Nowe runy trafią do nas już wkrótce. Warto więc przyjrzeć się dokładnie jak będzie działał system nowych run, a także sprawdzić listę wszystkich dotychczas ujawnionych run. Dodatkowo będzie ona na bieżąco aktualizowana, więc w każdej chwili będziecie mogli sprawdzić, czy Riot ogłosiło jakąś nową runę.
Jak działa nowy system run?
Odmiennie niż dotychczas runy będą podzielone na 5 drzew: dominacji, inspiracji, precyzji, czarnoksięstwa oraz determinacji(nazwy w języku polskim nie są jeszcze oficjalne). Każda runa przypisana jest do danego slotu w ścieżce, a na każdy slot przypadają po 3 runy. Z jednego drzewka będziemy mogli wybrać 4 runy: kluczową oraz 3 standardowe sloty. Natomiast z drugiego będziemy mogli wybrać tylko dwie runy. Dodatkowo w zależności od tego jakie drzewka wybraliśmy otrzymamy mały bonus do jakiejś statystyki.
Wszystkie umiejętności kluczowe w akcji:
Dodatkowo Riot stworzyło symulator, gdzie możecie stworzyć własne strony na Runy w nowym systemie. Sprawdźcie sami tutaj!
Lista run:
Ścieżka Dominacji
Runy kluczowe:Drapieżnik – Wyposaża buty w aktywny efekt „Drapieżnik”.
Ładuj przez 1,5 sekundy poza walką, aby zyskać 45% prędkości ruchu na 15 sek. Ataki lub umiejętności zadające obrażenia zakończą ten efekt, powodując 60-140 (+0,2 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku)(+0,3 pkt. mocy umiejętności) pkt. dodatkowych obrażeń adaptacyjnych.
180 sek. odnowienia. Na początku meczu się odnawia i zaczyna się odnawiać, gdy przygotowanie zostanie przerwane.
Porażenie – Trafienie bohatera 3 wyjątkowymi atakami lub umiejętnościami w ciągu 2 sek. zadaje dodatkowe obrażenia (adaptacyjnie).
Obrażenia: 60-220 (+0.50 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku, +0.3 pkt. mocy umiejętności) pkt.
Czas odnowienia: 50-25 sek.
Mroczne Żniwa – Bohaterowie, duże stwory i duże potwory upuszczają esencję duszy w chwili śmierci. Zbieranie dusz sprawia, że twój następny atak na bohaterze lub budowli wykonany w ciągu 20 sek. zada dodatkowe obrażenia adaptacyjne.
Dodatkowe obrażenia: 60-100 (+0.15 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku) (+0.1 pkt. mocy umiejętności) + zebrane esencje duszy.
Dusze bohaterów dają następującą liczbę esencji duszy: 10.
Dusze potworów dają następującą liczbę esencji duszy: 2.
Dusze stworów dają następującą liczbę esencji duszy: 5.
Standardowy slot 1:
Zombie Totem – Gdy zniszczysz wrogi totem, na jego miejscu pojawi się sojuszniczy Zombi Totem. Jeżeli posiadasz już totem w zaroślach, w których pojawiłby się Zombi Totem, zastępuje on totem z talizmanu na maksymalnie 30 sek.
Zombi Totemy są widoczne, utrzymują się przez 180 sek. i nie liczą się do limitu totemów.
Kolekcja Oczu – Zyskujesz na stałe +2 pkt. mocy umiejętności lub +1.4 pkt. obrażeń od ataku, adaptacyjnie pkt. za udział w zabójstwie bohatera i połowę za udział w zniszczeniu totemu.
Duch Poro – Wejdź w zarośla, aby po krótkim przygotowaniu przywołać Poro (może zostać przerwane przez obrażenia lub rzucanie innych zaklęć). Poro pozostanie w miejscu i będzie zapewniać wizję do czasu przywołania nowego.
Jeżeli wróg wejdzie w zarośla, w których znajduje się Poro, wystraszy go, a efekt będzie odnawiał się przez 30 sek.
Standardowy slot 2:Cios Poniżej Pasa – Zadawanie obrażeń bohaterom z ograniczonym ruchem lub możliwością działania zadaje 12-30 pkt. dodatkowych nieuchronnych obrażeń (zależnie od poziomu).
Czas odnowienia: 4 sek.
Smak Krwi – Leczysz się, gdy zadajesz obrażenia wrogim bohaterom.
Leczenie: 18-35 (+0.20 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku, +0.1 pkt. mocy umiejętności) pkt. zdrowia (zależnie od poziomu)
Czas odnowienia: 20 sek.
Niespodziewane Uderzenie – Użycie doskoku, skoku, mignięcia lub teleportacji zwiększa twoje obrażenia przeciwko bohaterom o 5% na następne 3 sek.
Standardowy slot 3:
Krwiożerczy Łowca – Leczysz się o pewien procent obrażeń zadanych za pomocą swoich umiejętności. Leczenie: 2.5% + 2.5% za każdy ładunek Łowcy Nagród.
Ładunek Łowcy Nagród zdobywasz, gdy bierzesz udział w zabójstwie każdego wrogiego bohatera po raz pierwszy.
Wartość leczenia jest zmniejszona do jednej trzeciej w przypadku umiejętności obszarowych.
Pomysłowy Łowca – Zyskujesz 1% skrócenia czasu odnowienia efektu użycia przedmiotów plus dodatkowo 6% za każdy ładunek Łowcy Nagród(działa także na Talizmany).
Zdobywasz ładunek Łowcy Nagród, gdy bierzesz udział w zabójstwie każdego wrogiego bohatera po raz pierwszy.
Bezwzględny Łowca – Zyskujesz 8 jedn. prędkości ruchu poza walką plus 8 jedn. za każdy ładunek Łowcy Nagród.
Zdobywasz ładunek Łowcy Nagród, gdy bierzesz udział w zabójstwie każdego wrogiego bohatera po raz pierwszy.
Ścieżka Precyzji
Runy KluczoweNatarcie – Atakowanie tego samego bohatera daje kumulujące się w nieskończoność obrażenia od ataku (1.5-4 pkt. obrażeń od ataku za każdy ładunek, podwojone w przypadku bohaterów walczących w zwarciu).
Czas działania ładunku: 4 sek.
Po zmianie celu zachowujesz połowę ładunków.
Zabójcze Tempo – 1,5 sek. po zadaniu obrażeń bohaterowi wpadasz w szał i zyskujesz 30-80% prędkości ataku (zależnie od poziomu) na 3 sek. Atakowanie bohaterów wydłuża efekt do 6 sek.
Czas odnowienia: 6 sek.
Zabójcze Tempo umożliwia tymczasowe przekroczenie limitu prędkości ataku.
Zwinne nogi – Gdy atakujesz i poruszasz się, gromadzisz ładunki energii. Gdy zgromadzisz 100 ładunków, twój następny atak staje się naładowany.
Naładowane ataki leczą cię o 5-50 (+0.10 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku, +0.20 pkt. mocy umiejętności) pkt. i zwiększają prędkość ruchu o 30% na 1 sek.
Nie zadaje obrażeń potworom.
Standardowy slot 1:
Przeleczenie – 50% nadwyżki leczenia zamienia się w zanikającą tarczę o wytrzymałości wynoszącej maksymalnie 30 pkt. + 8% twojego całkowitego zdrowia.
W przypadku leczenia przez sojuszników 50% nadwyżki leczenia zamienia się w tarczę.
Triumf – Udział w zabójstwie przywraca 15% brakującego zdrowia i daje ci dodatkowo 25 szt. złota.
Rozwój Myśli – Gdy masz mniej niż 60% many, twoje podstawowe ataki przeciwko bohaterom kumulują Skupienie do maksymalnie 5 ład. Po opuszczeniu walki całe Skupienie zostaje zamienione na manę. Naładowane ataki kumulują dodatkowe Skupienie.
Standardowy slot 2:
Nowa mechanika związana z trzema poniższymi runami – ładunki Legendy.
Zyskujesz ładunki Legendy za każde 30 pkt. zdobytych:
20 pkt. za udział w zabójstwie bohatera.
20 pkt. za udział w zabójstwie potężnego potwora.
4 pkt. za zabicie dużego potwora.
1 pkt. za zabicie stwora.
Legenda: Żwawość – Zyskujesz 5% prędkości ataku plus dodatkowe 3% za każdy ładunek Legendy (maks. 5 ład.).
Legenda: Rodowód – Zyskujesz 1% kradzieży życia za każdy ładunek Legendy (maks. 5 ład.).
Legenda: Nieustępliwość – Zyskujesz 5% nieustępliwości plus dodatkowe 3% za każdy ładunek Legendy (maks. 5 ład.).
Standardowy slot 3:
Ostateczny Cios – Zadajesz 5% więcej obrażeń bohaterom, którzy mają mniej niż 40% zdrowia.
Odcięcie – Zadajesz do 8% więcej obrażeń przeciwko wrogim bohaterom, zależnie od tego, ile więcej mają zdrowia od ciebie.
Ostatni Bastion – Mając mniej niż 80% zdrowia, zadajesz bohaterom do 5% obrażeń więcej.
Ścieżka Czarnoksięstwa
Runy KluczowePrzywołanie Aerie – Twoje ataki i umiejętności wysyłają Aerie do wskazanego celu, zadając obrażenia wrogom albo osłaniając tarczą sojuszników.
Obrażenia: 10 + 40 pkt. zależnie od poziomu +0,1 pkt. mocy umiejętności lub +0,15 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku
Tarcza: 40-100 pkt. zależnie od poziomu +0,25 pkt. mocy umiejętności lub +0,25 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku
„Duszek” nie może być wysłany ponownie, dopóki do ciebie nie powróci.
Ezoteryczna Kometa – Zadawanie obrażeń bohaterom za pomocą umiejętności powoduje zrzucenie komety w dane miejsce.
Obrażenia (adaptacyjne): 40-100 pkt. zależnie od poziomu (+0.2 pkt. mocy umiejętności i 0.35 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku)
Czas odnowienia: 20-8 sek.
Pęd Fazowy – Trafienie wrogiego bohatera za pomocą 3 wyjątkowych ataków lub umiejętności w ciągu 2 sek. daje 30-60% prędkości ruchu zależnie od poziomu.
W zwarciu: Dodatkowo zyskujesz 75% odporności na spowolnienie na czas działania.
Czas działania: 3 sek.
Czas odnowienia: 15 sek.
Kula Nulifikacji – Przy 30% zdrowia zyskujesz tarczę pochłaniającą obrażenia magiczne, która blokuje 30-120 pkt. obrażeń zależnie od poziomu (+10% mocy umiejętności lub +15% obrażeń od ataku).
Czas odnowienia: 60 sek.
Opaska Przepływu Many – Co 60 sek. koszt many lub energii następnej umiejętności zostaje zwrócony, a ponadto otrzymujesz 10% brakującej many lub energii.
Nadzwyczajny Kapelusz – Czas odnowienia twojej superumiejętności jest skrócony o 5%. Ta wartość zwiększa się o 2.0% za każdym razem, gdy twoja superumiejętność zacznie się odnawiać. Kumuluje się do 5 razy.
Standardowy slot 2:
Transcendencja – Zyskujesz 10% skrócenia czasu odnowienia, gdy awansujesz na poziom 10.
Każdy procent skrócenia czasu odnowienia, który przekracza limit skrócenia czasu odnowienia, zostaje zamieniony na +2 pkt. mocy umiejętności lub +1.4 pkt. obrażeń od ataku, adaptacyjnie.
Chyżość – Zyskujesz 3% dodatkowej prędkości ruchu i dodajesz 8% swojej prędkości ruchu do mocy umiejętności lub obrażeń od ataku, adaptacyjnie (zależnie od poziomu).
Całkowite Skupienie – Gdy masz ponad 70% zdrowia, zyskujesz do +40 pkt. mocy umiejętności lub +28.0 pkt. obrażeń od ataku, adaptacyjnie pkt. (zależnie od poziomu).
Standardowy slot 3:
Poparzenie – Twoja następna umiejętność podpala bohaterów, zadając 10-40 pkt. dodatkowych obrażeń magicznych zależnie od poziomu.
Czas odnowienia: 20-8 sek.
Kroczący Po Wodzie – Zyskujesz 25 jedn. prędkości ruchu i do +30 pkt. mocy umiejętności lub +21.0 pkt. obrażeń od ataku, adaptacyjnie pkt. (zależnie od poziomu), gdy przebywasz w rzece.
Nadchodząca Burza – Co każde 10 min. zyskujesz moc umiejętności lub obrażenia od ataku (adaptacyjne).
10 min: + 8 pkt. mocy umiejętności lub 6 pkt. obrażeń od ataku
20 min: + 24 pkt. mocy umiejętności lub 18 pkt. obrażeń od ataku
30 min: + 48 pkt. mocy umiejętności lub 36 pkt. obrażeń od ataku
40 min: + 80 pkt. mocy umiejętności lub 60 pkt. obrażeń od ataku
50 min: + 120 pkt. mocy umiejętności lub 90 pkt. obrażeń od ataku
60 min: + 168 pkt. mocy umiejętności lub 126 pkt. obrażeń od ataku
itd.
Ścieżka Determinacji
Runy KluczoweUścisk Nieumarłego – Co każde 4 sek. w walce twój następny podstawowy atak na bohaterze zada dodatkowe obrażenia w wysokości 3% twojego maksymalnego zdrowia.
Uleczy cię o 1.5% twojego maksymalnego zdrowia.
Na stałe zwiększy twoje zdrowie o 5pkt.
Bohaterowie walczący z dystansu: obrażenia i leczenie są zmniejszone o połowę i zyskują 2 pkt. zdrowia na stałe.
Opiekun – Kliknięcie PPM sojuszniczego bohatera na 3 sek. umieszcza na nim osłonę. Zanim ty lub ten sojusznik otrzymacie obrażenia, zyskujecie tarczę na 2.5 sek. 45 sek. odnowienia, 6 sek. jeśli tarcza się nie aktywuje.
Całkowita wytrzymałość tarczy: 110-250 pkt. + (0.15 pkt. mocy umiejętności) + (+10% dodatkowego zdrowia).
Reperkusje – Po unieruchomieniu wrogiego bohatera twój pancerz i odporność na magię zwiększają się o 10 pkt. + 30% na 2.5 sek. Następnie po upływie 2.5 sek. zadajesz obrażenia pobliskim wrogom.
Obrażenia: 40-140 (+3.5% twojego maksymalnego zdrowia) pkt. adaptacyjnych
Czas odnowienia: 20 sek.
Standardowy slot 1:
Wytrwałość – Po rzuceniu czaru przywoływacza zyskujesz 25% nieustępliwości i 25% odporności na spowolnienie na 10 sek. Twój pancerz i odporność na magię zwiększają się o 7% za każdy czar przywoływacza w trakcie odnowienia.
Demolka – Przygotuj potężny atak przeciwko wieży przez 4 sek., znajdując się w promieniu 600 jedn. od niej. Atak zadaje 375 (+20% twojego maksymalnego zdrowia) pkt. dodatkowych obrażeń fizycznych.
Czas odnowienia: 60 sek.
Przypływ Życia – Ograniczanie ruchów wrogich bohaterów oznacza ich na 4 sek.
Sojusznicy, którzy zaatakują tak oznaczonego wroga, leczą się o 5 pkt. + 1.0% twojego maksymalnego zdrowia.
(Wartość leczenia jest zmniejszona do jednej trzeciej w przypadku twoich własnych ataków).
Standardowy slot 2:
Żelazna Skóra – Zyskujesz 3 pkt. pancerza. Za każdym razem, gdy uleczysz się o co najmniej 20 pkt. zdrowia lub za pomocą przedmiotu zaopatrzeniowego, twój pancerz zwiększa się o 5% na 3 sek.
Lustrzana Skorupa – Zyskujesz 3 pkt. odporności na magię. Za każdym razem, gdy uleczysz się o co najmniej 20 pkt. zdrowia lub za pomocą przedmiotu zaopatrzeniowego, twoja odporność na magię zwiększa się o 5% na 3 sek.
Szkolenie Sprawnościowe – Po 10 min. zyskujesz 6 pkt. pancerza i 6 pkt. odporności na magię, a twój całkowity pancerz i odporność na magię zwiększają się o 5%.
Zasięg: 800 jedn.
Standardowy slot 3:
Przerost – Gdy potwory lub wrogie stwory giną blisko ciebie (co każde 10jedn.), twoje maksymalne zdrowie na stałe zwiększa się o 0.2%.
Zasięg: 1400 jedn.
Rewitalizacja – Leczenie i tarcze są o 5% silniejsze i zwiększają się o dodatkowe 10% na celach, które mają mniej niż 40% zdrowia.
Drugi Oddech – Po otrzymaniu obrażeń od wrogiego bohatera 4% twojego maksymalnego zdrowia zregeneruje się w ciągu 10 sek.
Ścieżka Inspiracji
Runy Kluczowe
Lodowcowe Ulepszenie – Trafienie wrogiego bohatera podstawowym atakiem spowalnia go na 2 sek. (6-3 sek. odnowienia na jednostkę). Efekt spowolnienia rośnie w siłę wraz z upływem czasu. Ataki dystansowe spowalniają o 25-40%. Ataki w zwarciu spowalniają o 35-50%.
Spowolnienie bohatera za pomocą efektu użycia przedmiotu wystrzeliwuje zamrażający promień, który zamraża pobliski teren na 5 sek., spowalniając wszystkie jednostki na tym obszarze o 50% (maksymalnie 3 promienie na każde użycie przedmiotu).
Przywoływacz Specjalista – Zyskujesz 15% skrócenia czasu odnowienia czaru przywoływacza oraz możliwość zamiany jednego ze swoich czarów przywoływacza na inny w sklepie za następującą liczbę Odłamków Przywoływacza: 1.
Pierwszy Odłamek Przywoływacza dostajesz po 2 min., a każdy następny co 6 min. (maksymalnie możesz posiadać następującą liczbę odłamków: 2)
(Kupienie Porażenia nie zapewnia dostępu do przedmiotów związanych z tym czarem).
(Nie możesz mieć dwóch takich samych Czarów Przywoływacza).
Trzecia umiejętność kluczowa nie została jeszcze oficjalnie ujawniona, lecz znamy pierwsze szczegóły z nią związane! Sprawdźcie tutaj.
Standardowy slot 1:
Hextechowy Błyskalazek – Gdy Błysk się odnawia, zostaje zastąpiony Hexabłyskiem.
Hexabłysk: Przygotowuj się przez 2.5 sek., aby mignąć w pobliskie miejsce.
Czas odnowienia: 20 sek. Zaczyna odnawiać się przez 10 sek., gdy zaczniesz walkę z bohaterem.
Dostawca Ciastek – Dostawa Ciastek: Zyskujesz Ciastko Nieustającej Woli Totalbiscuita co 3 min, aż do 12 min.
Ciastka odnawiają 15% twojego brakującego zdrowia i many i na stałe zwiększają maksymalną liczbę punktów many o 40.
Bohaterowie nie korzystający z many odzyskują zamiast tego 20% brakującego zdrowia.
Idealne Wyczucie Czasu – Zaczynasz grę z przedmiotem: Uruchamianie Stopera, który przemieni się w: Zegarek po 6 min. Zegarek oferuje jednorazowy efekt Inercji.
Skraca czas odnowienia Klepsydry Zhonyi, Anioła Stróża i Kamiennej Płyty Gargulca o 15%.
Standardowy slot 2:
Magiczne Obuwie – Otrzymujesz darmowe Lekko Magiczne Buty po 10 min., ale nie możesz wcześniej kupić butów.
Lekko Magiczne Buty dają ci dodatkowe 10 jedn. prędkości ruchu, a koszt ich ulepszenia jest mniejszy o 50 szt. złota.
Rynek Przyszłości – Możesz się zadłużyć, aby kupić przedmioty. Wysokość zadłużenia zwiększa się wraz z czasem.
Limit zadłużenia: 150 + 5szt. złota / min
Koszt pożyczki: 50 szt. złota za każdy przedmiot.
Dematerializator Stworów – Zaczynasz grę z 6 Wędrujące Stwory, które natychmiast zabijają i wchłaniają stwory. Wędrujące Stwory odnawiają się przez pierwsze 155 sek. gry.
Wchłonięcie stwora na stałe zwiększa twoje obrażenia o 4% przeciwko temu rodzajowi stwora i dodatkowo 1% za każdego wchłoniętego stwora tego typu.
Standardowy slot 3:
Kosmiczna Przenikliwość – +5% skrócenia czasu odnowienia
+5% maksymalnego skrócenia czasu odnowienia
+5% skrócenia czasu odnowienia czarów przywoływacza
+5% skrócenia czasu odnowienia przedmiotów
Prędkość Zbliżeniowa – Zyskujesz 10% prędkości ruchu w pobliżu sojuszników, którzy zostali trafieni kontrolą tłumu lub wrogów trafionych przez ciebie kontrolą tłumu.
Zasięg: 1000 jedn.
Ciało Astralne – + 100 pkt. zdrowia na stałe
– 5% obrażeń zadawanych bohaterom do 10 min.
To wszystkie runy, które zostały dotychczas zapowiedziane. Nie zapomnijcie wpadać tu co jakiś czas sprawdzić, czy nowe runy nie zostały ogłoszone. Która z run najbardziej Wam się podoba? Podzielcie się w komentarzach.