Na oficjalnym forum League of Legends poruszono dzisiaj temat zmian z nadchodzącego patcha 8.24, a także kilku zmian które będą wprowadzane w dalszej przyszłości.
Lista ogłoszonych w ten sposób zmian prezentuje się następująco:
Patch 8.24:
- Runy
- Nerf Dark Harvesta – Dark Harvest nadal wydaje się być zbyt uniwersalnym wyborem i wydaje się być zbyt mocny na wielu postaciach. W związku z tym zmniejszymy jego bazowe obrażenia (20-60 zamiast 40-80) i sprawimy, że efekt tej runy nie będzie aktywowany przy obrażeniach typu proc. Osłabienie bazowych obrażeń ma zmniejszyć potencjał tej runy we wczesnej fazie gry. Po wprowadzeniu tych zmian już po patchu 8.24 będziemy rozważać ewentualne poprawki dotyczące efektu pozwalającego na reset czasu odnowienia (czy czas odnowienia po resecie powinien być dłuższy? A może sam efekt powinien zostać usunięty?), a także granicę HP potrzebną do jej aktywacji (czy 40% zamiast 50% byłoby dobrym rozwiązaniem?). Nie chcemy przesadzić ze zmianami w jednym momencie dlatego zdecydowaliśmy się na rozbicie ich na mniejsze zmiany z ewentualnymi kolejnymi poprawkami w przyszłości.
- Raptory – Odrobinę przesuwamy czas spawnowania się Raptorów (1:30 zamiast 1:27) dzięki czemu niektóre postacie (w szczególności Karthus i Aatrox) nie będą mogli z taką łatwością pokonać tego campa przed pierwszą falą minionów
- Postacie:
- Nerf Viktora – Chcemy przede wszystkim uderzyć w Viktora na topie w miarę możliwości bez całkowitego usuwania tej postaci z górnej alei. Najpewniej lista zmian będzie zawierać zmniejszenie bazowych obrażeń na Q i/lub zmianę czasu odnowienia, a w zamian za to zbuffowanie przeliczników na Q i/lub E.
- Nerf Irelii – Chcemy zabrać jej trochę mocy poprzez proste zmiany w liczbach, a dalszych patchach wprowadzimy zmiany o większej skali w tej postaci. Najpewniej skupimy się na zabraniu mocy z jej W.
- Nerf Aatroxa – Usunięcie bonusowych obrażeń zadawanych potworom przez Q tej postaci by osłabić Aatroxa na midzie ze smitem (przy okazji pozbywamy się niepotrzebnej mechaniki z jego Q)
- Nerf Akali – Podobnie jak w przypadku Irelii obecnie zabieramy jej po prostu moc by w późniejszym terminie wprowadzić większe zmiany. W tym momencie nie jestem wstanie stwierdzić na czym będą te większe zmiany polegać i kiedy zostaną wprowadzone.
- Nerf Jaxa – Jax jest obecnie za silny przede wszystkim na jungli. W związku z tym chcemy zabrać mu trochę mocy z jakiegoś miejsca w kicie.
- Nerf Camille – Chcemy przede wszystkim zabrać jej moc z jungli bez uderzania zbyt mocno w Camille na linii. Może to zawierać zmniejszenie bazowego Attack Speedu co w szczególności oddziałuje na junglę.
- Nerf LeBlanc – Chcemy zabrać jej trochę mocy. Dokładny kierunek jest jeszcze nie znany ale raczej nie będzie to nic skomplikowanego.
- Buff Illaoi – Potencjalnie zmniejszymy jej czas odnowienia na 1-2 umiejętnościach. Jesteśmy przekonani, że powinniśmy ją zbuffować nie wiemy jeszcze w jaki dokładnie sposób
Omawiane zmiany, które nie są planowane na patch 8.24:
- Postacie:
- Nerf Pyke’a – Uważamy, że Pyke jest zbyt mocny w momencie gdy uda mu się zdobyć przewagę w ilości posiadanego złota i XP. Będziemy się w związku z tym przyglądać jego skalowaniu i wzrostowi bazowych wartości wraz z poziomem. Jego play ratio nadal jest dość niskie ale Pyke na solo linii wydaje się naprawdę mocny więc to na nim się głównie skupimy. Zmiany te najpewniej pojawią się w patchu 8.24b
- Karthus – Zyskał z wcześniejszego dostępu do Presence of Mind i Last Stand (brak wymuszania wzięcia Attack Speedu), a obie te runy są na nim bardziej efektywne niż na większości postaci. Nadal rozważamy co z nim zrobić biorąc również pod uwagę jego wystepy na dolnej alei gdzie również wydaje się on być mocny, jednak gdzie jest on rzadkim pickiem.
- Taliyah – Zaczynamy zauważać, że powraca ona na junglę po ostatnich zmianach. Nadal przyglądamy się jej sytuacji.
- Runy i przedmioty:
- Guinsoo’s – Obecnie nie mamy zaplanowanych żadnych zmian. Zmiany wprowadzone w przeszłości zdają się nie mieć zbyt dużego wpływu na użytkowników tego przedmiotów za wyjątkiem Kai’Sy, która wydaje się być w mniejszym stopniu uzależniona od tego przedmiotu. Dla innych jest to jednak raczej kosmetyczna zmiana. Żadna postać nie wydaje się przekraczać normy z tym przedmiotem.
- Celerity – Jest to mocny wybór na ograniczonej ilości postaci i znacznie słabszy wybór na większości pozostałych. Nie jesteśmy pewni czy ta runa nie jest zbyt niszowa w porównaniu do jej poprzedniej wersji. Niewykluczone, że jest ona obecnie teraz za słaba lub zbyt niszowa, jednak chcemy poświęcić trochę więcej czasu by zobaczyć jak sytuacja będzie się rozwijać zwłaszcza że gracze jeszcze zdają się dostosowywać do zmian w runach.
- Presence of Mind i Absolute Focus – Obie runy wydają się dość mocne ale jeszcze nie na tyle by wymagały one natychmiastowych zmian.
źródło: =https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/wwZodBPe-quick-gameplay-thoughts-november-28