Witamy w Spytaj Riot!
W tym tygodniu wyjaśnimy, dlaczego aktualizujemy klienta i co się dzieje z opisami śmierci.
Dlaczego aktualizujecie klienta?
Większość gier nigdy nie wymaga wymiany swojego klienta. Jednak League of Legends radośnie sobie pomyka przez prawie dekadę i niektóre elementy gry zaczęły trącić myszką.
Wycisnęliśmy z naszego wiernego klienta ostatnie soki, ale to oprogramowanie jest skonstruowane w oparciu o przestarzałą technologię i po prostu nie zostało zaprojektowane do obsługi rzeczy, które planujemy wprowadzić w League w przyszłości. Dlatego je przebudowujemy. Aktualizacja klienta oznacza przerobienie od podstaw strony głównej League. Poza samą grą klient wpływa na wszystkie aspekty League: sklep, poczekalnie, czat, wybór bohaterów i tego typu sprawy.
Dla graczy aktualizacja klienta ma znaczenie z dwóch powodów: zapewni im lepszą grafikę i lepszą technologię.
Grafika
Spójrzcie na klasycznego klienta. Poważnie, spójrzcie na stronę profilu. Co to jest, album z wycinkami dla czarodziejów? Teraz spójrzcie na stronę run. Dlaczego na glifach odporności na magię widnieją muszle? Odpowiedź: nikt tego nie wie. Ponieważ klient League był składany z kawałków przez wiele lat, jego stronom brakuje spójności wizualnej. Wraz z aktualizacją przeprojektowaliśmy klienta z wykorzystaniem motywu hextechowej magii, aby uzyskać spójny wygląd, który pasuje do grafiki i klimatu League of Legends. Wygląda to tak.
Technologia
Aktualny klient pracuje na technologii Adobe AIR, czyli najgorętszym oprogramowaniu z 2009 roku. Postanowiliśmy zbudować technologię nowego klienta od zera, w oparciu (mniej więcej) o Chromium. To pozwala nam usunąć zadawnione błędy klienta i wprowadzić nowe funkcje, takie jak powtórki.
cCc Grumbles cCc, kierownictwo publikacji marki i Cactopus, starszy autor
Co się dzieje z systemem opisów śmierci?
Krótka wersja jest taka, że system opisów śmierci ma kilka naprawdę poważnych wad strukturalnych, które utrudniają wprowadzanie nowych elementów i powodują, że utrzymywanie systemu jest bolączką.
Być może pamiętacie, jak w zeszłym roku przeprowadziliśmy dużą poprawkę opisów śmierci. Zdołaliśmy zwiększyć ich dokładność (ludzie nie „ginęli” już od Błysku), ale natrafiliśmy na impas: bez przebudowy całego systemu opisy śmierci wymagają absorbującej, stałej konserwacji, jeśli mają pozostać precyzyjne. Już widzimy, że wprowadzone wówczas poprawki zaczynają się przedawniać.
Jeśli znowu zdecydujemy się skupić na opisach śmierci, będziemy chcieli przebudować całą ich podstawę, aby poprawić wadliwą strukturę. Powodem, dla którego jeszcze się za to nie zabraliśmy, jest to, że wymaga to relokacji zasobów, a w tej chwili priorytet mają inne sprawy. Jeśli (znowu) zobaczycie, że zabił was Błysk, być może czeka nas więcej prac konserwacyjnych.
Meddler, główny projektant rozgrywki
Macie pytania? Udajcie się na stronę Spytaj Riot i zalogujcie na swoje konto League. Przeczytajcie, co robić, a czego unikać, a potem pytajcie śmiało.
Spytaj Riot Obiecujemy, że przeczytamy każde pytanie, ale nie możemy zagwarantować, że na każde odpowiemy. Niektóre pytania nie będą nadawać się do Spytaj Riot lub odpowiedzi na nie pojawiły się już gdzie indziej. Dla przykładu, nie będziemy zapowiadać tutaj nowych funkcji ani omawiać kwestii, które opisaliśmy już bardziej szczegółowo wcześniej (ale możemy wyjaśnić poszczególne zapisy!).
Jednak słuchamy was uważnie, więc pytajcie. Zadbamy o to, aby wasze pytania trafiły do tych pracowników Riot, którzy zajmują się interesującymi was kwestiami.