Rework Magów
Kiedy rozpoczynaliśmy rozmowę o reworku magów wspomnieliśmy, że nie zamierzamy tylko wyłącznie zreworkować szóstki wymienionych w tym czasie championów, ale również zająć się całą resztą tej klasy. Podobnie jak w przypadku reworku marksmanów wybraliśmy 9 postaci, które otrzymają zmiany o mniejszej skali, które mają na celu poprawienie ogólnego wrażenia czerpanego z grania nimi i zwiększenie ich powiązania z własną tematyką. Te postacie nie potrzebowały dużych zmian popartych zmianami wizualnymi jak wspomniana szóstka ale rework magów był świetną okazją by wnieść trochę świeżości do ich gameplayu. Podobnie jak w przypadku innych tego typu postów na szybko przyjrzymy się jakie są nasze myśli związane z tymi championami co powinno dać wam jakąś wskazówkę na temat tego czego możecie się spodziewać po reworku tej klasy.
Fiddlesticks
Co nam się podoba:
- Fiddlesticks jest sneaky. On zawsze czekał na idealną okazję by wyskoczyć i przerazić przeciwny team (często wygrywając w ten sposób gry)
Co nam się nie podoba:
- Mało zajmujący pasyw będący tylko boostem do statystyk, który ciężko odczuć
- Możliwość perma-drainu celów, które nie posiadają CC’kków prowadzi do istnienia nudnego gameplayu dla obu stron
Co chcemy osiągnąć poprzez aktualizację?:
- Pasyw Fiddlesticksa będzie interaktywny i będzie wywierał zauważalny wpływ na rozgrywkę
- Poczynione zostaną pewne ogólne poprawki mające na celu zachowanie zdrowej rozgrywki, a pewna niezdarność Fiddlesticksa zostanie usunięta
Veigar
Co nam się podoba:
- Stackowanie AP daje wrażenie jakbyś aktywnie brał udział w zwiększaniu mocy Veigara
- Możliwość znuke’owania jednego celu. Podoba nam się fakt, że obecność Veigara w grze jest istotna dla obu drużyn – “Jak w najlepszy sposób możemy umożliwić mu zburstowanie celu?” vs “Jak najlepiej się przed nim bronić?”
- Mocno zarysowana tematyka. Mszczenie się na dużych gościach jest mocną tematyką dla kogoś kto w końcu cię złapie i zniszczy/
Co nam się nie podoba:
- Veigar nie ma optymalnego sposobu na użycie ulta. On po prostu wskazuje cel naciska przycisk i efekt zawsze jest ten sam.
- Jego obecny pasyw wygląda po prostu na wymówkę by dać mu wysokie koszty umiejętności
Co chcemy osiągnąć poprzez aktualizację?:
- Pasyw Veigara będzie połączony z jego tematyką i będzie pasował do jego planu na grę.
- Gracze będą rozumieć kiedy i dlaczego zostali zabici przez Primordial Burst
Kennen
Co nam się podoba:
- Mark of the Storm daje graczom Kennena świetną możliwość do zaprezentowania swoich umiejętności poprzez łączenie spelli w stuna
- Zone-Control. Kennen generuje spore zagrożenie zwłaszcza w pobliżu ciasnych przejść co stwarza napięcie w sytuacjach odbywających się przed walką
Co nam się nie podoba:
- RNG Slicing Maelstroma sprawia, że obu drużynom ciężko jest jednoznacznie określić co Kennen wniesie do walki kiedy ta się już rozpocznie
Co chcemy osiągnąć poprzez aktualizację?:
- Satysfakcja i korzyści z poprawnego użycia ulta zostaną zwiększone
- Jego tożsamość wojownika z potencjałem na dużą ilość CC zostanie zwiększona
Ziggs
Co nam się podoba:
- Świetnie oddana tematyka szalonego bombiarza
- Dzięki możliwości ciągłego rzucania bomb wypełnia on unikalną rolę “artylerii”
- Użycie Mega Inferno Bomb prowadzi do powstania momentów i daje możliwość graczom na zaprezentowanie naprawdę świetnych zagrań
Co nam się nie podoba:
- Ziggs ma możliwość ciągłego przedłużania gry przez pushowanie wielu fal minionów
- Nie wyróżnia się ona za bardzo od innych magów z długim zasięgiem (np. Lux, Xerath) co oznacza, że wybierając pomiędzy nimi kierujesz się tym co jest aktualnie najsilniejsze
Co chcemy osiągnąć poprzez aktualizację?:
- Ziggs wypełni pewną strategiczną niszę i będzie nagradzał graczy za wybór jego zamiast innych magów w określonych sytuacjach
- Jego umiejętność przeciągania gier zostanie zmniejszona na tyle, że silny Ziggs nie da rady w pojedynkę przedłużać gier o dłuższe okresy czasu
Xerath
Co nam się podoba:
- Trzymanie się z tyłu. Xerath ma sporo wbudowanego napięcia objawiającego się w potrzebie znalezienia odległości wystarczająco bliskiej żeby można było poke’ować a wystarczająco dalekiej żeby nie być zagrożonym
Co nam się nie podoba:
- Jak na maga sprawiającego wrażenie sięgającego po ostateczną moc, Rite of the Arcane sprawia wrażenie zaskakująca słabej umiejętności
- Granie przeciwko Xerathowi pozwala odnieść wrażenie, że niektóre z jego umiejętności oszukują na jego korzyść
Co chcemy osiągnąć poprzez aktualizację?:
- Wzmocnienie możliwości użycia umiejętności z dużego zasięgu z jednoczesnym zapewnieniem, że będą one bardziej uczciwe dla przeciwnika
- Rite of the Arcane będzie sprawiało wrażenie ważnego wzmocnienia poke’u Xeratha
Swain
Co nam się podoba:
- Wytrzymałość. Swain jest jednym z nielicznych magów, który może wyjść na sam przód walki i otrzymać uderzenie nie ginąc przy tym
Co nam się nie podoba:
- Umiejętności zadające obrażenia w czasie podczas gdy sposób ich użycia sprawia wrażenie “wystrzel i zapomnij”
Co chcemy osiągnąć poprzez aktualizację?:
- Przyznanie Swainowi ważniejszych decyzji niż tylko “Na którego wroga powinienem kliknąć?” ze sprawieniem, że nadal będzie on przy tym wydawał się znajomy. Jeśli lubicie tankowatość poprzez wysysanie czy obrażenia w czasie to ten element się nie zmieni.
Anivia
Co nam się podoba:
- Strategiczna nisza maga kontrolującego daną strefę z dobrze zdefiniowanym R i W
- Tematycznie wydaje się bardzo związana z lodem
Co nam się nie podoba:
- Możliwość czyszczenia fal minionów bez wysiłku znacznie utrudnia wchodzenie z nią w interakcję
- Sprawia wrażenie starej jeśli chodzi o używanie jej. Anivia jest jednym z naszych pierwszych championów i to widać.
Co chcemy osiągnąć poprzez aktualizację?:
- Skupienie się na jej strategicznej niszy ze zwiększeniem mocy w możliwości kontrolowania danych stref z zachowaniem przy tym zdrowej rozgrywki.
- Sprawienie, że będzie się ona lepsza w obsłudze
Viktor
Co nam się podoba:
- Tematyka wielkiej ewolucji i Hex Core są bardzo unikalne
- Sporo rodzajów castowania jego umiejętności sprawia, że granie Viktorem wydaje się inne od grania pozostałymi magami
Co nam się nie podoba:
- Główny wkład Viktora do swojej drużyny opiera się na jak najszybszym zadaniu obrażeń co znacznie spłaszcza doświadczenie czerpane z grania nim
Co chcemy osiągnąć poprzez aktualizację?:
- Viktor będzie zapewniał drużynie możliwość unikalnego grania wokół jego ogromnego potencjału w teamfightach zamiast sprawiać wrażenie jednoosobowego show
Syndra
Co nam się podoba:
- Interakcja Syndry z Dark Sphere’ami tworzy unikalne combo
- Jest ona poważnym zagrożeniem zmuszającym przeciwnika do zareagowania w jakiś sposób za każdym razem gdy na polu bitwy pojawi się Dark Sphere’a
Co nam się nie podoba:
- Transcendence sprawia słabe wrażenie w porównaniu z jej tematyką obietnicy o ostatecznej mocy
Co chcemy osiągnąć poprzez aktualizację?:
- Przyznanie jej pasywa odblokowującego moc, którą gracze Syndry mogą być podekscytowani
- Kontynuacja obietnicy o sprawieniu, że jej umiejętności ewoluują co pozwala na jeszcze mocniejsze zagrania
Czy tworząc zmiany Flddle’a traktujecie go tylko jako junglera czy myślicie może również o mid i support Fiddlesticksie?
Definitywnie celujemy głównie w Fiddle’a na jungli.
Proszę powiedzcie mi, że usuniecie z ulta Veigara skalowanie z AP wroga na korzyść czegoś innego.
Tak.
Jako ktoś kto gra Veigarem będę bardzo rozczarowany jeśli zdecydujecie się zmienić kolejne jego umiejętności na skillshoty.
Sposoby castowania umiejętności Veigara pozostaną niezmienione.
Czy możecie sprawić żeby ilość stacków Veigara z Q pokazywana była w ten sam sposób co stacki Nasusa?
Tak.
Taric
Dlaczego właściwie nowe E Tarica nakłada stuna, a nie charma?
Tak naprawdę testowaliśmy kilka podejść do charma w jego kicie ale żadne z nich nie zdało egzaminu.Jedna z testowanych wersji Dazzle’a bardzo przypominała tą, którą widzicie teraz za wyjątkiem tego, że zamiast stuna miała ona charma.
Skiny SKT T1
Witajcie,
Ja jestem Product Managerem drużyny odpowiedzialnej za skiny i chcę z wami porozmawiać o tegorocznych skórkach SKT T1. Kiedy wydaliśmy te skiny na PBE byliśmy bardzo podekscytowani możliwością zobaczenia co o nich sądzicie i jak się okazało nie spełniły one waszych oczekiwań.
Nasze dotychczasowe podejście do tych skórek polegało na tworzeniu pewnego rodzaju pamiątki drużyny, która w danym roku wygrała Mistrzostwa Świata. Okazjonalnie zamieszczaliśmy pewne odniesienia do danego gracza, a wybór postaci do serii skórek miał na celu oddanie ducha drużyny i ogólnie rzecz ujmując skupialiśmy się bardziej na drużynie niż na indywidualnych graczach. W ten sam sposób stworzyliśmy tegoroczne skórki.
Ale z tego co usłyszeliśmy oczekujecie więcej od tych skórek. Chcecie zobaczyć w nich danego gracza, chcecie zobaczyć pewne ikoniczne momenty i wiele innych fajnych elementów. Szczerze mówiąc jesteśmy bardzo podekscytowani tymi możliwościami.
W związku z tym zdecydowaliśmy się zawiesić premierę tegorocznych skórek i przyjrzeć się co możemy w nich poprawić aby stały się one jeszcze lepsze.
A skoro już o tym mówimy, do tegorocznych skinów dodamy Azira. Tworzenie skina dla suba nie było czymś co dotychczas rozważaliśmy i baliśmy się stworzyć precedens. Ale czas żebyśmy zaczęli patrzeć na te skórki jak na część celebracji zwycięskiej drużyny, a nie samym Mistrzostw Świata. Easyhoon był kimś więcej niż zwykłym subem. On odegrał ważną rolę w ich zwycięstwie.
Te wszystkie rozmowy uświadomiły nam jak bardzo ta scena wyewoluowała i czas aby skórki wyewoluowały wraz z nią.
Grevious Wound
Czy możemy z powrotem otrzymać stare Grevious Wound? Poradzenie sobie z healerami w dzisiejszych czasach jest strasznie problematyczne.
Obecnie zastanawiamy się czy powinniśmy przywrócić starą wersję Grevious Wounds w mid-sezonowym patchu. Oryginalnie mieliśmy nadzieję, że uda się sprawić iż uleczenia będą bardziej konsekwentne co ułatwiłoby ich balans, jednak to nie zadziałało w ten sposób. W związku z tym testujemy powrót do GW działających na każdy rodzaj uleczenia. Niewykluczone, że w związku z tym będziemy musieli zmienić kilka przedmiotów, jako że może okazać się iż postacie na AD mają zbyt łatwy dostęp do tego efektu.
Przedmioty
Od dawna mówiłem już, że Enchantment: Devourer i Guinsoo powinny zostać usunięte z gry, ale Riot nie zwraca na ten problem uwagi bo itemy te rzadko pojawiają się w LCS.
Oba te przedmioty mają zaplanowane znaczące zmiany w mid-sezonowym patchu.