Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Spytaj Riot: nowi bohaterowie w kolejce rankingowej

Witamy w Spytaj Riot!

W tym tygodniu mówimy o nowym głosie Lux, ramkach ekranu wczytywania, Darkinach i pierwszej grze Galio w kolejce rankingowej.


Dlaczego po wypuszczeniu nowego bohatera albo jego przeróbki nie wyłączycie tego bohatera w grach rankingowych na tydzień? Może warto wprowadzić konieczność rozegrania określonej liczby zwykłych gier, zanim byłoby można zagrać danym bohaterem w kolejce rankingowej?

Wypuszczenie nowego bohatera lub poważnej aktualizacji bohatera to duża sprawa i dla nas, i dla graczy, szczególnie przy obecnym, wolniejszym tempie publikacji nowych bohaterów. Po wszystkich zajawkach, nakręcaniu zainteresowania i zwiastunach chcemy, by gracze mogli wypróbować bohatera od razu. Dla graczy, których głównym sposobem gry w League of Legends jest kolejka rankingowa (a takich graczy jest mnóstwo), tydzień to dużo czasu, zwłaszcza, że bohater będzie dostępny wcześniej na serwerze testowym.

Rozumiemy jednak generalny problem, który wskazujesz, polegający na tym, że ktoś wchodzi do kolejki rankingowej z bohaterem, którym wcześniej nie grał, a cenę za to może zapłacić twoja drużyna. Chociaż sądzimy, że ten problem może częściowo rozwiązać nowy tryb treningowy, dyskutowaliśmy też nad wymogiem wcześniejszej gry bohaterem — choćby chodziło o rozegranie zaledwie jednej gry — zanim będzie można go wybrać w kolejce rankingowej. W tej chwili nie mamy żadnych konkretnych planów, ale będziemy przyglądać się tej sprawie.

Ghostcrawler, dyrektor ds. projektowania gry


Dlaczego na ekranie wczytywania widać maestrie bohaterów i ramki tylko członków własnej drużyny, a przeciwników nie?

W skrócie: ograniczamy informacje o przeciwnej drużynie pokazywane przed meczem, ponieważ mają one wpływ na wynik meczu i zmniejszają przyjemność z gry.

Informacje podane graczom przed rozpoczęciem gry powodują, że gracze tworzą sobie wyobrażenie przebiegu meczu, co może zmienić sposób, w jaki będą grali. Najoczywistszym tego przykładem jest status rankingowy. Gra przeciwko komuś, kto miał wyższe umiejętności w poprzednim sezonie, nawet jeśli obecnie dorównujecie mu umiejętnościami, może być przytłaczająca i wpływać na końcowy rezultat walki w alei. Z tego powodu domyślnie nie pokazujemy informacji o umiejętnościach przeciwnej drużyny.

Jeśli chodzi o maestrie bohaterów, nie sądzimy, by ich wpływ był równie znaczący jak ramek rankingowych, ale zapewne wywierałyby podobnie negatywny efekt w niektórych grach. Na przykład świadomość, że macie stoczyć pierwszą grę jakimś bohaterem, mierząc się z Yasuo na 7 poziomie maestrii, nie byłaby zbyt miła. Porównując negatywny wpływ, jaki wywiera to w każdym meczu, z raczej minimalnymi zaletami wynikającymi z tego, że przeciwna drużyna będzie dokładnie wiedziała, jak wielką macie emotikonę, stwierdzamy, że taka wymiana nie byłaby korzystna.

Nie wszystko w tej kwestii jest do końca jednoznaczne. Niektórzy z was mogą myśleć: użycie emotikony w grze, gdy wchodzisz na aleję, może zmieniać nastawienie do gry w podobny sposób, więc dlaczego na to pozwalacie? Rozmawialiśmy o tym, gdy po raz pierwszy uruchomiliśmy emotikony. Stworzyliśmy nawet przełącznik bezpieczeństwa, który umożliwiał nam ograniczenie widoczności tych emotikon tylko do własnej drużyny, gdyby sprawy wymknęły się spod kontroli. Ostateczna decyzja, by zostawić je widoczne dla obu drużyn, wynikała z dwóch powodów. 1. W większości przypadków ludzie nie używają swojej emotikony zaraz po wejściu na aleję. Zazwyczaj zanim emotikona zostanie użyta, mija już większość gry, więc ogólnie jej ewentualny wpływ na wynik meczu jest minimalny. 2. Niektóre z najciekawszych i godnych zapamiętania momentów w obu drużynach są uświetnione przez dobrze użyte emotikony. Uważamy, że zachowanie tych momentów jest ważne.



Wiemy też, że wielu graczy podgląda statystyki innych, korzystając z zewnętrznych stron, chcąc ustalić rangę przeciwników przed grą. To naturalny rezultat faktu, że statystyki gier rankingowych są publicznie dostępne, a niektórzy gracze szukają sposobu uzyskania przewagi. Mimo tego nie zwiększymy widoczności tych informacji przed grą. Chociaż niektórzy gracze chcieliby dostawać takie informacje, nie sądzimy, by zmuszanie innych graczy do ich oglądania zwiększyłoby w końcowym rozrachunku przyjemność z gry.

Riot Socrates, główny projektant gry


Aktualizacja głosu Lux jest fantastyczna (a ja nawet nie gram Lux). Czy możemy spodziewać się więcej takich aktualizacji w przyszłości, a jeśli tak, to jak często?

Cieszę się, że spodobał ci się głos Lux!

Aktualnie nie dysponujemy wystarczającymi zasobami, by aktualizować głosy starszych bohaterów. W przypadku Lux skorzystaliśmy z okazji, ponieważ aktorka podkładająca głos przyszła na nagranie dźwięku dla Lux Mistrzyni Żywiołów, a skoro planowaliśmy wielkie wydarzenie demaciańskie z okazji publikacji Galio, uznaliśmy, że warto też zaktualizować głos Lux. Aktualizacje głosów mogą się pojawiać od czasu do czasu w przyszłości, jeśli będzie to uzasadnione i pojawi się dobra okazja. Wiążą się one ze sporą ilością pracy, więc musimy uważnie zastanawiać się, zanim się do czegoś zobowiążemy, ale faktycznie przedstawimy kolejną aktualizację głosu w niezbyt odległej przyszłości!

Reav3, główny producent, bohaterowie


Czy przy tych wszystkich aktualizacjach dotyczących Runeterry możemy spodziewać się czegoś więcej związanego z Darkinami?

O, zdecydowanie nie zapomnieliśmy o Darkinach 😉

Ant in Oz, szef zespołu Budowniczych


Macie pytania? Udajcie się na stronę Spytaj Riot i zalogujcie na swoje konto League. Przeczytajcie, co robić, a czego unikać, a potem pytajcie śmiało.

Spytaj Riot Obiecujemy, że przeczytamy każde pytanie, ale nie możemy zagwarantować, że na każde odpowiemy. Niektóre pytania nie będą nadawać się do Spytaj Riot lub odpowiedzi na nie pojawiły się już gdzie indziej. Dla przykładu, nie będziemy zapowiadać tutaj nowych funkcji ani omawiać kwestii, które opisaliśmy już bardziej szczegółowo wcześniej (ale możemy wyjaśnić poszczególne zapisy!).

Jednak słuchamy was uważnie, więc pytajcie. Zadbamy o to, aby wasze pytania trafiły do tych pracowników Riot, którzy zajmują się interesującymi was kwestiami.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.