Jeden z pracowników Riotu na oficjalnym forum League of Legends zdradził sporą listę zmian jakich doczekamy się głównie w nadchodzącej aktualizacji 8.4. Zanim do niej przejdziemy warto wspomnieć, że jak zawsze część rzeczy może zostać jeszcze do niej dodana, a niektóre z nich mogą ostatecznie nie zostać wydane lub zostać mocno zmodyfikowane przed premierą. Lista ta prezentuje się następująco:
Zmiany w runach:
- Fleetwork Footwork/Press the Attack -Najpewniej skończy się na tym, że wzmocnimy PTA i/lub osłabimy FF. Ostatnie zmiany w FF sprawiły, że jest to zbyt dominujący wybór w ścieżce precyzji i obecnie nadal dyskutujemy czy oznacza to, że powinniśmy wzmocnić czy może osłabić FF (lub przeprowadzić obie te zmiany na raz). Dla kontrastu Lethal Tempo będzie wymagało zmian o większej skali (więcej szczegółów na ten temat podamy jak już zaczniemy prace nad nim, jednak nie jest to projekt tak pilny jak pozostałe zmiany w runach)
- Niekluczowe runy ze ścieżki Determinacji – Najpewniej zastąpimy jedną lub dwie runy i poprzestawiamy pozostałe runy by sprawić, że drugi slot będzie bardziej interesujący
- Bonus za statystyki ze ścieżki Precyzji – Będzie się dzielił na inne drzewa tak samo jak ma to miejsce w przypadku ścieżki Determinacji (np. Precyzja + Dominacja = AS i AD)
Zmiany w przedmiotach:
- Tracker’s Knife – Obecnie badamy ten przedmiot (możemy go ostatecznie nie zmieniać) by sprawdzić czy nie jest on zbyt dominującym wyborem w tym momencie co może prowadzić do zaburzeń związanych z wizją w profesjonalnych rozgrywkach
- Hunter’s Talisman vs Hunter’s Machete- Będziemy poprawiać odrobinę statystyki by upewnić się, że Talisman będzie dobrym wyborem na postaciach, na których powinien być on dobrym wyborem
- Przedmioty na junglę – Potencjalnie możemy zwiększyć ilość przyznawanej regeneracji many by otworzyć odrobinę junglę na nowe picki (spora liczba championów nie radzi sobie na tej pozycji głównie przez problemy z maną).
- Ancient Coin – Wydaje się za słaby nawet na postaciach, na które powinien pasować najbardziej (Janna, Soraka, Rakan). Najpewniej w związku z tym zdecydujemy się na małe, proste buffy.
- Wit’s End – Chcemy go odrobinę wzmocnić ogólnie i mocniej zbuffować go w przypadku postaci walczących wręcz (będą one kradły MR szybciej niż postacie zasięgowe).
W 8.4 znajdą się również zapowiadane od jakiegoś czasu zmiany w przedmiotach dających AP
Zmiany w objectivach:
- Przyjrzymy się buffowi przyznawanemu za zabójstwo Barona i Elder Dragona. Obecnie ich wpływ na naprawdę długie rozgrywki zdaje się słabnąć z czasem, przez co gracze nie są wystarczająco karani za bardziej bezpieczne zachowania polegające na nie walczeniu o te objectivy.Przez to tego typu gry mogą się coraz bardziej wydłużać bez zbytniej akcji w nich. W przypadku Elder Dragona dodatkowo oznacza to, że wartość walki o wczesne smoki bez względu na ich żywioł nie jest wystarczająco duża.
Nerfy Championów:
- Ornn – Przyglądamy się temu jakie postacie powinny być wstanie odpowiedzieć na niego na linii. Szczegóły muszą zostać jeszcze ustalone
- Gnar – Musi mieć bardziej wyraźne słabe strony, wokół których przeciwnicy będą mogli grać zwłaszcza na linii. Szczegóły również muszą zostać jeszcze ustalone
- Kalista – Nadal pracujemy nad tym jak zabrać moc z Kalisty w profesjonalnych rozgrywkach bez wpływania na to w jaki sposób prezentuje się ona w zwykłych grach.
Buffy Championów:
- Evelynn – Poprzednie nerfy uderzyły w nią bardziej niż byśmy chcieli. Chcemy zatem w prosty sposób przywrócić jej trochę mocy
- Volibear – Trzymam kciuki, że w końcu uda nam się wydać jego zmiany w patchu 8.4. Testowaliśmy już sporą liczbę rzeczy w dodatku do wspomnianego już krótkiego przesuwania championów na E. To odrzucenie nadal spisuje się dobrze w testach więc prawie na pewno znajdzie się ono w ostatecznej liście zmian. Najpewniej na tej liście znajdzie się ostatecznie również jakiś drugorzędny buff (przykładowo może to być chociażby sprawienie, że wartość bonusu do prędkości poruszania się z Q nie będzie tak gwałtownie spadać gdy na chwilę odwrócimy się od wrogiego championa by np. uniknąć skillshota).
- Fiddlesticks – Nie radzi sobie za dobrze w jungli. W związku z tym chcemy go wzmocnić, ale póki co nie wiemy jeszcze w jaki dokładnie sposób.
- Talon – Ma problemy zarówno na górnej jak i środkowej alei. W przeszłości nie chcieliśmy dodawać mu mocy bo radził on sobie stosunkowo dobrze na topie, ale teraz jest on słaby bez względu na pozycje. Najpewniej zdecydujemy się na proste buffy w liczbach.
Inne zmiany w championach:
- Rengar – Wycofanie reworku Q zostanie wydane w patchu 8.4, wraz z innymi mniejszymi zmianami w innych częściach jego kitu.
Pracownik Riotu dodał również do tego, że zarówno teraz jak i w podobnych sytuacjach w przyszłości w momencie gdy pojawiać będą się takie zmiany jakie dotkną ścieżkę Determinacji nasze strony z runami będą automatycznie aktualizowane dzięki czemu nie trzeba będzie ich przerabiać całkowicie tylko z powodu drobnych zmian w systemie.
Dodatkowo według jego zapowiedzi po wydaniu zmian w Rengarze podobny los czeka LeBlanc (zmiany najpewniej pojawią się na PBE w trakcie przygotowań do wydania patcha 8.5 choć nie ukażą się one jeszcze w tej aktualizacji) , w której przypadku również przynajmniej częściowo czeka nas powrót do starej wersji postaci, która była lepsza zarówno dla graczy jak i zdrowia rozgrywki.
Na początku przyszłego tygodnia powinniśmy również poznać większą ilość szczegółów na temat zmian w przedmiotach dających AP, a także przemyślenia związane z obecną sytuacją Zoe i podejścia jakie Riot planuje zastosować wobec tej postaci.
Na koniec Rioter odpowiadając na pytania ze strony graczy stwierdził, że zapowiadana nowa kluczowa runa dla bruiserów nie ukaże się w patchu 8.4 wobec czego obecnie plany zakładają jej wydanie w patchu 8.6, a jeśli wszystko dobrze pójdzie to powinna się ona ukazać na PBE w trakcie przygotowań do wydania aktualizacji 8.5. Doprecyzował on również temat potencjalnych zmian w Gnarze stwierdzając, że obecnie w dyskusjach najczęściej poruszanym tematem jest siła jego Q i auto-ataków w formie mini-Gnara (głównie ich zasięgu) i wydaje się, że to właśnie w tym miejscu możemy spodziewać się ewentualnych poprawek.
źródło: https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/Zuwx8vlW-quick-gameplay-thoughts-february-2