Po raz kolejny jeden z pracowników Riotu zamieścił na oficjalnym forum League of Legends wpis zawierający obecne przemyślenia teamu odpowiedzialnego za zmiany w gameplayu. Przetłumaczoną wersję tego posta znaleźć możecie poniżej:
Witajcie,
Poniżej znaleźć możecie kolejną porcję informacji. Mam nadzieję, że początek tygodnia był dla was wszystkich dość przyjemny.
Prace nad przejrzystością
Obecnie pracujemy nad pewnymi zmianami mającymi na celu lepiej zaznaczać niektóre dostarczane przez grę informacje, jako że wierzymy iż obecnie część rzeczy mogącą dostarczyć interesującego i zajmującego gameplayu jest blokowana przez fakt jak ciężko jest śledzić i oceniać ich działanie. Rzeczy, którym się przyglądają zawierają między innymi:
- Poprawki pasków HP i otaczającego je UI pozwalające w przejrzysty sposób dostarczyć dodatkowych informacji (coś w stylu dodanego w zeszłym roku efektu zmieniającego kolor paska na złoty gdy jesteśmy niewrażliwi)
- Dodanie przynajmniej kilku nowych statystyk do końcowego lobby (prawdopodobnymi kandydatami na początek są takie statystyki jak ilość obrażeń zadanych objectivom czy zapewniona wizja)
- Dodatkowe wizualne efekty dla wielu zaklęć i przedmiotów, które obecnie nie zaznaczają dość dobrze połączenia pomiędzy casterem, a jego celem (np. niebieska wiązka energii pokazująca się gdy ktoś w twoim teamie użył na kimś Mikaela, Exhausta, Face of the Mountain itp.)
Nie jestem jeszcze pewien kiedy te zmiany będą gotowe, ale nie wykluczone, iż część z nich pojawi się już w mid-sezonie.
Więcej zmian w balansie do testowania
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem już wkrótce zaczniemy nowy cykl na PBE. Chciałbym wam teraz zaprezentować kilka nowych zmian w balansie, na które wpadliśmy od czasu mojego ostatniego postu:
- Alistar – buffy pasywa i E (uważamy, że aktualizacja z poprzedniego roku sprawiła iż jest on zdrowszy dla rozgrywki więc powinniśmy móc dać mu teraz trochę więcej mocy)
- Camille – W nie będzie już od teraz leczyć po użyciu go na celach nie będących wrogimi championami, spowolnienie nakładane z W będzie się od teraz skalowało z poziomem zamiast wynosić 80% na każdym levelu (celujemy w fazę lane’owania i umiejętność asystowania przy gankach)
- J4 – testowane buffy polegają na sprawieniu, że dodatkowa tarcza z W nie będzie przyznawana za każdego wrogiego championa, a zamiast tego otrzyma ona skalowanie z maksymalnego HP (jest to część naszego projektu wspierania junglerów, którzy nie radzą sobie obecnie aż tak dobrze)
- Volibear – buffy R składające się ze zwiększenia ilości odbić i poprawionej logiki wybierania celów do odbicia (kolejne zmiany związane ze wspomnianym przed chwilą projektem)
Ninja Tabi
Wspominam o tym ponownie, jako że obecnie ta sprawa wprowadza trochę zamieszania. Obecnie nie mamy żadnych planów by znerfić Ninja Tabi. Wprawdzie buty te są ostatnio kupowane bardzo często, jednak wydaje się iż jest to po prostu spowodowane naturalną reakcją na teamy z dużą ilością postaci AD/postaci składających Lethalithy, a nie zbytnią mocą tego przedmiotu. W związku z tym obecnie nie decydujemy się na żadne zmian (one są kontrą używaną zgodnie z założeniami).
Jak zawsze tego typu post okazał się być dobrą okazją na odpowiedzenie na część pytań społeczności i tak autor tego wpisu zapytany o to czy obecnie istnieją jakieś plany związane z Rift Heraldem odpowiedział.
Spodziewam się, że jeszcze w tym roku usuniemy lub zreworkujemy Rift Heralda, jednak nie wiem czy stanie się to w mid-sezonie czy w przed-sezonie. Na usunięcie tego stwora zdecydujemy się tylko wtedy jeśli nie znajdziemy żadnego projektu reworku, który odpowiednio by zadziałał.
Następnie zapytany o zapowiadane już od jakiegoś czasu zmiany w Lissandrze mające na celu między innymi zwiększenie satysfakcji z używania jej pasywu, stwierdził on iż
Obecnie nie znaleźliśmy żadnych możliwych zmian w jej pasywie, z których bylibyśmy zadowoleni. W związku z tym niewykluczone iż zdecydujemy się obecnie wprowadzić prostsze buffy do ogólnej mocy postaci, a w bliżej nieokreślonej przyszłości powrócimy do tematu jej pasywa.
Natomiast na pytanie o plany związane z Morganą, którą miała być wzmacniana, jednak tego typu modyfikacje zostały wycofane z PBE autor stwierdził iż.
Najprawdopodobniej przyjrzymy się tej postaci naprawdę wkrótce, jednak obecnie nic nie testujemy
źródło: http://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/cJZEgxAA-quick-gameplay-thoughts-march-20