Riot zaprezentował dzisiaj listę zmian Malphite’a, które już wkrótce powinny zawitać na PBE, które mają na cel zwiększenie satysfakcji czerpanej z wykorzystywania tej postaci, a także ponowne sprawienie że będzie on potężny w walkach drużynowych.
Zaprezentowana lista zmian prezentuje się następująco:
- Granite Shield (Pasyw)
- Po wprowadzeniu zmian Malphite będzie się świecił w trakcie regenerowania tarczy
- Po wprowadzeniu zmian rozmiar Malphite’a skalować się będzie z ilością posiadanego przez niego Armora
- Seismic Shard (Q)
- Zasięg zostanie zwiększony z 625 do 700
- Prędkość pocisku zostanie zwiększona z 1200 do 1400 – dodatkowo pocisk będzie pojawiał się bliżej swojego celu niż dotychczas
- Czas castowania zostanie zwiększony z 0.25 do 0.5 sekundy
- Wartość przelicznika z AP zostanie zmniejszona z 0.6 do 0.4
- Usunięty zostanie efekt sprawiający, że Malphite kradnie prędkość poruszania się przeciwnika
- Dodany zostanie nowy efekt: “Malphite spowalnia przeciwnika o 20/25/30/35/40%, jednocześnie zwiększając swoją prędkość poruszania się o 20/25/30/35/40% “
- Czas trwania bonusu do prędkości poruszania się zostanie zmniejszona z 4 do 3 sekund
- Cel Q będzie po trafieniu objęty wizualnym efektem roztopionej skały na cały czas trwania nałożonego spowolnienia
- W tej umiejętności zmienione zostaną również inne pomniejsze wartości, które powinny sprawić że pocisk będzie sprawiał wrażenie bardziej masywnego
- Thunderclap (W) – umiejętność ta wcześniej znana była jako Brutal Strikes
- W momencie castowania Malphite zresetuje swój auto-atak zadając dodatkowe 40/55/70/85/100 (+0.2 Armora, +0.4 AP) obrażeń
- Dodatkowo auto-ataki Malphite’a zaczynają tworzyć fale uderzeniowe i efekt ten pozostanie aktywny przez 6 sekund. Fale uderzają w obszarze podobnym do tego z efektu Titanic Hydry i zadają wszystkim przeciwnikom 10/20/30/40/50 (+0.1 Armora, 0.2 AP) obrażeń
- Usunięty zostanie efekt sprawiający, że ilość bonusowego Armora Malphite’a będzie potrajany w momencie gdy pozostaje aktywna jego tarcza
- Unstoppable Force (R)
- W przypadku bazowej skórki tej postaci po użyciu tej umiejętności w miejscu końcowym pozostawiany będzie krater
Warto wspomnieć, że jest to jeszcze lista eksperymentalna i ostatecznie zmiany mogą nie trafić w takiej formie na serwery live. Na samą ewentualną premierę tych zmian może przyjść nam trochę poczekać, jako że pracownicy Riotu rozważają również możliwość przygotowania aktualizacji wyglądu wszystkich umiejętności Malphite’a, która miałaby zostać wydana właśnie wraz z tymi zmianami.
źródło: =https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/WpJn3mE8-malphite-changes-coming-to-pbe
Aktualizacja 1: Zgodnie z zapowiedziami zmiany te zostały wprowadzone na serwer testowy PBE w aktualizacji przynoszącej ze sobą tylko i wyłącznie te poprawki. Dzięki temu mamy okazję zobaczyć jak niektóre poprawki prezentują się w akcji:
źródło: = http://www.surrenderat20.net/2019/05/53-pbe-update-tentative-balance-changes.html
Aktualizacja 2: Zaprezentowano również dokładniejszy zaktualizowany wygląd wszystkich umiejętności tej postaci
źródło: = https://twitter.com/Beardilocks/status/1124438736383516672