W związku ze sporymi zmianami w runach część z Was nie wie jak skutecznie przygotować swojego supporta do gry rankingowej. Postanowiliśmy przeanalizować runy używane przez profesjonalistów. Zestawy zostały przygotowane na podstawie minimum 100 meczy, przy czym rozgrywki Full Premade miały dwukrotnie większy wpływ na ostateczną ocenę, a zestawy używane podczas LCSów/OGNa pięciokrotnie większy wpływ niż rozgrywki SoloQ. Najpopularniejsze zestawy powstały po wybraniu najczęściej występującego połączenia. Runy w alternatywach są posortowane według częstości występowania.
Jest to strona przeznaczona dla osób, które dla supporta mogą poświęcić tylko jedną stronę run. Poniższy zestaw jest w miarę uniwersalny i pozwoli Wam na dość swobodną grę na linii
3x Armor
9x Flat HP
9x Armor
9x Flat magic resist

3x Armor
9x Flat HP
9x Attack Damage
9x Flat magic resist
2x Armor + 1x HP Regen
3x Movement Speed
2x HP + 1x Armor
5x HP flat + 4x Armor
9x HP per level
9x Armor per level
9x Mixed Penetration
9x Attack Damage
9x MR per level

3x Ability Power
9x Flat HP
9x Magic Penetration
9x Flat magic resist
3x Armor
9x Flat HP
9x Armor
9x Ability Power
Oba zestawy były równie często używane, a o ich użyciu decydowała ilość obrażeń magicznych na linii przeciwnika (im więcej tym częściej gracze skłaniali się ku pierwszemu zestawowi).
Alternatywy Quinty2x HP + 1x
Ability Power i Armor zdominowały Quinty. Sporadycznie widzieliśmy połączenie 2 quintów na HP oraz trzeciego sytuacyjnego runu.
Seale / Pieczęcie 9x Armor
9x GP10
Niektórzy gracze testują powrót do run generujących złoto, jednakże z zaobserwowanych statystyk wynika, że w większości nie jest to skuteczne rozwiązanie.
Marki / ZnakiDla Morgany nie zauważono dobrych alternatyw dla Armora/Magic Pen.
Glyphs / Glify 6x Cooldown Reduction +3x Magic Resist
9x Mana Regen

3x Ability Power
9x Flat HP
9x Magic Penetration
9x Ability Power
Jest to bardzo agresywny zestaw i pomimo, że był on zdecydowanie najczęściej używany radzimy na niego uważać – używając go jesteś bardzo squishy i zwyczajnie musisz grać bardzo agresywnie.
Alternatywy Quinty3x Armor
Standardowa alternatywa – w przypadku Karmy dużo częściej używa się run na Moc Umiejętności.
Seale / Pieczęcie 9x Mana Regen
5x Flat HP + 4x Armor
9x Armor
9x Armor per level
Wśród pieczęci u Karmy była najwieksza różnorodność
Marki / ZnakiDla Morgany nie zauważono dobrych alternatyw dla Armora/Magic Pen.
Glyphs / Glify 6x Cooldown Reduction +3x Magic Resist
9x Mana Regen

3x Armor
9x HP per level
9x Attack Damage
9x Flat magic resist
Dosyć standardowy wybór poza sealami, gdzie znajdują się skalujące runy na HP zamiast flat. Jest to w dużej mierze wpływ PoohManDu – będącego obecnie na rezerwie SK Telecom T1 K.
Alternatywy Quinty2x HP + 1x Attack Damage
Wersja występująca czasami także z trzecim HP quintem zamiast kolejnego bonusu do AD. Wyjątkowo mała różnorodność wyborów i zdecydowana większość graczy na Threshu stosuje runy na Pancerz.
Seale / Pieczęcie 9x Armor
9x HP Flat
5x HP flat + 4x Armor
W zasadzie dowolna mieszanka run na Armor i HP – gracze stosowali je w różnych proporcjach, a ich liczba zależała głównie od run na quintach (jeśli znajdowało się tam armor to na sealach częściej pojawiał się flat HP)
Marki / Znaki 9x Mixed Penetration
9x Magic Penetration
Obie alternatywy są używane w wyjątkowo rzadkich sytuacjach, a większość graczy jako marki wybiera runy zwiększające nasze obrażenia od ataków.
Glyphs / Glify6x Flat Magic Resist +3x Armor
Magic Resist w rzadkich wypadkach było zamieniane częściowo na armor. W rzadkich przypadkach stosowano skalujące runy na odporność na magię, a sporadycznie runy na skrócenie czasu odnowienia.

3x Armor
9x Flat HP
9x Attack Damage
9x Flat magic resist
1x Armor + 1x Health + 1x Mana Regen
2x HP + 1x Attack Damage
3x Ability Power
9x Mana Regen flat
9x Armor
9x Armor
9x Mixed Penetration
9x Magic Penetration
9x Mana regen flat
3x Flat magic resist +6x Cooldown Reduction

3x Ability Power
5x Flat HP + 4x Armor
9x Magic Penetration
9x Ability Power
3x Armor
W przypadku trudniejszych linii warto zastanowić się nad zmianą Ability Power na Armor.
Seale / Pieczęcie 9x Mana Regen flat
9x Flat HP
9x Armor
Lulu jest dość manożerna, dlatego też część graczy wybierała runy zapewniające regeneracje (jednak zawsze ustawiali wtedy runy na pancerz na quintach)
Marki / Znaki 9x Armor
9x Mixed Penetration
Podobnie jak w przypadku quintów, także i znaki często były zamieniane na bardziej defensywną opcję – pancerz.
Glyphs / Glify 9x Magic Resist flat
9x Mana regen flat
3x Flat magic resist +6x Cooldown Reduction
Największa różnorodność panowała w glifach – w zasadzie od gracza zależało konkretne upodobanie.