Jeden z pracowników Riotu – Meddler ponownie zamieścił na oficjalnym forum League of Legends zawierający przemyślenia związane z potencjalnymi przyszłymi zmianami w grze. Bez zbędnego przedłużania od razu więc przejdźmy do przetłumaczonej wersji tego wpisu.
Witajcie,
Poniżej zamieszczam kilka kolejnych rzeczy, które mamy ostatnio w naszych głowach. Dla przypomnienia chce podkreślić, że przemyślenia te nie są ostateczne i są trochę teoretyczne.
Rek’Sai
Mini aktualizacja Rek’Sai (podobna rozmiarowo do zmian w Shyvanie i Alistarze z poprzedniego roku) wygląda dobrze pod względem gameplayowym. Celem jest przekształcenie tej postaci tak by bardziej była ona fighterem, a mniej tankiem bardziej skupiającą się na możliwości zabijaniu przeciwnika, a mniej na CC’kach/inicjacjach walk. Dodatkowo szukamy sposobu by poprawić satysfakcję płynącą z jej ulta, które najprawdopodobniej jest umiejętnością która zostanie zmieniona najbardziej.
10 banów w profesjonalnej grze
Nadal monitorujemy jaki wpływ na profesjonalne rozgrywki ma nowy system banów. Póki co z naszej perspektywy wygląda to dobrze zwiększając różnorodność pojawiających się championów i zainteresowanie champion select. Nadal jednak mamy pewne obawy, że druga część banów w dłuższym okresie może za bardzo faworyzować czerwoną stronę. Częściowo ma to być odpowiedź na przewagę niebieskiej strony pochodzącą chociażby z struktury mapy. Obecnie jednak w profesjonalnych rozgrywkach niektóre postacie wydają się must banem dla czerwonej strony co znacznie utrudnia drużynie znajdującej się na niej przejście przez fazę pick/ban. Pewna niesymetryczność sprzyjająca czerwonej stronie w późniejszej fazie draftu przynajmniej póki co rozwiązuje ten problem.
Warto również wspomnieć iż obecnie patrzymy na to co musielibyśmy zrobić by champion select z 10 banami było dostępne w customowych grach z tournament draftem już po premierze nowego klienta. Zwykłe mecze będą korzystać z innego systemu 10 banów. Chcemy się upewnić, że gracze szukający możliwości potrenowania przed turniejami czy tworzenia własnych rozgrywek mają potrzebne do tego narzędzia.
Mid-Season
Opierając się na obecnych planach wygląda na to, że mid-season najprawdopodobniej będzie miał miejsce w patchu 7.9 lub 7.10. W jego skład będzie wchodzić aktualizacja Vanguardów, pewne zmiany w defensywnych przedmiotach i kilka innych rzeczy, których nie przetestowaliśmy jeszcze na tyle by móc o nich rozmawiać.
Jak zawsze autor wpisu znalazł również czas by odpowiedzieć na kilka pytań z nim związanych i tak zapytany o to czy informacje związane z Rek’Sai oznaczają, że postać ta otrzyma całkowicie nowe ulti odpowiedział on:
Wersja, którą obecnie testujemy wygląda prawie jak nowa umiejętność.
Na obawy, że Pool Party Reksai może w związku z tym utracić swoją dotychczasową animację odgrywaną w czasie tej umiejętności zareagował on natomiast następująco:
Całkowicie się z tym zgadzam. Jeśli z jakiegoś powodu nie damy rady sprawić, że ta animacja będzie działała z nową wersją tej umiejętności to zamiast tego umieścimy ją jako animację biegu z Homeguardami.
Zapytany o kilka szczegółów związanych ze zmianami w CC Rek’Sai, problemami czerwonej strony w nowym systemie banów i czy w mid-seasonie jakieś zmiany czekają juggernautów autor odpowiedział w następujący sposób:
Rek’Sai – W najprawdopodobniej zostanie przekształcone w umiejętność bardziej skupiającą się na pojedynczym celu.
Bany czerwonej strony – obecnie wygląda na to, że czerwona strona ma 3 postacie, które absolutnie musi zbanować co nie pozwala jej dostosować w żaden sposób pierwszych banów pod przeciwny team. Nie jest to jednak dokładnie problem z nowym systemem (problem ten istniał by również gdybyśmy nadal używali starego systemu)
Wraz ze zmniejszeniem defensywnych statystyk przyznawanych przez przedmioty najpewniej wprowadzone zostaną buffy statystyk juggernautów. Nadal jednak wszystko testujemy wiec nie mogę tego zagwarantować.
Na pytanie czy po tym jak od premiery nowego Warwicka minęło już trochę czasu odpowiedzialny za to team ma już jakieś plany związane z balansem tej postaci autor stwierdził.
Nie mamy żadnych planów na najbliższą przyszłość. Podejrzewamy jednak, że może on potrzebować w pewnym momencie nerfa, ale jeszcze takowego nie przygotowujemy. Jeśli miałbym zgadywać powiedziałbym, że najpewniej byłby on wycelowany w zmniejszenie ilości obrażeń zadawanych potworom przez jego Q.
Natomiast zapytany czy zbliżający się patch 7.5 będzie aktualizacją, w której doczekamy się reworku Galio, w krótki sposób zaprzeczył on twierdząc iż nie jest to jeszcze czas na zmiany w tej postaci.
źródło: http://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/g5KtHmpX-quick-gameplay-thoughts-feb-21