Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Spytaj Riot: Anivia czy jajko?

Witamy w Spytaj Riot!

W tym tygodniu wgląd w projekt Anivii i wskazówki dla nowych graczy dotyczące ramek rankingowych. Poza tym, Draven.

Co było pierwsze? Anivia czy jajko?

Anivia była pierwsza.

Anivia była pierwszą bohaterką, nad którą pracowałem w Riot, jeszcze jako stażysta. Byłem w firmie dopiero od tygodnia, ale ponieważ musieliśmy wypuścić wielu bohaterów zostałem poproszony o dokończenie jej projektu w przeciągu zaledwie dwóch tygodni. Chociaż Guinsoo zaakceptował jej wstępny projekt, wciąż wymagała ona dużo pracy. To, co chciałem z nią zrobić, wymagało też sporo nowych technologii. Była pierwszą bohaterką, u której wypróbowaliśmy kilkuetapowe zaklęcie (jej Q), a pomysł włączanej i wyłączanej superumiejętności, która wysysa manę, był wtedy zupełnie nowym konceptem w grze. Zamiana w jajko była nieprzetestowaną wcześniej techniką i jej pierwsze implementacje były niesamowicie niestabilne. W szczególności, że „Oczyszczenie” usuwało wtedy wszystkie negatywne efekty z postaci, co było moją największą zmorą.

Pamiętam jak podczas jednego z testów oczyszczenie usunęło efekt odliczający czas do ponownego użycia jajka, sprawiając, że gracz stał się nieśmiertelny. Próba naprawienia tego błędu doprowadziła do tego, że nagle gracz mógł zamienić się w jajko tylko raz, ale kiedy Anivia wróciła do swojej postaci nie miała żadnych zaklęć. Naprawienie tego błędu sprawiło znowuż, że po śmierci gracz natychmiast przemieniał się w jajko i mógł na stałe zostać pod postacią jajka, ale i tak mógł wciąż się poruszać i rzucać zaklęcia. I był do tego nieśmiertelny.

Nie wiesz czym jest strach, dopóki po całym Summoner’s Rift nie goni cię nieśmiertelne jajko z nieskończoną ilością many, ogłuszeniem na życzenie i zaklęciem tworzącym ścianę, która może przenieść cię w losową lokację na mapie i robi to jak tylko uderzy cię w odpowiedni sposób.

Brackhar, główny projektant, Stonehearth

Cóż jestem nowym graczem LoLa i czasem w swoich meczach natrafiam na graczy, którzy w loading screenie mają różne efekty wokół grafiki swojej postaci. Dla przykładu: złota obramówka wokół Tristany. Zastanawiam się co to jest i jak można to odblokować? Dla jasności: nie odnoszę się tu do symboli za określony poziom honoru.

Siema!

Te kontury wokół bohaterów na ekranie ładowania to ramki rankingowe i reprezentują one końcową rangę, którą dana osoba zdobyła podczas poprzedniego sezonu w League.

Można je zdobyć grając w gry rankingowe, które dostępne są, gdy uzyskasz już 30 poziom i będziesz mieć przynajmniej 20 bohaterów. Po rozegraniu dziesięciu gier rankingowych, zostaniesz umieszczony w dywizji. Jeśli będziesz nadal grać i wygrywać gry rankingowe, będziesz zdobywać punkty (znane jako PL) i będziesz awansować do dalszych kręgów.

Otrzymasz ramkę jeśli zdobędziesz przynajmniej srebrną rangę na koniec sezonu, co ma zazwyczaj miejsce pod koniec roku kalendarzowego. Wszystkie kręgi w kolejności:



Brąz → Srebro → Złoto → Platyna → Diament → Mistrz → Pretendent

Czyli ta Tristana, którą widziałeś, miała złotą ramkę? Osoba ta była w złotym kręgu na koniec ostatniego sezonu.

W skrócie: Są to ramki rankingowe i możesz zdobyć je osiągając srebrną lub wyższą rangę nim skończy się sezon.

Poza tym — witaj w League i powodzenia w grze. 🙂

bananaband1t, autor scenariusza, zespół redakcyjny

Dlaczego Draven jest tak idealny?

Draven wziął idealność niczym jedzenie na wynos. Tyle, że została mu przyniesiona. Dzięki obu wzmocnieniom. Przez wrogich dżunglerów.

Bilby, autor scenariusza, skórki

Macie pytania? Udajcie się na stronę Spytaj Riot i zalogujcie na swoje konto League. Przeczytajcie, co robić, a czego unikać, a potem pytajcie śmiało.

Spytaj Riot

Obiecujemy, że przeczytamy każde pytanie, ale nie możemy zagwarantować, że na każde odpowiemy. Niektóre pytania nie będą nadawać się do Spytaj Riot, lub odpowiedzi na nie pojawiły się już gdzie indziej. Dla przykładu, nie będziemy zapowiadać tutaj nowych funkcji ani omawiać kwestii, które opisaliśmy już bardziej szczegółowo wcześniej (ale możemy wyjaśnić poszczególne zapisy!).

Jednak słuchamy was uważnie, więc pytajcie. Zadbamy o to, aby wasze pytania trafiły do tych pracowników Riot, którzy zajmują się interesującymi was kwestiami.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.