Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Riot ujawnia potencjalną listę zmian w supportach

Na oficjalnym forum League of Legends ponownie zamieszczono wpis poruszający kwestię najnowszych przemyśleń Rioterów na tematy związane z rozgrywką w LoL-u. Głównym tematem tym razem są potencjalne zmiany w supportach, którymi Riot powinien zająć się po wydaniu patcha 8.12.

Zaprezentowana lista potencjalnych miejsc do zmany prezentuje się w następujący sposób:

Efekty wzmacniające tarcze/uleczenia

  • Zostały wprowadzone w czasach kiedy supporty miały mniej złota. Dodatkowo sporo mocy tego efektu pochodzi z zwielokrotnienia bazowych statystyk tarcz/uleczeń zamiast z osobnych przeliczników jak np. przelicznik z AP co sprawia, że w niektórych sytuacjach ciężej jest dbać o ich balans. Będziemy rozważać czy efekty te nie kosztują zbyt mało, czy powinna to być statystyka, która łatwiej da się zbalansować, które przedmioty powinny go oferować itp.

Niezawodność defensywnych narzędzi

  • Spora liczba defensywnych narzędzi, w szczególności te obecne u Lulu czy Janny jest zdecydowanie bardziej niezawodna od ofensywnych narzędzi potencjalnie używanych przeciwko drużynie z tymi postaciami. W związku z tym będziemy się przyglądać czy do tych narzędzi nie przydałoby się dodać większego aspektu ryzyka/nagradzania umiejętności. Może to oznaczać krótsze czasy trwania tarcz, inne ograniczenia czcasowy (np. Redemption), czy dodanie pewnych wymogów do niektórych z tych umiejętności (np. wartości zależne od % brakujących statystyk czy bonusy przyznawane w momencie gdy rzucimy umiejętność zaraz po tym jak sojusznik otrzymał obrażenia), lub jeszcze inne podejścia

Wydajność przedmiotów

  • Jest to podobna kwestia do tej poruszonej w pierwszym podpunkcie ale w tym przypadku dotyczy większej ilości klas grających na pozycji supporta.  Posiadamy całą grupę przedmiotów posiadających koszt mniejszy od średniego kosztu budowy przedmiotów co spowodowane jest faktem, że w przeszłości supporty zarabiały mniejszą ilość złota. Część z nich może jednak wymagać ustalenia nowej ceny dopasowanej do zwiększonej ilości przychodów supportów.

Powyższe kategorie to główne kategorie, od których zaczniemy nasze prace jednak poniżej znaleźć możecie też poboczne kierunki, które nie zostały jeszcze tak doprecyzowane:

  • Dostarczenie większej ilości różnorodności w sposobie zdobywania złota/XP przez supporty (ważne, ale przy tym trudne i wymagające zadanie, które może być związane z umożliwieniem/nagradzaniem roamingu co jednak prowadziłoby do wystąpienia problemu związanego z tym jaki będzie miało to wpływ na inne linie)
  • Zmniejszenie ilości mocy jakie supporty przyznają innym graczom (rozwiązałoby to kilka problemów między innymi związanych z usuwaniem słabości marksmanów, ale też dość mocno ograniczyłoby wspomnianą już kiedyś różnorodność wśród supportów).

Pracownik Riotu wypowiedział się też o testowanych obecnie wariantach nowego przedmiotu dla fighterów zdradzając, że jedna z testowanych wersji ma zapewnić ochronę przed ciągłymi obrażeniami w teamfightach  (w przeciwieństwie do Steraka i jego ochronie przeciwko obrażeniom typu burst), a druga ma w późnej fazie gry zwiększać ilość naszych zadawanych obrażeń w zależności od posiadanych defensywnych statystyk, jednak sposób działania ma być w mniejszym stopniu uzależniony od auto-ataków od przedmiotów typu Hydra.

źródło: https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/OJ4vTeaI-quick-gameplay-thoughts-may-9?show=rundown

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.