Pracownicy Riotu w ostatnich dniach bardzo często dzielili się swoimi przemyśleniami. Kolejną porcję ich wypowiedzi (które oczywiście zostały przetłumaczone na język polski) znajdziecie poniżej.
Rework Soraki
Mam nadzieję, że po reworku Soraka nie będzie postacią, która tylko trzyma się z tyłu od razu przywracając całe zdrowie sojuszników.
To zawsze jest największe zagrożenie związane z leczącym championem. Źle zaprojektowany heal może podważać sens jakiegokolwiek działania ze strony przeciwników (nawet jeśli zaczną oni walkę drużyna z healerem szybko się wycofa i natychmiast uleczy). Obecnie zastanawiamy się czy nie sprawić, że Soraka będzie raniła samą siebie podczas przywracania HP sojuszników. Oczywiście zadbalibyśmy o to by miała ona możliwość przywrócenia także swojego healtha (przykładowo za pomocą ofensywnego spella, który mógłby zostać skontrowany przez przeciwnika). Dzięki sprawieniu, że leczenie będzie bardziej ryzykowne, taktyki polegające na zabiciu healera wreszcie zyskają sens.
Nie wykluczone, że heal nadal będzie także kosztować manę. Nie chcemy doprowadzić do sytuacji, w której gracze używający tej postaci będą czuć się źle z kupowaniem przedmiotów dających manę (spora ilość itemów przeznaczonych dla supportów dodaje właśnie manę). Pamiętajcie jednak, że dopiero testujemy to rozwiązanie i nie jesteśmy jeszcze go pewni.
Czy wraz z reworkiem, także starcall zostanie zmieniony?
Nie podoba nam się obecna koncepcja tej umiejętności. Nie dość, że nie ma w niej praktycznie żadnej interakcji to jeszcze wymusza ona na Sorace kupowanie przedmiotów zwiększających wytrzymałość (aby mogła ona stać pośrodku przeciwnej drużyny i trafiać z tego spella wszystkich). Bezpośrednio kłóci się to z naszym planem stworzenia interaktywnej postaci, która idealnie wpisałaby się w niszę healerów.
Nie oznacza to, że zabierzemy Sorace wszystkie narzędzia do pushowania. Owszem Starcall najprawdopodobniej zostanie zmieniony jednak nikt nie powiedział, że nie możemy dać tej postaci umiejętności, która umożliwiłaby skuteczne pushowanie (jednak w takim wypadku na pewno zadbamy by ta umiejętność była bogatsza gameplayowo).
Rework Diany (kontynuacja)
Witajcie ponownie,
Cały czas staram się zrozumieć obecną sytuacje Diany i wykombinować co można z nią właściwie zrobić. Oto co zaprzątało moje myśli w ostatnim czasie (proszę nie traktujecie tego jako pewnik, gdyż pewnie nie znajdzie to odzwierciedlenia w faktycznych zmianach w tej postaci):
- Diana pewnie nie będzie już assasynem
- Czym właściwie jest “fighter” i jak to może mi pomóc w określeniu tożsamości tego championa?
- Obrażenia na ulcie mogą okazać się bardzo ważne dla laneowania, a przez to ich usunięcie może być sporym problemem
- Może zamienimy miejscami E i R?
- Jeśli Diana nie zabije przeciwnika w jaki sposób ma przetrwać teamfight?
Rework Dariusa
Nie jesteśmy jeszcze gotowi by rozmawiać o szczegółach tego reworku, jednak już teraz mogę udzielić odpowiedzi na część pytań:
- Jak zmienią się obrażenia z pasywki? – Uważam, że pasywka powinna raczej zwiększać obrażenia innych umiejętności zamiast powodować krwotok. Być może na wyższych poziomach obrażenia z tego skilla zostaną zwiększone, jednak ogólnie nie spodziewałbym się jakiegoś wielkiego ich wzrostu.
- Czy nowy Darius będzie bardziej wytrzymały? – W testowanym przez nas modelu Darius faktycznie musi być tankowaty. Zamierzamy spowodować, że będzie musiał on dłużej pozostawać w teamfightach by zabić przeciwnika przez co wymagana jest zwiększona wytrzymałość. Jej część będzie pochodziła z przedmiotów, a część albo z umiejętności albo z ulepszonych bazowych statystyk.
- Jego problemy byciem kite’owanym nie zostaną zmienione – robimy to specjalnie. Darius w nowej wersji ostatecznie zwycięży każdą dłuższą walkę. Główną metodą radzenia sobie z nim będzie właśnie trzymanie go na odległość. Uważam, że podatność na kiteowanie jest dobrym rodzajem słabości. Jeśli nie lubicie być kiteowanym zawsze możecie zagrać jakąś postacią z doskokiem.