i przygotowuje się, stając się niewrażliwym na efekty kontroli tłumu i spowalniając stojących na nim wrogów.
Reaktywacja Hop, do Góry bez pełnego naładowania powoduje, że Zac wraca do zwykłej postaci, odrzucając wrogów.
Jeżeli Zac będzie się przygotował przez co najmniej sekundę, wciągnie znajdujących się nad nim wrogów i przeniesie ich do wybranego miejsca, przy lądowaniu zadając obrażenia obszarowe.
Klasyczny Zac
Zac Broń Specjalna
Basenowy Zac
Maokai, Spaczony Drzewiec
Kliknij, aby rozwinąć
Maokai wraca do korzeni, stając się żądnym zemsty duchem natury. Unieruchamia wrogów, przywołując gigantyczną plątaninę korzeni.
Wyssanie Magii
Podstawowe ataki Maokaia leczą go co pewien czas. Czas odnowienia Wyssania Magii skraca się z każdym zaklęciem, które Maokai rzuca lub przez które zostaje trafiony.
Cierniowe Uderzenie
Maokai wbija pięść w ziemię, odrzuca pobliskich wrogów i spowalnia tych, którzy znajdują się przed nim, zadając wszystkim obrażenia.
Spaczone Natarcie
Maokai przeistacza się w ruchomą masę korzeni, doskakując do celu i unieruchamiając go.
[Zaktualizowane] Rzut Sadzonką
Maokai rzuca sadzonką w wybrane miejsce, aby go strzegła. Sadzonki ścigają pobliskich wrogów i eksplodują przy kontakcie, spowalniając wszystko, w co trafią.
Sadzonki umieszczone w zaroślach działają dłużej i z czasem zadają dodatkowe obrażenia.
[Nowe] Uścisk Natury
Maokai przyzywa ogromną ścianę kolców i cierni, która przesuwa się naprzód, unieruchamiając trafionych wrogów. Czas działania unieruchomienia zwiększa się wraz z dystansem, jaki przebyła ściana.
Klasyczny Maokai
Zwęglony Maokai
Totemiczny Maokai
Świąteczny Maokai
Nawiedzony Maokai
Maokai Bramkarz
Miaukai
Zwycięski Maokai
Przedmioty zapewniające wytrzymałość
Nowe opcje
Dzięki dwóm nowym dodatkom pozbywamy się pewnych luk w naszej kolekcji przedmiotów defensywnych.
[Nowe] Kamienna Płyta Gargulca
Idealna do walk drużynowych
Kamizelka Kolcza + Płaszcz Negacji
- +Pancerz
- +Odporność na magię
- UNIKALNE Bierne — Kamienna Skóra: Jeżeli w pobliżu znajduje się 3 lub więcej wrogich bohaterów, zyskujesz dodatkowy pancerz i odporność na magię.
- UNIKALNE Użycie — Metalizacja: Tymczasowo zwiększa twoje zdrowie i rozmiar, ale zadajesz niższe obrażenia. Gdy Kamienna Skóra jest aktywna, premia do zdrowia jest znacznie zwiększona.
[Nowe] Specjalistyczny Hełm
Dla obrońcy, który nie chce obrywać bez przerwy tym samym zaklęciem
Widmowa Osłona + Opończa Antymagiczna
- +Zdrowie
- +Odporność na magię
- +Podstawowa regeneracja zdrowia
- +Skrócenie czasu odnowienia
- UNIKALNE Bierne: Po otrzymaniu obrażeń od zaklęcia przez krótki czas zmniejszone zostają obrażenia zadawane przez to samo zaklęcie.
Dodatkowo dostosowaliśmy kilka istniejących przedmiotów zapewniających wytrzymałość. Kilka z nich zamieniać będzie część zdrowia na dodatkowy pancerz i odporność na magię, w innych poprawiliśmy ich unikalne efekty. Więcej szczegółów w nadchodzących opisach patchów!
Bonusy nie (tylko) dla obrońców
Chcieliśmy się także upewnić, że gracze, którzy nie są obrońcami, również dostaną porządne opcje defensywne. Kilka przedmiotów ma umiejętności bierne, o jakich marzy się podczas zadawania obrażeń. Dostosowaliśmy więc ich ścieżki doboru oraz statystyki, aby lepiej wykonywały to, w czym są najlepsze. Dla przykładu przedstawiamy nowego Anioła Stróża.
[Zaktualizowane] Anioł Stróż
To samo bierne, dodany mały bonus
Długi Miecz + Kilof + Lekka Szata
- +Obrażenia od ataku
- +Pancerz
- UNIKALNE Bierne: Po otrzymaniu śmiertelnych obrażeń, po pewnym czasie przywraca do życia z częścią podstawowego zdrowia i punktów many.
Wkład drużynowy
Praca na rzecz drużyny często oznacza poświęcenie osobistej chwały, zwłaszcza jeśli nie zadajesz wysokich obrażeń. Dodajemy więc nowe nagrody dla graczy będących wsparciem, którzy udoskonalili swoje umiejętności gry w alei i pragną uznania, na które zasługuje każdy , kto przysłużył się do końcowego zwycięstwa.
Misje wspierających
Starożytna Moneta, Reliktowa Tarcza oraz Ostrze Złodziejki Czarów oferują teraz misje. Dzięki odpowiedniemu użyciu biernej przedmiotu (Przychylność, Łupy Wojenne lub Danina) zdobędziesz nowy, potężny efekt.
[Zaktualizowane] Przedmioty powiązane ze Starożytną Monetą
Pożycz punkt umiejętności od przyszłej wersji siebie.
NAGRODA ZA ZADANIE: Daje eliksir, który po spożyciu zapewnia punkt umiejętności (wciąż macie limit 18 punktów umiejętności na grę, co oznacza, że zakończycie awansowanie swoich umiejętności na 17. poziomie). Udział w zabójstwach wrogich bohaterów zapewnia złoto i przywraca manę.
[Zaktualizowane] Przedmioty powiązane z Reliktową Tarczą
Zyskaj kolejną tarczę ze swojej tarczy.
NAGRODA ZA ZADANIE: Daje tarczę, która regeneruje się poza walką. Zadawanie ciosów sprawia, że tarcza regeneruje się szybciej.
[Zaktualizowane] Przedmioty powiązane z Ostrzem Złodziejki Czarów
Poruszaj się szybciej, gdy nękasz ludzi.
NAGRODA ZA ZADANIE: Odpalenie Daniny zapewnia premię do prędkości ruchu.
Przejrzystość wkładu
League nie radzi sobie najlepiej, jeżeli chodzi o śledzenie dokonań niezwiązanych z wykańczaniem ludzi. Gracze niebędący prowadzącymi mają przez to problemy ze zdobyciem należnego rozgłosu. Dajemy więc tym osobom lepsze sposoby na śledzenie i świętowanie sukcesów.

Aktualizacje statystyk po zakończeniu rozgrywki
Dodajemy nowe statystyki do ekranu podsumowania gry, dzięki czemu wszyscy − od wsparcia, przez atakujących, aż po obrońców − będą mieć nowe sposoby, by sprawdzić, jaki mieli wkład w wynik drużyny.
- Złagodzenie obrażeń własnych
- Obrażenia zadane wieżom
- Punkty za wizję
- Punkty za kontrolę tłumu
W przyszłości pojawi się jeszcze więcej statystyk, takich jak leczenie, tarcze użyte na drużynie czy zapobieganie śmierci.
Przejrzystość rozgrywki
Paski zdrowia i zwiastuny zabójstw sprawiają, że gracz w prosty sposób może śledzić, jaki wpływ mają zadawane przez niego obrażenia. Podobną przejrzystość nadaliśmy teraz czarom przywoływacza, przedmiotom i efektom kontroli tłumu.
- Efekty kontroli tłumu będą teraz widoczne nad paskami zdrowia jako dodatek do zaktualizowanych ikon.
- Nowe efekty wizualne ukazywać będą teraz połączenia pomiędzy używającym rozmaitych czarów i przedmiotów a jego celem.
- Wizualizacje śmierci będą teraz miały barwę odpowiednich drużyn, dzięki czemu łatwiej będzie śledzić liczbę zgonów podczas walki.

Statystyki użycia przedmiotów
Część przedmiotów już teraz umożliwia śledzenie, jak dobrze gracz ich używa, na przykład Naszyjnik Żelaznych Solari ukazuje całkowitą wartość zablokowanych obrażeń. Tę funkcjonalność nadaliśmy teraz innym przedmiotom, aby umożliwić graczom zobaczenie, jaki wpływ na grę mają ich zakupy. Aktywne przedmioty będą teraz miały piękną, nową ramkę w interfejsie, aby lepiej o sobie przypominały.
Herold
Herold, gdy zostanie pokonany, upuszcza teraz przedmiot o nazwie Oko Herolda. Użyjcie oka, zanim jego moc wygaśnie, i przywróćcie Herolda do życia jako machinę oblężniczą, zdolną do niszczenia potężnych budowli.
Jako wasz sprzymierzeniec Herold ruszy najbliższą aleją, obracając budynki wroga w pył — chyba że zostanie powstrzymany siłą. Walka z nim w alei przypomina walkę w legowisku — szturchnijcie go w oko, aby wrócił z płaczem do Pustki.
Spoglądając w przyszłość
Mimo że mamy wiele do powiedzenia o środku sezonu, chcemy poświęcić chwilę trzem projektom, które ujrzą światło dzienne w późniejszym czasie.

Aktualizacja honoru
Obecnie pracujemy nad znacznymi zmianami w systemie Honoru, które pojawią się jeszcze w tym roku.
Obecny system Honoru tak naprawdę nie odzwierciedla tego, jak ważna jest współpraca w drużynie. Nowy system będzie mocniej zintegrowany z samą rozgrywką, pozwalając jeszcze bardziej nagradzać graczy, którzy stale zachowują się honorowo.

10 banów
Gdy format 10 banów trafi do zwykłych gier, będzie wyglądał inaczej niż w przypadku tego, co widzicie w profesjonalnych rozgrywkach. Pomiędzy tymi dwiema formami rozgrywki istnieją fundamentalne różnice w używaniu banów. Będziemy przystosowywać ten system zależnie od potrzeb dobieranych gier.
W zwykłej grze chcieliśmy dać graczom równe szanse (a więc każdy będzie mógł banować), przy jednoczesnym zachowaniu sprawiedliwego wyboru bohaterów (w którym nie jest ważna jego kolejność). Jeżeli będzie to możliwe, postaramy się także skrócić czas trwania etapu wyboru bohaterów. Więcej na ten temat dowiecie się wkrótce po zakończeniu środka sezonu.
Gdy system 10 banów zostanie wprowadzony, konieczne będzie posiadanie 20 lub więcej bohaterów, aby grać w grach rankingowych (zwiększenie z 16). Wkrótce zorganizujemy weekend ze zwiększonymi PZ, abyście mogli nadrobić braki.

Rywalizacja drużynowa
Granie w League ze znajomymi w zwykłych grach lub rankingowych rozgrywkach elastycznych to jedno, ale uważamy, że mamy okazję na dodanie nowej formy rywalizacji do League, różniącej się od niedostępnej już kolejki dla drużyn rankingowych. Chcemy, aby zorganizowane drużyny rywalizowały o nagrody, ale by mogli w nich brać udział gracze na różnych poziomach umiejętności.
Chodzi o coś w stylu założenia drużyny ze znajomymi i dołączenia do amatorskiego turnieju, w którym stawka, intensywność i nagrody są na bardzo wysokim poziomie! Wciąż dopracowujemy wszystkie szczegóły, więc zaczekajcie trochę na informacje.