Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Riot o zmianach w przedmiotach

Kolejne informacje na przeróżne tematy zostały nam dostarczone przez Rioterów za pośrednictwem ich wypowiedzi zamieszczonych głównie na oficjalnym forum LoLa.

Chalice of Harmony

Zdaję sobie sprawę, że Riot znerfił już ulepszenie Chalice’a (Athene’s Unholy Grale), jednak nie wydaje mi się, żeby wszystkie problemy na linii związane z tym przedmiotem. Obecnie granie na środkowej alei jest bardzo frustrujące jeśli nie zdecydujesz się na zbudowanie kielicha. A jeśli twój przeciwnik złoży ten item przed tobą będziesz zmuszony do kupienia sytuacyjnego przedmiotu, który pozwoli ci przetrwać linię z przeciwnikiem nie mającym problemów z maną.

Mamy już kilka pomysłów na zmiany Chalice’a, które najprawdopodobniej zostaną przez nas przetestowane w najbliższej przyszłości, jednak na razie nie ustaliliśmy niczego na 100%. Jeśli team odpowiedzialny za zamiany na serwerach live zdecyduje, że zmiany w tym przedmiocie będą musiały ukazać się szybciej, to możemy zdecydować się na przeprowadzenie tych testów za pośrednictwem PBE, podczas przygotowania się na patch 4.13/4.14. Jeśli jednak tak się nie stanie, to najprawdopodobniej testy te będą częścią presezonu 5.

Rework Sony

Mam wrażenie, że coraz bardziej zbliżacie się do sprawienia, że rework Sony będzie tak naprawdę jej nerfem. Nie podoba mi się to głównie dlatego, że obiecaliście, że tak się nie stanie.

Celem reworku nie jest ani osłabienie ani wzmocnienie tej postaci. Z tego powodu nowa wersja Sony nie powinna być lepsza w każdej fazie gry i w każdej sytuacji.

Sona będzie miała miała mniejszą bazową ilość przywracanego HP, ale za to heal jest zwiększany jeśli będzie używany na celach z małą ilością zdrowia (używanie tej umiejętności na jakiegokolwiek sojusznika, który będzie miał poniżej 75% HP będzie przywracać więcej Healtha niż wersja na serwerach live).

Krótki czas trwania tarczy sprawia, że gracze używający tej postaci będą musieli dobrze używać tej umiejętności, ponieważ inaczej ten efekt przepadnie. To było przez nas zamierzone, gdyż jeśli wydłużylibyśmy czas trwania shielda, to musielibyśmy zmniejszyć jej wartość.

Jestem bardzo rozczarowany postawą Riotu. W poprzednim temacie dotyczącym Sony byłem jednym z gości, którzy apelowali, że zasięg aur musi wynosić przynajmniej 700 jednostek, jednak niestety zostaliśmy zignorowani.

Przykro mi, że czuliście się ignorowani. Starałem się śledzić dyskusję pod ostatnim postem, jednak nie udało mi się odpowiedzieć na każdy komentarz.

Co do waszego pomysłu o tym, że aury powinny mieć 700 jednostek zasięgu, to nie wypaliłoby to, gdyż gdybyśmy faktycznie wprowadzili te zmiany, to musielibyśmy znacznie zmniejszyć wpływ, jaki aury mają na grę. Obecnie Sona może mieć tak dużą moc w swoich aurach, gdyż musi ona podjąć ryzyko, by skutecznie ich użyć. Zdecydowaliśmy się jednak odrobinę zwiększyć zasięg jej umiejętności by upewnić się, że buildy nastawiające się bardziej na zwiększanie ilość AP niż wytrzymałości będą niosły ze sobą spore korzyści wraz ze sporym ryzykiem.

Sona z aurami o zasięgu 700 jednostek byłaby bardziej bezpieczna, jednak jednocześnie miałaby mniejszy wpływ na grę i byłaby mniej satysfakcjonująca dla graczy.

Czy wprowadzone już zmiany w modelu Sony są VU?

Nie jest to pełny VU. Tekstury zostały zaktualizowane, model został lekko poprawiony, jednak nie dodaliśmy nowych animacji i dźwięków.

Czy Pentakill Sona otrzyma jakieś szczególne efekty umiejętności?

Czy Arcade Sona otrzyma jakieś aktualizacje?

Pentakill Sona nie otrzyma nowych VFX.

Arcade Sona jest stosunkowo nowym skinem, więc nie wymaga on aktualizacji.

Zhonya's Hourglass

Zastanawiam się jaką macie opinię dotyczącą Zhonyi.

Osobiście uważam, że przedmiot ten powinien być osłabiony, gdyż bardzo mocno kontruje on assasynów takich jak Talon czy Zed, a przy okazji kontruje także tanków (grając taką postacią jak Fizz możesz przeczekać swoje cooldowny). Uważam, że czas trwania efektu nietykalności powinien być zmniejszony z 2.5 do 1.75 sekundy.

Zmniejszenie czasu trwania efektu nietykalności mogłoby się tak naprawdę okazać wzmocnieniem tego itemu, a nie osłabieniem (zwłaszcza w przypadku takich umiejętności jak ult Kennena/Morgany). Pomyślcie, że efekt ten trwa 0.5 sekundy, używając go nadal będziesz mógł uniknąć większą cześć burstu przeciwnika, a zaraz potem uciec nie tracąc praktycznie nic na mobilności w teamfigcie.

Jeśli natomiast zwiększylibyśmy jego czas trwania do 5 sekund, to postawilibyśmy casterów w bardzo skomplikowanej sytuacji. Można by użyć nietykalności by uniknąć obrażeń, ale przy okazji gracz straciłby kontrolę nad walką na 5 sekund, otwierając sporą furtkę swoim przeciwnikom. Właściwie wyłączenie jednego gracza na 5 sekund z teamfightu (co dla tf jest tak naprawdę wiecznością), to tak naprawdę zmuszenie jego drużyny do walki 4v5.

Nie twierdzę, że przedmiot ten nie wymaga lekkiego nerfa, ale na pewno nie kwalifikuje się on na pełny rework. Być może zdecydujemy się na osłabienie statystyk tego itemu i lekkie wydłużenie efektu nietykalności, jednak wymaga to od nas sporego czasu na przygotowanie się.

Irelia

Morello kiedyś wspominał, że już kilka razy w przeszłości chciał on zreworkować zestaw umiejętności Irelii, a w efekcie tych zmian postać ta mogła by ulec sporej modyfikacji. Czy w takim razie przy wprowadzaniu ewentualnych zmian w kicie planujecie też przeprowadzić VU?

W obecnym stanie Irelia zasługuje na VGU (Visual & Gameplay Uptade), co właściwie oznacza pełny relaunch tej postaci. Jednak wątpię, żebyśmy się zdecydowali na taki proces i w mojej opinii zostawimy kilka rzeczy ze starej Irelii.

Jak sądzisz, kim dokładnie powinna być Irelia w grze?

Choć obecny koncept jest lekko głupi, to naprawdę mi się podoba. Bardzo przypadło mi do gustu posługiwanie się telekinetycznymi ostrzami zrobionych z unobtanium, jednak uważam, że powinniśmy trochę bardziej zestalić ten koncept. Mamy obecnie pomysł na stworzenie Irelii w podobnej estetyce co Karma i Yasuo, by stworzyć z niej młodą i silną dowódczynię armii.

Macie jakieś plany związane z Ionią?

Nie jestem pewien co do Ionii, ale pewnie przyjrzymy się kiedyś tej krainie.

Czy macie obecnie zaplanowany jakiś nowy skin do Irelii, który mógłby wyjść wraz z VU tej postaci? Wiem, że zazwyczaj nie chcecie robić skórek do postaci, które mają otrzymać VU, ale może macie chociaż jakieś pomysły na skiny?

Do głowy przychodzi mi przynajmniej jeden pomysł, jednak nie jestem pewien, czy jego wyjście zależy od VU. Grafiki Irelii nie są takie straszne, a większym problemem jest to, że jest ona “niezdrowa” dla gry więc niewykluczone, że jakaś skórka pojawi się przed VGU.

Moonflair Spellblade

Zastanawiam się, czemu ten przedmiot jest trzymany z dala od Summoner’s Rift. Bardzo chciałbym zbudować go na Amumu czy Dianie.

Zastanawiam się, czy istnieje w ogóle AP Bruiser, który skutecznie mógłby używać tego itemu. Musimy też wziąć pod uwagę, czy możliwość odstąpienia od budowy merc treadsów właśnie na takich bruiserach nie sprawi, że staną się oni za silni? Czy item ten nie sprawi, że niektóre postacie będą bardziej gnębić pozostałych championów?

LCS

Półfinały playoffów LCS-ów będą podobnie jak finał rozgrywać się w formule Bo5.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.