Zgodnie z zapowiedziami nadchodzący patch 8.19 ma być aktualizacją, na której rozegrane zostaną tegoroczne Mistrzostwa Świata. W związku z tym jeden z pracowników Riotu podzielił się teraz listą postaci, które są rozpatrywane pod kątem otrzymania zmian w tym patchu.
Lista ta prezentuje się następująco:
Bohaterowie:
- Ornn, Cho, Sion – cała trójka jest często widoczna w fazie playoff rozgrywek e-sportowych. Zespoły potrzebują jednak tanków, więc nasze obecne podejście zakłada zmienienie kilku przedmiotów (o czym więcej poniżej) zamiast zmieniania samych bohaterów
- Janna – jest obecnie dość słaba w profesjonalnych rozgrywkach (zwłaszcza biorą pod uwagę fakt, jak to wyglądało w przeszłości). W profesjonalnych rozgrywkach ogólnie można przy tym zauważyć mniejszą liczbę czarodziejek, ale mimo to testujemy drobny buff w przeliczniku jej pasywa. Nie chcemy przesadzić, ale liczymy że przynajmniej w przypadku supportów uda nam się zwiększyć różnorodność ogrywanych nisz. Zwiększenie ilości obrażeń jakie z prędkości poruszania się otrzymują auto-ataki i jej W to coś czemu się przyglądamy, jako że te części jej kitu miały w przeszłości największy wpływ na jej występy na wysokim poziomie, a sama Janna w przeszłości przejawiała tendencję do lepszego prezentowania się na niskim/średnim MMR.
- Elise i Kha’Zix – potencjalnie oboje otrzymają drobne buffy. Postacie te mogą jeszcze spokojnie zostać wzmocnione w regularnych grach, a w profesjonalnych rozgrywkach są one na krawędzi bycia okazjonalnie wybieranymi. Różnorodność jungli była dość dobra w czasie playoffów więc nie chcemy tutaj zbytnio zamieszać, ale fajnie byłoby gdyby udało się dorzucić do puli kilka bohaterów nie będących tankami.
- Urgot – przyglądamy się mu ale póki co skłaniamy się ku nie przeprowadzaniu żadnych zmian. W tym przypadku istnieje ryzyko, że stanie się on postacią którą trzeba będzie wybrać/zbanować i/lub mid zostanie zdominowany przez bardziej wytrzymałe postacie. Z drugiej strony jest on dość ciekawym nowym pickiem, który naszym zdaniem nie zaprezentował jeszcze wszystkich swoich kontr.
- Olaf – również znajduje się na liście postaci, którym się przyglądamy ale podobnie jak Urgot najpewniej nie zostanie on zmieniony. Jest on dość często grany, ale przy tym oferuje on dość odmienną rozgrywkę.
- Gnar – technicznie jest to późna zmiana z patcha 8.18, która wspominam tutaj ob mogła umknąć ona niektórym. Częstotliwość jego występów na profesjonalnej scenie spadła więc wycofaliśmy poprzedni nerf Armora, który nie wydawał się być już potrzebny.
- Kai’Sa – jest ona dość często grana. Nie widzieliśmy jednak jeszcze jak zadziałają nerfy z patcha 8.18, które powinny coś zmienić w tej kwestii. W związku z tym obecnie nie mamy żadnych dodatkowych planów w przypadku tej postaci.
Przedmioty:
- Liandry’s – chcemy wzmocnić Liandry zarówno z powodu ogólnej słabości tego przedmiotu, jak i dlatego że chcemy by zaczął on spełniać swoją rolę kontry na postacie stackujące HP. Obecnie testowanym kierunkiem jest sprawienie, że przedmiot ten będzie zadawał obrażenia równe 2% dzięki czemu będzie on mógł lepiej spełniać swój cel bez konieczności bycia wpasowanym do odpowiedniego buildu czy/i bycia sparowanym z Rylai.
- Warmog – zdaje się za bardzo niwelować otrzymywane obrażenia w przypadku niektórych postaci, pozwalając drużynom na zbyt łatwe zniwelowanie kar otrzymywanych w team fightach czy od poke’u. Najpewniej zabierzemy temu przedmiotowi trochę mocy, jednak nie będzie to żadna zbyt poważna zmiana.
Aktualizacja: Autor listy dodał, że po wstępnych testach zdecydowano się wprowadzić pewne modyfikacje w planowanych zmianach w Liandry, dzięki czemu przedmiot ma nagradzać za używanie umiejętności na przeciwniku objętym efektem CC. Obecna wersja tego przedmiotu zakłada, że zadaje on obrażenia równe 1.5% w normalnym przypadku, 2.5% w przypadku użycia na przeciwniku objętym efektu CC, a samo Liandry ma przyznawać przy tym o 5 mniej AP niż dotychczas.
źródło: =https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/f1s2Kk7r-quick-gameplay-thoughts-september-12