Na oficjalnym forum League of Legends po raz kolejny zamieszczony został post zawierający informację o obecnych przemyśleniach Riotu na tematy związane z gameplayem. Poniżej znaleźć możecie przetłumaczoną wersję tego wpisu.
Dzień Dobry,
Dzisiaj jest ekscytujący dzień, jako że na PBE umieszczamy nasze najnowsze postacie. Więcej na ten temat znaleźć możecie w odpowiednich wpisach, a moje przemyślenia na inne tematy znajdują się poniżej.
Twisted Treeline
Nie mogę jeszcze nic zagwarantować, ale w patchu 7.8 będziemy próbowali wprowadzić pewne zmiany w TT. Wprawdzie naszym priorytetem jest balansowanie Summoner’s Rift, a nie zmienianie Twisted Treeline, jednak jako że zbliża się już mid-sezon to balansowanie niektórych postaci, na których tamten patch i tak wpłynie trochę mija się z celem. W związku z tym niewykluczone, że będziemy mieli trochę czasu na wprowadzenie pewnych zmian w Twisted Treeline.
Ivern
W patchu 7.8 będziemy się również przyglądać Ivernowi. Uwielbiam tego championa, ale w pewnych aspektach jest on po prostu za dobry w sposób, który znacznie utrudnia przeciwnikom interakcję z nim/jego teamem. Lista zmian, które testujemy zawiera:
- Drobne wydłużenie czasu nakładania jego pasywa
- Krzaki stworzone przez Iverna nie będą ukrywać epickich potworów (dawało to zbyt dużo mocy kontrolowania objectivów, jednak nadal będzie można stworzyć ścianę krzaków blokujących dostęp do potworów i ukryć je w ten sposób)
- Krótszy zasięg castowania tworzonych krzaków (obecnie wynosi on 1600, co jest dość szaloną wartością)
- Zwiększony czas odnowienia E
Zbliżający się Mid-sezon
Za kilka tygodni mid-sezon zostanie wprowadzony na PBE.Nie jestem do końca pewny kiedy dokładnie się to stanie, ale przed wprowadzeniem zmian będziemy rozmawiać na ten temat odpowiadając chociażby na takie pytania jak jakie są dokładnie nasze cele.Pewne zmiany w uderzeniach krytycznych, które chcieliśmy wydać okazały się nie działać tak dobrze jak tego oczekiwaliśmy, w związku z czym wydamy inne zmiany w przedmiotach AD, ale nie te związane z uderzeniami krytycznymi. Na pewno poświęcimy jeszcze trochę czasu by porozmawiać co chcieliśmy osiągnąć, dlaczego nie wydaliśmy tych zmian i dlaczego możemy do nich w pewnym momencie powrócić.
Kolejny plan na patch 7.8: Heimer
Nie mam jeszcze żadnych szczegółów na temat potencjalnych zmian, a same modyfikacje mogą jeszcze przez jakiś czas nie pojawić się na PBE ale mamy nadzieję, że uda nam się poświęcić trochę czasu i przygotować pewne zmiany w Heimerze.
Shen
Obecnie testujemy pewne zmiany w Shenie i wydaje nam się, że będziemy w stanie wydać je w następnym patchu. Naszym celem jest zmniejszenie różnicy w efektywności tej postaci pomiędzy zorganizowanymi rozgrywkami w środowisku o małym pingu, a zwykłymi grami, co ma zmniejszyć częstotliwość występowania sytuacji gdzie Shen jest silny w jednym rodzaju rozgrywek, a słabszy w innych. W rezultacie będziemy przyglądać się takim rzeczom jak:
- Skalowanie siły tarczy nakładanej z ulta z brakującym HP sojusznika, przy jej mniejszych bazowych wartościach. W zorganizowanych rozgrywkach ult często używany ofensywnie na sojusznikach z dużą ilością H podczas gdy w normalnych grach jest on raczej narzędziem defensywnym do ratowania swoich sojuszników.
- Zwiększona szerokość E. Różnica w niezawodności tej umiejętności pomiędzy środowiskami z bardzo małym i normalnym pingiem jest po prostu za duża i wierzymy, że przynajmniej częściowo jest to spowodowane szerokością tego spella. Przy obecnej szerokości czasem występują sytuację gdy wizualnie wydaje się iż umiejętność ta powinna trafić, a tak się nie dzieje więc wyeliminowanie tego jest dodatkową korzyścią z tej zmiany.
- Usunięcie bonusowych obrażeń zadawanych wrogom nie będącym championami z Q. Zorganizowane rozgrywki czerpią znacznie większe korzyści z mocy pushowania wave’ów przez całą grę. W związku z tym wydaje się być to dobre miejsce na usunięcie trochę mocy, co być może pozwoli na dodanie jej w innym miejscu.
Ups zapomniałem o czymś. W patchu 7.8 będziemy również zmieniać ARAM-y
ARAM-y w założeniu miały być wyraźnie szybszym trybem gry od Summoner’s Rift , a obecnie część (ale nie wszystkie) z gier w tym trybie potrafi się znacznie przedłużać. By poprawić tę sytuację przygotowaliśmy pewne zmiany w ARAM-ie, które zawierać będą między innymi modyfiację w statystykach super minionów, zwiększenie odrobinę liczby canon minionów, odrobinę szybsze spawnowanie się fal itp. Te zmiany powinny jeszcze dzisiaj pojawić się na PBE
Pod tym wpisie jak zawsze znalazło się miejsce na odpowiedź na część pytań społeczności i tak autor zapytany o fakt, iż obecnie Yasuo i Kassadin otrzymują mniej MR na poziom od innych meele postaci w kontekście zbliżających się masowych zmian w tych wartościach odpowedział w następujący sposób:
Póki co testowaliśmy rozwiązanie, w którym Kass/Yasuo nadal posiadali przyrost MR równy zasięgowym postaciom, jako że nie chcieliśmy ich za bardzo buffować.
źródło: https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/02tamZoa-quick-gameplay-thoughts-april-4