Jeden z pracowników Riotu w ostatnim czasie zdradził na oficjalnym forum League of Legends kilka planów na zmiany. których premiera obecnie szykowana jest na najbliższe aktualizacje.
Listę omawianych zmian otwierają poprawki w statystykach Barona Nashora i Rift Heralda, które planowo mają zostać wprowadzone na serwery live już z pachem 8.9, a które dotychczas pozostały raczej niezauważone. Zmiany w Baronie związane mają być z ty że obecnie możliwość zabicia tego potwora zaraz po jego pojawieniu się w zbyt dużej mierze zależy od tego czy posiadamy tanka, który zebrał już odpowiednią liczbę złota oraz że Baron obecnie jest zbyt szybko zabijany przez drużyny co znacznie zmniejsza szansę przeciwników na powalczenie o niego. Jeśli chodzi o listę zmian w tym potworze to prezentuje się ona następująco:
- Rozkładamy obrażenia zadawane przez Barona bardziej równomiernie pomiędzy wszystkich członków zespołu. Dla przykładu w 20 minucie bazowe obrażenia Barona spadają z 400 do 285, jednak za to zwiększa się ilość zadawanych obrażeń AoE (z 60 +0.1 AD na sekundę do 120 + 0.3 AD na sekundę)
- Bazowa ilość HP Barona została zwiększona z 6400 do 9000
Natomiast w temacie Herlada problemem jest fakt, że w zbyt dużej liczbie sytuacji zespołom bardziej opłaca się po prostu zniszczyć wieże przeciwnika niż stanąć w szranki z tym potworem. Dodatkowo potwór ten w zbyt małym stopniu ma przyczyniać się do szybszego zakończenia się gier, w których wynik jest już praktycznie rozstrzygnięty,a przy tym Riot chce upewnić się iż potwór ten po zmianach nie okaże się zbyt potężny i będzie w odpowiedni sposób nagradzał skontrowanie go. Same zmiany wyglądają w następujący sposób:
- Ilość obrażeń jakie otrzymuje Rift Herald uderzając w wieże została zmniejszona (o 150) , a sama liczba obrażeń zadawanych wieżom została zwiększona z (150+25% własnego HP do 40% własnego HP lub 1500 w zależności od tego, która z tych wartości jest większa)
- Ilość obrażeń jakie otrzymuje przywołany Herald w momencie gdy trafimy go w oko została zwiększona z 20% do 40% swojego maksymalnego HP.
Warto również wspomnieć, że do tego wszystkiego w patchu 8.9 możemy spodziewać się również naprawy błędu związanego z Guinsoo Rageblade, który powodował że przedmiot ten dodawał niezamierzone AD postaciom z efektami związanymi z %AD na czym najbardziej korzystał Jhin.
Jeśli chodzi o również poruszony temat przyszłych aktualizacji to zgodnie z zapowiedziami w patchu 8.11 możemy spodziewać się zmian w przedmiotach i statystykach marksmanów wraz z poprawkami we wczesnej fazie junglowania. Zmiany te będą testowane na PBE już podczas przygotowań do wydania aktualizacji 8.10, która przy tym będzie zawierała w sobie między innymi takie rzeczy jak:
- Wspomniane już wcześniej zmiany w dystrybucji bonusów do ilości otrzymywanego złota (dystrybucja do jednej osoby zamiast rozdzielenia na całą drużynę).
- Możliwe zmiany związane z poprawkami w pulach many posiadanych przez poszczególnych magów, które zostaną wydane w patchu 8.9. W tym przypadku zależy to jednak od tego jak postacie będą sobie radzić po tych zmianach, a ewentualne zmiany raczej powinny skupiać się na zwiększaniu znaczenia umiejętności niż na przywracaniu jakiejś ilości many postaci (choć taki kierunek może okazać się optymalny w przypadku niektórych postaci)
- Standardowe zmiany w balansie, wśród których znaleźć będziemy mogli zmiany w Kha’Zixie (związane z ewolucjami zawartymi w jego R, Sionie (zbyt mało interaktywny waveclear – obecnie testowana wersja przenosi część obrażeń z jego E na Q, jednocześnie zwiększając redukcję obrażeń jakie Q zadaje minionom), czy Steraku (sprawienie, że będzie on bardziej sensowną opcją dla większej ilości postaci poprzez zmniejszenie lub usunięcie synergii z Trinity Force i zastąpienie jej inną mocą)
źródło: https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/eF4mENwc-quick-gameplay-thoughts-april-27