Meddler – jeden z pracowników Riotu po raz kolejny podzielił się na oficjalnym forum League of Legends swoimi przemyśleniami na tematy związane z gameplayem. Tym razem skupił się on przede wszystkim na balansie związanym ze zbliżającymi się Mistrzostwami Świata.
Jeśli chodzi o zmiany związane z tym turniejem to głównymi zasadami przyświecającymi pracownikom Riotu jest stworzenie ciekawych, interesujących meczy, w których występuje spora różnorodność postaci, a żaden z bohaterów nie dominuje w pełni fazy picków-banów. Lista obecnie zaprezentowanych poprawek prezentuje się następująco:
Nerfy:
- Trundle – zmiany związane z dominacją na jungli
- Gragas – zmiany związane z dominacją na jungli (mimo faktu, że doprowadza to do dość ciekawych sytuacji we wczesnej fazie gry, zwłaszcza w dobie rosnącej popularności buildów opartej na Predatorze)
- Gnar – zmiany związane z faktem, że postać ta “wypycha” innych bohaterów z górnej alei
- Ryze – zmiany związane z faktem, że postać ta ogranicza ilość picków na midzie
- Braum – zmiany związane z faktem, że postać ta dominuje pulle supportów
Buffy:
- Renekton – obecnie nie występuje on zbytnio na górnej alei, a w dodatku również w przypadku bardziej standardowych rozgrywek kwalifikuje się on pod wzmocnienia
- Vayne – praktycznie nie widziana na profesjonalnej scenie, a przy tym dość słabo prezentująca się w regularnych grach
Inne Przemyślenia:
- Top Lane – przyglądamy się całej grupie postaci pod kątem ich występów na górnej alei, jednak w ich przypadku nie podjęliśmy jeszcze żadnej decyzji. Ta grupa składa się z takich postaci jak: Aatrox, Sion, Ornn, Cho, czy Mundo. Chcemy się przy tym upewnić, że nasze zmiany nie sprawią, że wybór na ślepo tanka na górną aleję będzie domyślnym zachowaniem obarczonym małym ryzykiem.
- Mid Lane – mimo, że chcielibyśmy zobaczyć na turnieju Zeda, to uważamy że dobre wyniki tej postaci w standardowych grach dyskwalifikują ją jako kandydata do otrzymania buffów. Ekko również byłby ciekawy pod kątem różnorodności stylów gry, jednak również jego wyniki w regularnych grach utrudniają jego zbuffowanie, zwłaszcza że ma on tendencje do wykonywania sporej liczby zagrań obarczonych małym ryzykiem (czyszczenie fali minionów z Q, R które umożliwia uniknięcie śmierci itp). Atrakcyjność Galio może się zmienić w zależności od tego jaka będzie pozycja tanków na innych pozycjach.
- Electrocute/Dark Harvest – spodziewamy się, że część graczy będzie wymieniać Electrocute’a na Dark Harvesta, zwłaszcza w przypadku junglerów, którzy nie czerpią raczej zbytnich korzyści z małego czasu odnowienia Electrocute’a, a za to dość mocno odczują oni nerfy obrażeń. Chcemy zobaczymy kto zyska, a kto straci na tych zmianach.
- Akali – spodziewamy się, że będziemy musieli ją znerfić, jednak chcemy poczekać chwilę by lepiej zrozumieć jak mocna jest ona w rękach doświadczonego gracza i jaka różnica jest pomiędzy profesjonalną sceną, a standardowymi grami.
- Sejuani – spodziewamy się, że może być ona problemem na profesjonalnej scenie, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że Gragas i Trundle są kandydatami do nerfów. Z drugiej strony ma ona naprawdę duże problemy w standardowych grach. Być może znajdziemy jakieś rozwiązanie, które osłabi ją na profesjonalnej scenie bez dodatkowego osłabiania jej w regularnych rozgrywkach, jednak tego typu zmiany mają większe ryzyko nie zadziałania dokładnie tak jak planujemy co jest sporym problemem w tej części roku.
- Kai’Sa – być może będziemy musieli ją osłabić biorąc pod uwagę jej ciągle wysoką częstotliwość pojawiania się w grze i jej sporą użyteczność. Nadal dyskutujemy jednak na ten temat. Wprawdzie ona nie posiada obecnie mocnych kontr na linii, jednak marksmai raczej ogólnie są dość dobrze sobie radzą będąc wybieranymi w ciemno.
- Tahm Kench – próbujemy lepiej zrozumieć w jakim miejscu się on znajduje po patchu 8.16. Wcześniej z pewnością tworzył on pewne problemy, jednak nie jesteśmy pewni w jakim stopniu problemy te są obecne po ostatnich zmianach, Głównym problemem TK jest to, że jest on zbyt popularnym pickiem biorąc pod uwagę fakt, że może “studzić” różne akcje bardziej od innych postaci.
- Annie – możliwe, że ponownie zacznie się ona pojawiać na supporcie, biorąc pod uwagę fakt że to nerf zasięgu auto-ataków wypchnął ją z mety. Istnieje również spora szansa, że sytuacja zmieniła się w takim stopniu, że jej powrót na tą pozycję nie będzie wielkim problemem.
Inny pracownik Riotu zdradził również przy tej okazji jak prezentuje się obecnie lista postaci będących największymi kandydatami na otrzymanie reworka. Lista ta prezentuje się następująco (nie zawarte zostały w niej postacie, których reworki zostały już ujawnione):
- Amumu
- Dr.Mundo
- Corki
- Fiddlesticks
- Mordekaiser
- Nocturne
- Rammus
- Pantheon
- Volibear
Warto również wspomnieć, że zgodnie z zapowiedziami jeszcze w tym tygodniu powinniśmy poznać pierwsze szczegóły związane ze zmianami przed-sezonowymi, które mogą zawierać takie modyfikacje jak wzmocnienie wytrzymałości wież we wczesnej fazie gry, zmiany w nagrodach za dominujących przeciwników czy poprawki związane z snowballem i szansami na comeback.
źródło: =https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/38E5AMu9-quick-gameplay-thoughts-august-29