Na oficjalnym forum League of Legends zamieszczony został kolejny post związany z przemyśleniami pracowników Riotu na tematy związane z gameplayem. Tradycyjnie przetłumaczoną wersję tego wpisu znaleźć możecie poniżej.
Witajcie,
Zmiany związane z mid-sezonem obecnie przechodzą przez swoją finalną fazę. Z tego co pamiętam zamieściliśmy już wszystkie rzeczy na PBE, choć część modyfikacji nadal wymaga kilku poprawek w balansie, wyglądzie i naprawienia niektórych błędów.
Rift Herald
Skoro już mówimy o poprawkach to warto wspomnieć iż obecnie sporo dzieje się w temacie Rift Heralda. Wszystko wskazuje na to, że kilka kolejnych zmian w tym stworze zostanie wprowadzone w patchu 7.10. Część przygotowanych przez nas finalnych poprawek nie będzie gotowa przed premierą aktualizacji 7.9, w związku z czym będziemy chcieli wydać je wkrótce po niej.
Ivern
Jeśli nic się nie zmieni w patchu 7.10 będziemy również wprowadzać zmiany w balansie Iverna. Jak już wspomnieliśmy wcześniej patch 7.9 nie będzie zawierał zbyt dużej ilości zmian w balansie, jako że mid-sezonowe zmiany i tak w jakiś sposób wpłyną na balans większości postaci, a w dodatku nadal skupiamy się jeszcze na mid-sezonie. Mimo to powoli zaczynamy planować zmiany na kolejny patch.
Początkowe przedmioty dla pasywnych supportów
Jedną z obaw o których wspominaliście od momentu przedstawienia przez nas mid-sezonowych zmian jest to, że linia Ancient of the Coin nie jest już dobrą opcją dla pasywnych supportów. Pod względem tego jak otrzymujesz nagrody jako support jest to w dużej mierze zamierzone – chcemy aby nagrody były powiązane z podejmowanymi akcjami z dużymi różnicami pomiędzy dobrym a złym wyborem i jest to coś czego stary Coin nie posiadał. Chcemy jednak upewnić się, że Coin jest dobrą opcją dla bardziej squishy, zasięgowych postaci więc będziemy poprawiać takie rzeczy jak pozycję wypuszczanej monety czy zasięg jej podnoszenia aby upewnić się, że nie jej podniesienie nie będzie samobójczą misją dla mniej wytrzymałych postaci. Przyglądamy się również takim postaciom jak Soraka czy Janna, które nie działają za dobrze z Spellthiefem by upewnić się, ze nie zostaną one bez dobrego startowego przedmiotu.
Rzeczy nie związane z gameplayem: Grafiki Feeney’a dla Xayah i Rakana
Jakiś czas temu zamieściliśmy dev bloga o grafikach Feeney’a (niezbyt poważnych, tymczasowych grafikach występujących podczas loading screenów dla tworzonych właśnie postaci). Teraz kiedy te postacie już się ukazały, możemy zaprezentować zainteresowanym grafiki Feeney’a dla Xayah i Rakana, które były czymś co widzieliśmy przez wiele miesięcy podczas testów zanim ostateczne splash arty zostały stworzone. Podobnie jak w przypadku końcowych splash artów, grafiki Feeneya tworzą jeden obraz po ustawieniu ich jedna obok drugiej. One dodały trochę zabawy do testowania pewnych zmian w kodzie, które miały na zadanie upewnić się czy Xayah i Rakan są poprawnie rozmieszczone na loading screenie.
Jak zawsze autor odpowiedział również pod tym wpisem na część pytań społeczności i tak zapytany o obecnych przemyśleniach na temat Lulu, która w master tierze i powyżej osiąga już ban ratio bliskie 90%, a w platynie+ jej ban ratio wynosi ~50% odpowiedział on następująco:
Najprawdopodobniej Lulu będzie również kandydatem do zmian w patchu 7.10 , jednak modyfikacje tej postaci nie są tak pewne jak te w Ivernie, jako że na nią najpewniej mocniej wpłyną zmiany mid-sezonowe.
Lulu jest również dobrym przykładem championa, którego statystyki prezentują się w zależności od regionu. Dla przykładu jej ban ratio jest naprawdę duże w EU i NA, ale z tego co pamiętam nie jest ono nadzwyczajne w takich regionach jak Korea czy Brazylia. To nie oznacza, że ona potrzebuje czy nie potrzebuje zmian, ale jest to coś co należy pod uwagę biorąc pod uwagę balans i frustracje graczy spowodowaną jej statystykami.
źródło: https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/WPGvE6X7-quick-gameplay-thoughts-april-20