Na oficjalnym forum League of Legends po raz kolejny zamieszczony został wpis opisujący przemyślenia na kilka kwestii istotnych pod kątem gameplayu. Tradycyjnie przetłumaczoną wersję tego postu znaleźć możecie poniżej.
Witajcie
Tradycyjne sprosotowania
Wpis ten zawiera rozmowy o przyszłych projektach, nad którymi pracujemy lub planujemy pracować,a w związku z tym ich premiera nie jest jeszcze pewna. Sama natura tych zmian może ulec jeszcze zmianie, w zależności od tego co odkryjemy, a same projekty mogą zostać opóźnione lub nawet zawieszone.
Wynik efektów CC wyświetlany pod koniec gry
Wspomnieliśmy o tym podczas mid-sezonu, jednak projekt ten został opóźniony do tego momentu. W skrócie chcemy dodać statystykę CC do ekranu końca gry, która pokaże ile efektów Crowd Control nałożył dany champion. Statystyka ta powinna zostać wydana w nadchodzącym patchu (7.12). Ostatecznie okazało się, że musieliśmy przepisać ten system w związku z tym iż jej oryginalna wersja zbytnio obciążała serwer (skrypt został napisany w nieefektywny sposób).
10 banów w grach z matchmakingu
System ten powinien być już dostępny na wszystkich serwerach live lub powinna zostać zaraz wydana. Patrząc na jej efekty póki co wszystko wygląda dość dobrze – czasy trwania champion select wyraźnie spadły, częstotliwość wychodzenia z champion select (umyślnego lub przypadkowego) nie jest większa niż dotychczas, a wstępny feedback wydaje się pozytywny. Nadal oczywiście będziemy monitorować sytuację.
Jeśli chodzi o częstotliwość banowania postaci to statystyka ta zdecydowanie zwiększyła się w przypadku Yasuo, a w przypadku pozostałych bohaterów nie pojawiły się żadne większe zmiany. Chcemy zobaczyć jak to się zmieni lub nie zmieni w przeciągu kilku nadchodzących tygodni i jak trendy będą wyglądać w poszczególnych regionach (jako, że póki co operujemy tylko na danych z NA gdzie system ten został wdrożony jako pierwszy). Częstotliwości picków/banów mogą drastycznie różnić się w zależności od regionu, więc istnieje możliwość iż zobaczymy jeszcze jakieś duże częstotliwości banów, a opierając się na historycznych danych spodziewałbym się, że ban ratio Yasuo będzie mniejsze przynajmniej w kilku regionach.
Więcej przemyśleń na ten temat pojawi się wkrótce.
Zmiany w balansie patcha 7.13
Szczegóły pojawią się dopiero w nadchodzącym tygodniu, ale oto kilka kandydatów, których obecnie rozważamy:
Nerfy – Kennen, Fiora, Galio
Buffy – Cho’Gath, Poppy, Gnar, Trundle, Maokai
Istniejące kluczowe specjalizacje jako nowe runy
Spodziewamy się, że przynajmniej kilka istniejących specjalizacji w odrobinę zmodyfikowanej wersji trafi do nowego systemu run. Mamy już pewnych kandydatów, których testujemy ale chcemy was o to spytać. Poniżej znaleźć możecie ankietę, w której powiedzieć możecie która z istniejących kluczowych specjalizacji powinna trafić do nowego systemu run i byłbym również zainteresowany ewentualnym uzasadnieniem takiego wyboru.
Tradycyjnie pod samym wpisem autor odpowiedział jeszcze na niektóre pytania ze strony graczy i tak zapytany o nerfy Kennena i o to czy dotkną one tylko AD wersję tej postaci, czy może również tą składającą AP stwierdził on iż:
Obecnie nie jestem w stanie wyobrazić sobie żadnego scenariusza, w którym w tym momencie wprowadzamy nerfy AP Kennena.
źródło: https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/VLu215QO-quick-gameplay-thoughts-june-8