Jeden z pracowników Riotu – Meddler ponownie powrócił na oficjalne forum League of Legends by przedstawić nam swoje kolejne przemyślenia na temat obecnej sytuacji gameplayu. Tym razem skupia się on na zmianach patcha 7.6, które częściowo zdążyły już trafić na serwer testowy PBE. Poniżej znaleźć możecie przetłumaczoną wersję tego wpisu:
Witajcie,
Poniżej znaleźć możecie kilka kolejnych rzeczy, o których myślimy.Dodatkowo jeśli macie jakieś własne przemyślenia związane z gameplayem to chcielibyśmy je usłyszeć w komentarzach. Nie jestem w stanie obiecać, że na nie odpowiemy, czy że stanie się to szybko ale zawsze szukamy potencjalnych nowych tematów.
Przyglądamy się słabszym junglerom
Jedną z rzeczy, na której się skupiamy w patchu 7.6 jest przyjrzenie się postaciom, które zazwyczaj junglują i które obecnie nie za dobrze sobie z tym radzą. Spodziewam się, że będzie to oznaczało iż przyjrzymy się szerszej grupie postaci, a później zdecydujemy się wprowadzić zmiany w części z nich. Obecnie kandydatami do zmian są Nunu, Fiddlesticks, Nidalee, Amumu, Jarvan i Volibear. Część zmian pojawiła się na PBE, a możecie się spodziewać że w najbliższej przyszłości kolejna partia modyfikacji zostanie wprowadzona, a część zmian zostanie wycofana wraz z tym jak będziemy je testować.
Jeśli chodzi o zmiany, których jesteśmy bardziej pewni to jest to sprawienie, że pułapki Nidalee mają priorytet na trafienie dużych potworów zamiast małych, a także drobne poprawki w Fiddle’u polegające na dodaniu dodatkowych obrażeń przeciwko potworom do jego E, a także o ile dobrze pamiętam zmiany w czasu odnowienia/zasięgu odpowiednio w Q/W. Jeśli chodzi o J4 i Nunu to odpowiednio rozważamy poprawę skalowania odpowiednio W i consume’a, ale te modyfikacje potrzebują większej ilości testów zanim będziemy mogli z większą pewnością coś o nich powiedzieć. Nie mamy jeszcze żadnych szczegółów jeśli chodzi o potencjalne zmiany w Amumu i Volibearze.
Przesuwanie defensywnych statystyk z przedmiotów do bazowych statystyk.
Kilka tygodni temu wspominaliśmy, że będziemy testować możliwość przesunięcia defensywnych statystyk z itemów do bazowych statystyk postaci by sprawić, że tankowie będą z natury trochę bardziej wytrzymali. Ostatecznie doszliśmy do wniosku, że zmiany te nie działają wystarczająco dobrze, jako że powodowało to iż spora ilość postaci zaczęła kupować bardziej ofensywne przedmioty, powodując sporą różnicę pomiędzy tankami mającymi przewagę, a tymi znajdującymi się w tyle, a także sprawiło iż defensywne zakupy wydawały się zbyt niesatysfakcjonujące.
Nadal jednak rozważamy możliwość wprowadzenie zmian z przedmiotach defensywnych i będziemy badać wiele różnych konceptów (być może będziemy potrzebować przedmiotu, który jest wyjątkowo skuteczny przeciwko ciągłym magicznym obrażeniom, być może również będziemy musieli się przyjrzeć skuteczności rushowania dwóch defensywnych przedmiotów przez solo lanerów , faktowi, ze w późnej fazie gry w niektórych sytuacjach tanki giną zbyt szybko itp.). Nie wykluczone, że ostatecznie zmiany nie zajmą się wszystkimi tymi zagadnieniami, a być może nie obejmą one żadnego z nich, ale myślę że usłyszenie co obecnie rozważamy w tej kwestii może być dość ciekawe.
Ninja Tabi
W ostatnim czasie zauważyliśmy rosnąca popularność Ninja Tabi zwłaszcza w rankedach na wyższym poziomie. Nadal zastanawiamy się czy jest to spowodowane zbytnią mocą tego przedmiotu (jest on naprawdę efektywny pod względem kosztu), czy może jest to raczej naturalna odpowiedź na teamy składające się z wielu postaci zadających fizyczne obrażenia poprzez auto-ataki (przykładowo w każdej grze, w której przeciwny team posiada na jungli Gravesa wartość Ninja Tabi odrobinę rośnie). Chcemy mieć więcej pewności, że poprawnie rozróżniliśmy zbyt silny przedmiot od itemu będącego tak naprawdę swoistym zaworem bezpieczeństwa.W pewnym momencie będziemy musieli rozwinąć ten temat.
Aatrox
Na serwery live wprowadzone zostały zmiany w Aatroxie. Wierzymy, że obrany przez nie kierunek jest dobry, jednak jak zazwyczaj w przypadku większych zmian najpewniej na początku zaburzą one balans w jedną lub drugą stronę. Biorąc pod uwagę, że optymalny build tej postaci najpewniej zmieni się przez zmiany to możemy spodziewać się iż na początku będzie się on spisywać trochę gorzej niż zazwyczaj, gdyż gracze będą z nim eksperymentować.
źródło: http://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/KNuNturc-quick-gameplay-thoughts-march-7