Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Sona – analiza zmian

Sona “Wprowadziliśmy wiele zmian w Sonie. Oto nasze przemyślenia na temat gry Soną i jej wykorzystania w obecnych rozgrywkach:

– Naprawiliśmy bug związany z Power Chorde: Diminuendo, które nie zmniejszało zadawanych obrażeń. Rzeczywiście, Power Chord: Diminuendo nie redukowało damage celu. Bug było dość ciężko wykryć, ponieważ akord zmniejszał tylko liczbę obrażeń na pasku, ale nie obniżał rzeczywistego damage.

Po naprawie tego błędu, zapytaliśmy się o jego wpływ na balans Sony. Sona obecnie posiada miano “first picka” jako supporta, martwimy się o jeszcze większy wzrost jej popularności. Postawiliśmy sobie pytanie: “Co można zrobić, żeby Sona nie była aż tak potężna w grach na wysokim ELO.” Obecnie jest bardzo mocna, a naprawa tego błędu może grozić jeszcze większą dominacją na linii. Nie chcieliśmy także zbyt bardzo jej osłabiać, żeby nie skrzywdzić innych graczy. Udało nam się, dzięki czemu Sona, w porównaniu do innych supportów, nie jest już tak silna (co nie znaczy, że jest słaba).

Obserwując moc Sony w rozgrywkach high ELO, zauważyliśmy, że jej early game burst jest głównym źródłem jej opekowatości. Ważne jest, żeby bohaterowi posiadali swoje wady i zalety, podczas gdy Sona jest pod tym względem zbyt dobra, nawet kiedy pominiemy wykorzystywane przez nią taktyki. W skrócie uważamy, że przyda jej się kilka osłabień, które wzbogacą kompozycje graczy na bot-lane. Oto lista zmian:

  • Podstawowy damage Power Chordu zmieniono na 13 /20 /27 /35 /43 /52 /62 /72 /82 /92 /102 /112 /122 /132 /147 /162 /177 /192 z 8 + 10 x level

(Dotyczy to tylko do obrażeń podstawowych, które ciągle są podwajane przez Power Chord: Staccato)
Te osłabienia skupiają się głównie na early game, pozostawiając dalsze etapy gry praktycznie bez zmian.
Zauważyliśmy także, że Sona w late game może stać się zbyt wytrzymała jak na supporta. Dzięki wsparciu graczy, skupiliśmy się także na tym zagadnieniu. Zapytaliśmy się ich o główne cechy Sony, które mogą powodować jej dużą wytrzymałość. Pamiętając o tym, nerf jest zrównoważony biorąc po uwagę bug, który naprawiamy. Zmiany nie powinny być mocno odczuwalne.



Aria wytrwałości:

  • Bonusowy Armor i Odporność na Magię dodawana sobie i sojusznikom została zmniejszona na 6/7/8/9/10 z 8/11/14/17/20
  • Zmieniono dodatkowy Armor i Odporność na Magię na 6/7/8/9/10 z 3/6/9/12/15

W ramach balansu tych osłabień, zwiększyliśmy początkową wytrzymałość Sony, która obecnie jest rzeczywiście niska:

  •  Zwiększono Podstawowe HP do 450 (z 410)
  • Zwiększono Podstawowy Amor do 11.3 (z 9.3)

Po testach zauważyliśmy, że ciągle nie udało nam się odczuwalnie osłabić naprawionego buga Sony, dlatego dorzuciliśmy jeszcze:

  • Zmniejszony czas trwania Power Chord: Diminuendo z 4 sekund na 3.

4 sekundy są na prawdę długim czasem jak na jakikolwiek debuff, dlatego stwierdziliśmy, że aż tak długie osłabienie nie jest potrzebne.

Zmianom Sony poświęciliśmy wiele czasu podczas testów, jednak ciągle będziemy ją monitorować po patchu. Osobiście uwielbiam grać Soną i jestem pewien, że wprowadzone zmiany nie uczynią jej bezużyteczną. Mam nadzieję, że te informacje wyjaśniły Wam trochę zmian nadchodzących w patchu. Dzięki za czytanie!”

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.