Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Riot o problemie leaverów/afkerów

Jako, że ostatnio trwało sporo dyskusji na temat leaverów/afków w League of Legends, to jeden z Rioterów – Lyte, postanowił napisać obszerny post, w którym przedstawi swój punkt widzenia. Poniżej znajdziecie przetłumaczoną wersję tej wypowiedzi.

Ostatnio było sporo dyskusji na temat leaverów/afkerów i chciałbym się do niej dołączyć dzieląc się z wami kilkoma moimi przemyśleniami. Całkowicie zgadzamy się z graczami, którzy twierdzą, że rozgrywki nie powinny startować jeśli komuś nie udało się połączyć. Zgadzamy się także z tym, że granie 4vs5 jest dla was fatalnym doświadczeniem, jednak ostatnio na naszych forach zaczyna pojawiać się wiele nieporozumień i niewłaściwych cytowań.

Wiele graczy zaczyna twierdzić, że nie wprowadziliśmy w życie żadnego z proponowanych “oczywistych” rozwiązań, takich jak restartowanie meczy, czy zaostrzenie kar za opuszczenie gry, gdyż obawiamy się potencjalnego nadużycia. To nie jest prawda.  Kiedy rozmawiamy o “wyspie więziennej”, oddzielaniu poszczególnych grup graczy, czy zmuszaniu graczy do wchodzenia do gry poprzez alternatywne, wydłużone kolejki, szczególnie skupiamy się na tym, że takie rozwiązania nie zadziałają z powodu pewnych niuansów (w subiektywnej ocenie) zachowań, takich jak toksyczność, której nie można ocenić w sposób zerojedynkowy jak to ma miejsce w przypadku oceniania czy dany gracz wyszedł z rozgrywki czy nie. Nie mamy nic przeciwko rozwiązaniom pozwalającym na restart meczy czy na wczesny surrender kiedy jakiś zawodnik się nie połączy w ciągu kilku pierwszych minut. Jednak nie podoba nam się rozwiązanie pozwalające wszystkim graczom wyjść bez kary kiedy w późniejszej fazie gry ktoś opuści rozgrywkę. To są dwa różne scenariusze. Większość gier (w tym DOTA 2) nadal monitorują rozgrywki by ukarać graczy opuszczających grę po 5 minucie.

Przez chwilę w Riocie istniał team zajmujący się tym zagadnieniem jednak musieli się oni zająć ważniejszymi sprawami.

Żeby wszystko wam wyjaśnić –  Player Behavior Team zajmował się Team Builderem, a w tym czasie zajmowaliśmy się jeszcze kilkoma innymi rzeczami: skończyliśmy pewne projekty, które są potrzebne żeby uzupełnić system jakim jest honor,  byliśmy także odpowiedzialni za nowy Trybunał, a dodatkowo musieliśmy zająć się błędami w systemie. Jak widać mamy/mieliśmy sporo pracy dlatego nie mogliśmy na razie wprowadzić tak dużego systemu jak ten zajmujący się AFKami/leavami.



Jednak wiemy, że problem ten występuje w lidze już od jakiegoś czasu  i chcemy zająć się tym tak szybko jak to będzie możliwe (najprawdopodobniej będziemy nad tym pracować pomiędzy dużymi projektami). Większość naszych drużyn przydzielona jest do dużych projektów, jednak pracujemy też nad poprawkami na mniejszą skalę; przykładowo Player Behavior Team pracuje obecnie nad usprawnieniem matchmakingu dzięki czemu gracze z wysokim MMR będą przebywać w kolejce około 5 minut zamiast około 30-45 minut (lub nawet więcej), właściwie obecnie system ten wprowadzony jest na Team Builderze więc jeśli masz wysokie MMR przetestuj go i powiedz nam jak się sprawuje (oczywiście jeśli zadziała wprowadzimy go na inne kolejki). Przyglądamy się także różnicom pomiędzy niebieską a fioletową stroną i zdążyliśmy już wprowadzić kilka poprawek związanych z tym problemem. Na razie skupiamy się na tych problemach zamiast na leavach/afkach gdyż dotykają one większą ilość graczy.

Przyglądając się problemowi afków/leaveów chcemy się skupić na kilku rzeczach. Po pierwsze jak często taki problem występuje w grach? Prawda jest taka, że nawet jeśli  afk lub leave wystąpi tylko w 5% wszystkich gier, nadal na świecie będą istnieć gracze, którzy natykają się na ten problem nawet w 80% swoich rozgrywek. Jeśli weźmiemy pod uwagę wszystkie gry to częstotliwość występowania afka lub leava stoi na akceptowalnym poziomie, który jest bardzo zbliżony do wszystkich innych gier z gatunku MOBA (w niektórych innych produkcjach jest za to większa ilość osób na to narzekających). Jeśli zrobilibyście badania wśród wszystkich graczy związane z tym problemem ich wynik bardzo by was zdziwił.

Oczywiście jakaś część leavearów i afków spowodowana jest problemami nie związanymi z grą np. problemami sprzętowymi czy związanymi z połączeniem internetowym. Nic nie możemy zrobić z tego typu trudnościami. W przypadku wystąpienia takich problemów chcemy pozwolić wam na restart meczy jeśli jakiś gracz nie połączy się na początku rozgrywki, jednak nie pozwolimy na powtórzenie meczu gdy taki problem wystąpi przykładowo w 45 minucie.

Musimy też coś zrobić w przypadku graczy, którzy opuszczają celowo swoje gry. Chcemy tak poprawić system radzący sobie z tego typu przypadkami by był on bardziej surowy dla winnych i przygotowaliśmy już kilka pomysłów (w tym choćby zmuszanie ich do grania z innymi leaverami, czy obniżenie liczby dostawanego IP). Mam nadzieję, że wyjaśniłem wam jak się właściwie sprawa ma (przepraszam, że nie podałem większej ilości szczegółów jednak nie mam do nich dostępu w miejscu z którego piszę).

Przepraszam za nieskoordynowany “wylew” myśli.

 

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.